RA3 (Tidiga) Intryck

Medlem
RA3 (Tidiga) Intryck

Tänkte passa på att göra denna tråd och hoppas den blir något att skriva i.

Är precis inne i 3 uppdraget i Soviet kampangen och tänker nog fortsätta spela ett par timmar framöver.

Inte för att va negativ på en gång men är jag den ända som tycker spelet är otroligt grötigt?

Vill kunna zooma ut mer.. känns som jag bara kan glo på en enhet.

Annars verkar spelet va rätt roligt.. men känns lite grann som en "billig" SC2 kopia.. även om spelet inte är släppt än.

I vilket fall så ska jag fortsätta tunglira och hoppas på bättre sluttankar på det

Inaktiv

Jag har fått intrycket att spelet är väldigt snyggt inslaget (massa skådisar, långa filmsekvenser, etc) men själva spelet är fan kasst alltså. Kampanjen är inte speciellt genomtänkt, uppdragen blir väldigt grötiga och det är, som ovan nämnt, som att de försökt göra ett zerg-spel alá SC.
Senaste C&C var ett många gånger bättre spel, spelat ut det 2ggr samt expansionen 1 gång.
I RA3 tog jag dock quit vid uppdrag 6 med soviet och jag tror inte det spelet kommer att startas igen på min dator.

eak
Medlem

Det går väl inte zooma ut mer för spelet tar ju död på datorn.
Jag tingas köra 1440*960 för att det inte ska hacka. Så fort dator spelarna får ihop lite gubbar går det gör segt.
Jag är på island uppdraget med soviet. har gärna fastnat lite där för jag får inte in tillräckligt med pengar för attk unan bygga något så jag kan göra något.

Medlem
Skrivet av eak:

Det går väl inte zooma ut mer för spelet tar ju död på datorn.
Jag tingas köra 1440*960 för att det inte ska hacka. Så fort dator spelarna får ihop lite gubbar går det gör segt.
Jag är på island uppdraget med soviet. har gärna fastnat lite där för jag får inte in tillräckligt med pengar för attk unan bygga något så jag kan göra något.

Låter som att dom använder en tweakad Generals-motor än en gång... Alla spel som använt sig av Generals-motorn (Battle for Middle Earth 1 & 2, C&C3) har alla haft problemet med lagg i nätverk när det blir många units. Man måste oftast köra i lägsta möjliga grafik inställningar.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Är på Island uppdraget också.. stängde precis av.. blev för mycket. Funderar att skippa soviet kamapngen och köra direkt in på Allied istället.. Tyckte soviet inte gav något bra intryck på mig.

Tycker dom gjorde ett mycket bättre arbete med C&C3... skulle inte skada om dom kunde göra spelet liiiiiiite mörkare.. allt känns mer som ett skämt.

Dock så har dom som alltid riktigt grym musik.. det är det ända jag aldrig har varit besviken på i C&C serien.

Medlem

Är det värt att köpa då?


signatur

Gamer since day one!

Medlem

RA3 = RA2 + C&C3 + RA-feeling.

Om detta nu är bra eller inte är det för tidigt att säga. Jag har bara spelat ett par MP-omgångar, skall börja kampanjen snart. Jag tycker det är ett bra spel såhär långt, bättre än 2an, men inte samma klass som 1an. C&C3 är nog bättre, men som sagt, jag har inte spelat så mkt än, så får se.

Värt ett köp iaf.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Element_fire: Som Conyhox sa så är det lite tidigt nog för alla att ge ett klart omdöme om spelet men Gamesport gav spelet 8.4 poäng om det kanske hjälper dig något

Medlem

Hmm, tyckte inte Sovietkampanjen var vidare svår direkt, är på ett uppdrag i alliedkampanjen som är lite svårare.

Atmosfären är där iaf, men det känns ibland som om de bara kastat in de allierade för att de ska vara där, de är inte särskilt balanserade mot de andra lagen imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tack för svaren, får invänta ett demo eller testa det på jobb!


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv
Skrivet av Element_Five:

Tack för svaren, får invänta ett demo eller testa det på jobb!

Vet någon om det finns eller kommer ett demo? Skulle vara mycket trevligt

eak
Medlem

Det laggar mycket mindre i multi player än single player i allafall. Jag var nära på att klara Island banan nyss.

Medlem

lagga i SP? det var nått nytt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

lagga i SP? det var nått nytt.

Heh, jo, det är frågan om hack och inte lagg i SP, men det är samma effekt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

tycker RA3 håller alla förväntningar, har fått mig ett litet beroende av det, varvat ryssland och allierade nu och ser fram emot kina. har inga problem alls med spelet som ni beskriver att det hackar, flyter underbart, har maxat allt flyter underbart


signatur

klaga inte på min stavning, dyslexi kan man som inte bara stänga av

eak
Medlem

MR_BIG_98 tja du kanske har bättre dator än mig. Eller så är det bara jag som är kräsen och upplever att när tiden börjar gå långsammare i ett spel så är det hackande för mig. sjävla renderingen av spelet hackar ju inte det är bara beräkningarna som gör att det går långsammare. Därav hackar spelet.
jag har bara en core2duo på 2.33ghz Men det står exempelvis att man spelat ett uppdrag i 20-30 minuter men i själva verket har man spelat kanske en timma pga att allt går långsammare när AI'n får en massa enheter och mycket att tänka på.

Men spelet är allt roligt. Dock är det ett EA spel.

Inaktiv

Jag tycker att Command & Conquer 3: Tiberium Wars e snyggare än Red alert 3 :S

Medlem

@MR_BIG_98: Kina? Här är det Empire of the Rising Sun som gäller! Självmord-, svärd- och sushi älskande Japaneser.

Har precis plöjt igenom alla kampanjer. Var faktiskt inte så pjåkigt. I början var det segt men ju mer man spelade desto roligare blev det. Som alltid var det ganska underhållande med sköna mellanscener. Dock så tyckte jag Empire's kampanj stundvis var lite seg men kan inte placera fingret på exakt vad.

Musiken är däremot den bästa jag någonsin hört i ett spel. När vissa låtar drog igång så fick man ett rus så man bara fortsatte trots att man hade tänkt stänga av :).

Inaktiv

Musiken är underbar! Hela spelet är underbart. Jag har aldrig haft orken att spela tidigare titlar ordentligt, så jag är ju lite ringrostig på hela genren. Men nu har jag och en vän har suttit och kört mp som fan de senaste två dagarna. Är lite konfunderad kring en bra taktik för att ta ut shogun skeppen? Har skickat på dom allt man har känns det som. Någon idé?

Medlem

cryo choppers ftw!

Medlem

Spelet är galet kul!
dom har lyckats med att följa upp RA2 humorn och stilen, helt underbart! 5/5


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

vilket lag diggar ni mest då? Själv diggar jag Allies även om jag gillar element från dem andra lagen.
Chronospheren e typ ett awesome bra nödsituations vapen när mna från out of the blue har 2-4 feta battleships eller dreadnoughts utanför basen så bara teleporterar man bort skeppen till land så dem sprängs eller placerar dem utanför en annan motståndares bas

Medlem

Empire blir min favorit, gillar flexibiliteten. Dessutom är Yuriko kul :>.

Edit: Har kört ett par skirmishes nu och kan bara säga: vilken ren skit.

AIn vet ju exakt allt jag gör. Bygger jag en bas i ett gömt hörn av karten kommer datorn dit fort som satan.
AIn bygger alltid de enheter som är bra mot de jag gör (tex bygger jag flyg bygger han anti-flyg, bygger jag infanteri bygger han anti-infanteri) innan han ens sett att jag har det.
Dessutom fegar han allt som ofta ur innan en strid hinner börja om han kommer med enheter som mina för en gångs skull är bra mot. Bygger jag ett anti-flyg försvarstorn i min bas håller det honom borta (hans flyg flyger fram till min bas men vänder innan han kommer inom räckvidd för tornet om och om igen) tills han kan komma med tillräckligt på en och samma gång för att ta ut tornet helt.

Medlem

Sovjet absolut! Sen är det Japan, och sist Allierade (dom horar ju bara med flyg= fegt)


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Ja jag håller mig till sovjet jag med. Helt underbara choppers. Gillar att man kan få ut anti-infantry så snabbt också. Har knappt spelat någon av dom andra, testade lite med japan men föll inte för det. Kanske är musiken som påverkar mig!

Medlem
Skrivet av Wookiee:

Empire blir min favorit, gillar flexibiliteten. Dessutom är Yuriko kul :>.

Edit: Har kört ett par skirmishes nu och kan bara säga: vilken ren skit.

AIn vet ju exakt allt jag gör. Bygger jag en bas i ett gömt hörn av karten kommer datorn dit fort som satan.
AIn bygger alltid de enheter som är bra mot de jag gör (tex bygger jag flyg bygger han anti-flyg, bygger jag infanteri bygger han anti-infanteri) innan han ens sett att jag har det.
Dessutom fegar han allt som ofta ur innan en strid hinner börja om han kommer med enheter som mina för en gångs skull är bra mot. Bygger jag ett anti-flyg försvarstorn i min bas håller det honom borta (hans flyg flyger fram till min bas men vänder innan han kommer inom räckvidd för tornet om och om igen) tills han kan komma med tillräckligt på en och samma gång för att ta ut tornet helt.

Gogo LAN/Multiplayer, AI'n har (typ) alltid varit som du beskriver den i CnC spelen.. iaf i de senare spelen..
Men så är det ju i väldigt många spel, att köra mot andra spelare är roligare! (PvP ftw)

Medlem

Sovjet är en klar favorit, jag gillar verkligen deras ubåtar. Det enda jag tycker dom saknar är bra antiair, jag blir allt för ofta överraskad av att ha fiende Kirovs i basen.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Står mellan Rising Sun och Soviet. Gillar Soviets musik och deras råa styrka. Men på samma gång gillar jag att japanerna kan bygga upp allt så himla snabbt över så stor utsräckning. En forward base är möjlig redan i början och man kan ju skicka iväg refinery och tower cores till varenda oremine. Ka-ching! Plus att den där asiatiska tjejen är riktigt fin i mellansekvenserna


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Mjaaa, föredrar red alert 2. Gillar inte de här nya C&C spelen. För mycket extra grejjer och sånnt som ska göras.
Jag vill att det ska vara snabbt och simpelt.

Med andra ord är jag itne så förtjust i spelet.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är på slutet av Allied Kampangen.. väldigt besviken på Cutscenes om jag ska va helt ärligt.. känner att allt går för snabbt, man får ingen känsla av karaktären.. Peter Stormare var väl med ca 2 min totalt? Sen hände ingenting mer. gäller nästan alla skådisar, Amerikanska Presidenten sa också bra några ord sen försvann han....nej värdelöst där.. känner att skillnaden blir inte stor i Empire kampangen heller.

Spelmässigt så har jag inte spelat Empire än, men glott igenom ltie replays.. och verkar som helt klart att Empire blir min favvo faktion. Är ltie fetisgh emot helikoptrar som transformeras (Inlednignen på Transformers filmen, Remember? ).

"Battle" musiken som kommer igång när det blir fulltkrig i spelet är såååååå jväla klockren, man blir riktig pumpad av att höra den och är beredd att skicka sina Ore-Collectors till fighten bara för att få låten att fortsätta spela.

Annars har jag märkt att jag är lite små het på EVA.. fan gör man itne för hennes leende

12
Skriv svar