Civilization Colonization

Medlem
Civilization Colonization

Jahopp. då har man provat detta lir i ett par timmar. Första intrycket är att det är allt som det första Colonization spelet borde ha varit.

Visst finns vissa irritationsmoment, som t.ex att den Europeiska hamnen saknar den "bakgrunsbild" av en pittoresk liten hamn som fanns i originalet, samt att hanteringen av kolonister som skall skeppas över fungerar precis tvärtom mot det ursprungliga spelet, här kliver kolonisterna inte på skeppet per automatik, utan du måste själv flytta över dem till skeppet. Har lett till att jag ett par gånger har lämnat hamnen med ett tomt skepp :$ Irriterande, men man vänjer sig nog.

Lurkar man lite på apolyton, så får man också reda på att a: Vissa buggar finnes, och b: en icke officiell patch som fixar dessa (sort of) finns att tanka från samma site.)

Vill tillägga att min totala speltid med detta spel inskränker sig till ett par timmar, såhär långt, och att jag ännu inte har kommit såpass långt att jag ens kan fundera på att utropa självständighet. Med denna disclaimer i bagaget så vill jag summera som följer:

Om ni är tillräckligt gamla för att ha älskat det gamla spelet, vänta inte på PC gamers recension, köp nu.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag spelade inte originalspelet men däremot har jag spelat alla Civilization från tvåan och framåt så det här spelet är ett måste.

Har sprungit runt i olika affärer och letat efter Colonization men hittade det inte. Nu har jag beställt det från Webhallen så det bör väl ligga i brevlådan inom ett par dagar.

Medlem

Riktigt trevligt spel, kan rekommenderas både till nya och gamla strategirävar som minns originalet.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

Om man inte spelat något Civ innan borde man ändå köpa spelet om man tycker att det låter intressant


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Måste säga att jag inte gillade det här spelet.

Jag har samtliga civ-spel men det här tror jag nog är tyvärr är det tråkigaste hittills.

Men så tycker jag om kartor som är riktigt stora med betoning på riktigt (stora).

(Inga skämt om genitalier där... tack)

Inaktiv

Fastnade inte för det heller direkt. Men så spelade jag heller aldrig originalet.

Medlem

Nu har jag spelat Colonization ett par veckor. Jag är verkligen positivt överraskad. Ett fanstastiskt bra spel. Det är samma känsla som när man spelar Civilization, det är svårt att slita sig från datorn.

Framförallt är jag överraskad över vilket bra handelsspel det är. För att göra det till ett ännu mer intressant handelsspel har jag gått in och ändrat så att kungen inte tar så stor del av handelsinkomsterna. Det gjorde att spelet blev ännu roligare.

1
Skriv svar