Letar efter spel där man får styra rymdskepp

Inaktiv
Letar efter spel där man får styra rymdskepp

Vet inte varför, men jag blev plötsligt sugen på något spel där man kan köra stora rymdskepp och skjuta ner andra stora rymdskepp (typ sci-fi).
Eftersom att jag inte kan några bra spel i denna genre så undrade jag om någon annan vet något bra spel där man får göra ungefär vad jag beskrev.

Tack

Medlem

Star Wars Battlefont 1/2 är jäkligt kul. Där kan man styra rymdskepp...fast bara små.

Medlem

Star Trek Legacy kanske?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Star Trek och Star Wars är väl dem som låter mest trovänligt, dock är det inget att direkt rekomendera.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Space Invaders

Medlem
Medlem

Kolla in X3 - bland det bästa i sci-fi-rymd-panga-köra-feta-rymdskepp som finns. Tycker jag, alltså hehe.


signatur
Medlem

ingen som direkt tänker på EVE ?


signatur

Rawr

Inaktiv

Tack för svaren, ska nog kolla in X3 och star trek: legacy.

Medlem

Star Wars Galaxies.

Medlem
Skrivet av Crawller:

ingen som direkt tänker på EVE ?

Då klickar man ju vart man ska fara. Jag tror han var ute efter något mer simulator spel

Medlem

#Star Wars: X-Wing Alliance

Lite gammalt, men ack så bra spel. Du kan flyga allt från de yttepyttigaste sakerna till Darth Vaders Super Star Destroyer (med lite pillande i filen som säger vad som går att flyga)

Medlem

http://www.beyondtheredline.net

Detta spel verkar bli coolt, dock är det ett gratis-spel som tar 531 år att utveckla, så vi får se när det blir klart...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

infinity online?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Tänkte direkt på EVE, men det spelat har nog inte den känslan du efterlyser.

Inaktiv

Tack igen för svaren.
Jag provade star trek legacy och det var riktigt roligt men att större skepp delade upp sig i stora kuber när man sprängde de var nog ganska fult och det var lite väl jobbigt att skjuta ner fiendeskeppen.
Provade också X3 (demot), det var riktigt snygg grafik men jag tyckte att det var lite tråkig styrning även om det kanske är så i rymden.

Skrivet av NoName:

[http://www.fz.se/spel/tachyon-the-fringe/pc]

Det är faktiskt ganska roligt

Jag minns att jag läste någon bok med just denna storyn för några år sedan. Ska kolla om det finns någon demo för det låter ganska kul.

Det där BtRL ser riktigt bra ut men om det tar 531 år att utveckla så kommer förmodligen inte jag eller någon annan som lever nu kunna spela det. Men man får ju hoppas att de skyndar sig lite.

Medlem

det ska finnas ett BTRL demot nånstans. men om jag kommer ihåg rätt så släpptes de för ungefär 531 år sen så de kan nog ta lite tid och leta rätt på det.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

det ska finnas ett BTRL demot nånstans. men om jag kommer ihåg rätt så släpptes de för ungefär 531 år sen så de kan nog ta lite tid och leta rätt på det.

Finns ju på http://www.moddb.com/


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

säger bara en sak... frelancer! bästa "rymd spelet" genom tiderna finns inget spel som slår det...

1
Skriv svar