För få svenska städer i Empire TW

Medlem
För få svenska städer i Empire TW

Antar att de flesta sett den tredje trailern till Empire nu där kampanjen och kartan beskrivs. I de skymtar man ser av sverige så är det väldigt få städer med på kartan. Varken Malmö, Lund, Christianstad, helsingborg eller Halmstad är med. Kunde bara se Stockholm och om nu sverige ska vara spelbara så borde de ju lägga mer fokus på de viktigaste städerna under epoken.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Du tror inte det kan ha något att göra med att det är 4 månader kvar till det släpps?
Som alltid tycker jag det är smått meningslöst med att skapa förutfattade meningar. Vänta och se, är det samma sak i releasen alt betan om det kommer någon sådan så är det väll bättre att påpeka det där?

Medlem

jag länkar bara till mitt inlägg i Campaign-film tråden:[http://www.fz.se/forum/thread.php?id=57707&page=2](eller sidan då om man ska vara petnoga)

måste även tillägga att de var en utvecklare som sa de där på Twcenter.net Forumet, vilket dom verkar besöka ibland.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Wookiee:

Du tror inte det kan ha något att göra med att det är 4 månader kvar till det släpps?
Som alltid tycker jag det är smått meningslöst med att skapa förutfattade meningar. Vänta och se, är det samma sak i releasen alt betan om det kommer någon sådan så är det väll bättre att påpeka det där?

Kanske, men vädrar bara mina intryck.

I M2TW saknades också en del viktiga Svenska städer, visserligen var Sverige inte spelbara där i vanilla.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Är det inte därför man ska erövra sina grannar?

Inaktiv

Moddarna fixar det förr eller senare, det gör dom alltid.

Medlem

Ja, nu är Sverige i alla fall officiellt bekräftade. faktiskt den andra faktionen, efter Frankrike, att bli det:up:

[http://www.sega.com/empire/gameinfo/factions.php?id=16]


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Underbara nyheter

Hade dock hoppats på lite screens på "oss".


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv
Skrivet av Element_Five:

Underbara nyheter

Hade dock hoppats på lite screens på "oss".

precis..
Sen stod det något om att de svenska soldaterna "kunde" mäta sig med de andra ländernas soldater..öh...Karolinerna var mer eller mindre de bästa soldaterna i världen vid det tillfället..överlägsen taktik som skrämde skiten ur folk!
Fast då var det kanske taktiken också
De gick tyst vidare mot fiendens led medans fienden sköt sin salva...svenskarna fick order om att inte visa några känslor utan att lugnt ta sig framåt tills dom är närma nog att ta ut packet av fiende soldater med 1 salva eller kanske 2!

Tänk dig själv..en fiende som går mot dig helt neutral i ansiktet..och visar ingen notis om hans kamrat bredvid som precis föll för en kula
Det skulle skrämma mig iaf!

Medlem

Har de inte med Gustav II Adolf som ledare är det lika bra att bojkotta spelet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Har de inte med Gustav II Adolf som ledare är det lika bra att bojkotta spelet.

Gustav II Adolf levde under 1600-talet, och Empire utspelar sig från 1700 till 1799.

You do the math:up:

men jag har hört att kanske Karl XII ska vara med, så vi får i alla fall en krigar konung:)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Dumlen:

Har de inte med Gustav II Adolf som ledare är det lika bra att bojkotta spelet.

Gustav II Adolf levde under 1600-talet, och Empire utspelar sig från 1700 till 1799.

You do the math:up:

men jag har hört att kanske Karl XII ska vara med, så vi får i alla fall en krigar konung:)

Ja "Charles" är bekräftad och med i spelet


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Dumlen:

Har de inte med Gustav II Adolf som ledare är det lika bra att bojkotta spelet.

Gustav II Adolf levde under 1600-talet, och Empire utspelar sig från 1700 till 1799.

You do the math:up:

men jag har hört att kanske Karl XII ska vara med, så vi får i alla fall en krigar konung:)

Men bajs, hände inte mkt för sverige under den perioden. Vi etablerade ju oss redan innan.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Norrköping och Göteborg var väl också viktiga då. Men det kanske var för nära Stockholm. Vad vet jag


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar