Har ca 100 spel och behöver ett till

Inaktiv
Har ca 100 spel och behöver ett till

I min spelsamling på profilen plus XBLA, GB color och GBA så har jag cirka 100 spel. Man kan tycka att jag kanske inte behöver så många till men min 16:de födelsedag närmar sig och med den kommer chansen att få ett nytt gratis. Så varför inte passa på? Jag vet dock inte vilket jag vill ha.

Själv funderar jag på:
Left4Dead eller Resident Evil 5(behöver bara en zombie skjutare)
Empire: Total War
Metal Gear Solid 4
Penumbra
LittleBigPlanet
Farcry 2

Men jag är öppen för förslag. Titta på spelsamlingen och se om jag har missat någon spel man borde ha. Kraven är följande:
*Spelet måste funka till antingen PC(Vista), PS3,
360, PSP, DS(lite)
*Inget spel som man måste betala flera gånger för så som WoW och XBL
*Inget fanasy spel med massor med drakar och troll
*Inget WW2 spel
*Inget spel från: DICE, Grin, Maxis eller Splahdamage


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Little big Planet om du har kompisar att spela med. då är det helt underbart. Left4Dead är kul också, men bara om du har många kompisar som spelar det. Utan klan så håller det kanske 3 månader (imo) men att spela public, du och 3 kompisar i samma lag är underbart kul. Man kan även ha väldigt kul med huntern när man lär sig att hoppa mellan väggarna och sätta 25 pounces.


signatur

Rawr

Medlem

Crisis Core till psp!

Medlem

LittleBigPlanet rekommenderas.

Sen så förstår jag inte vad du har emot DICE :O?

Medlem

Penumbra. Utan fucking tvekan!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Av dem du nämnde så kan du ta Total War.
Annars kan jag starkt rekomendera GTA: Chinatown Wars till DS som en liten outsider


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Left4Dead eller Resident Evil 5(behöver bara en zombie skjutare) (L4D är mycket mer zombie slakt än RE5, finns inga zombies där)

Empire: Total War (Har ej spelat)

Metal Gear Solid 4 (Mycket bra om du gillar mycket story, ännu bättre om du har spelat dom andra spelen)

Penumbra (Värt att spela 1 gång)

LittleBigPlanet (Mycket bra spel, ännu mer om du är kreativ med editors)

Farcry 2 (Ej värt, även om det är gratis)


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

Little big Planet om du har kompisar att spela med. då är det helt underbart. Left4Dead är kul också, men bara om du har många kompisar som spelar det. Utan klan så håller det kanske 3 månader (imo) men att spela public, du och 3 kompisar i samma lag är underbart kul. Man kan även ha väldigt kul med huntern när man lär sig att hoppa mellan väggarna och sätta 25 pounces.

LBP ska då förstås spelas split screen då? Det ser något mörkt ut för split screen fronten för mig med tanke på att jag byter skola (och därmed vänner) till ett innerstads gymnasium nästa termin. För det första vet jag ju inte om jag kommer få någon/några kompisar och för det andra undrar jag hur pass sugen de i sånna fall skulle vara att åka ut hit och spela split screen. Jag tror jag avaktar med LPB. Left4Dead har jag redan ett par Steam vänner som spelar så det kan funka. Jag tycker dock att L4D har tråkiga vapen och så brukar Valve spel bara bli bättre och bättre med tiden så borde ska man avakta på den också?

Skrivet av Zlampan:

Crisis Core till psp!

har inte spelar något tidigare FF spel. Kommer jag fortfarande kunna uppskata spelet? Handling osv

Skrivet av WaltX:

Penumbra. Utan fucking tvekan!

Vilket av dem i sånna fall. Finns 3st tror jag

Skrivet av Jericho:

Av dem du nämnde så kan du ta Total War.
Annars kan jag starkt rekomendera GTA: Chinatown Wars till DS som en liten outsider

Har köpt Medieval Total War 1 - Medieval total War 2 till fullt pris. Känns onödigt att köpa ytterligare ett fullt pris TW. Är det verkligen värt pengarna? GTA har jag iofs inte. Det kan bli något


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Left4Dead eller Resident Evil 5(behöver bara en zombie skjutare) (L4D är mycket mer zombie slakt än RE5, finns inga zombies där)

Vad är det då? En samling ilska negrer eller vad? Verkar inte inte vara en så stor gameplay skillnad mellan de och zombies iaf

Skrivet av Night Hawk:

Metal Gear Solid 4 (Mycket bra om du gillar mycket story, ännu bättre om du har spelat dom andra spelen)

Det har jag tyvärr inte. Fortfarande värt det eller ska jag köpa det för 99kr senare?

Skrivet av Night Hawk:

Farcry 2 (Ej värt, även om det är gratis)

Varför inte? Spelet har bra grafik och imponerande fysik motor med elden.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Zlampan:

Crisis Core till psp!

har inte spelar något tidigare FF spel. Kommer jag fortfarande kunna uppskata spelet? Handling osv

kanske borde spela ff7 först, eller efteråt iaf

Medlem

Kör på Left 4 Dead eller Little Big Planet

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Varför inte? Spelet har bra grafik och imponerande fysik motor med elden.

Spelet har också en jävla massa vaktposter som man aldrig blir av med. De gigantiska miljöerna blir en riktig pain in the ass när man kör uppdragen eftersom att man måste åka runt i en jeep som inte har någon känsla alls. Uppdragen är för det mesta samma sak. Gå in, skjut lite gubbar som ändå spawnar igen om 2min, hämta något och så är uppdraget slut. Sedan ska man göra samma sak en jävla massa gånger.
Fysikmotorn är inte så imponerande.
Man borde få pengar för att spela det:P

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av WaltX:

Penumbra. Utan fucking tvekan!

Vilket av dem i sånna fall. Finns 3st tror jag

Nej, det finns två stycken delar. Tycker själv att den andra delen är bättre, men det är en viktig story så det går inte att skippa ettan.

Kör på båda. Du kan få båda för samma pris som ett av de andra spelen du funderar över.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

^ok

Skrivet av Zlampan:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Zlampan:

Crisis Core till psp!

har inte spelar något tidigare FF spel. Kommer jag fortfarande kunna uppskata spelet? Handling osv

kanske borde spela ff7 först, eller efteråt iaf

Hänger handlingen ihop som i två bond filmer eller typ Star Wars om du förstår vad jag menar. För FF7 är väll till PS och nya PS3s är inte kompatiba med spelen så jag kommer nog aldrig få spela FF7

Skrivet av flyer232:

Far Cry 2 har också en jävla massa vaktposter som man aldrig blir av med. De gigantiska miljöerna blir en riktig pain in the ass när man kör uppdragen eftersom att man måste åka runt i en jeep som inte har någon känsla alls. Uppdragen är för det mesta samma sak. Gå in, skjut lite gubbar som ändå spawnar igen om 2min, hämta något och så är uppdraget slut. Sedan ska man göra samma sak en jävla massa gånger.

Då hoppar jag Far Cry


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

öh, mer som i starwars då skulle jag tro, hänger ihop ganska starkt. ff7 är till PS ja, men det går att spela med emulator på både psp och pc! finns även en pc-version om man inte vill vara pirat

glöm inte att se filmen sen också! Advent Children

Inaktiv

Nej det där låter jobbigt.

Jag tror jag har beslutat mig och det blir GTA: Chinatown Wars


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

i lbp kan du spela coop online ocksa.

Inaktiv

Är LPB verkligen så kul? Jag menar gameplay mässigt så är det ända man kan göra hoppa och springa. Kanske är det sjävla byggande som är roligt. Jag kan tänka mig att det är som Spore. Frutom att själv bygga kan man även bli road av att se hur ens vänner har gjort. Att spring runt och hoppa på någon okänds bana verkar inte kul.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nej det där låter jobbigt.

Jag tror jag har beslutat mig och det blir GTA: Chinatown Wars

Yay, mitt förslag vann


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är LPB verkligen så kul? Jag menar gameplay mässigt så är det ända man kan göra hoppa och springa. Kanske är det sjävla byggande som är roligt. Jag kan tänka mig att det är som Spore. Frutom att själv bygga kan man även bli road av att se hur ens vänner har gjort. Att spring runt och hoppa på någon okänds bana verkar inte kul.

Det roliga är Co-op. Att spela med kompisar och asgarva åt allt som händer på vägen. Må det vara fienden som ser roliga ut eller polaren som flög åt fel håll och dog. Banorna man spelar är så himla genomarbetade och kul att gå på. Det faktum att man kan hänga sig i sin polare och slå till honom gör spelet ännu roligare.
Man förstår inte hur roligt LBP är före man har spelat det med någon. Jag spelade det första gången med 3 players och vi hade så sjukt roligt

Om du på något sätt kan testa spelet så måste du verkligen göra det för det är lika underbart som kritikerna säger.


signatur

Rawr

Medlem

man kan rora pa huvudet eller hofterna me sixaxis. man anvander armarna nar man haller i l2 eller/och r2. man gor sin sack glad/forbannad/ledsen/radd eller forvanad med pilarna finns 3 av varje. med r1 haller du i saker exempel andra personer. finns en paintball grej att anvanda ocksa. allt ar inte bara hoppa springa

Medlem

btw. LBP spelas inte i split screen. man spelar på 1 bild.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Farcry 2 (Ej värt, även om det är gratis)

Skrivet av theharmlesswarrior:

Varför inte? Spelet har bra grafik och imponerande fysik motor med elden.

Dagens citat...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Night Hawk:

Farcry 2 (Ej värt, även om det är gratis)

Skrivet av theharmlesswarrior:

Varför inte? Spelet har bra grafik och imponerande fysik motor med elden.

Dagens citat...

Jo rätt bra var det....

Folk måste lära sig att Crysis/Far cry bara är grafik och ingen känsla!

Medlem
Skrivet av Reaction:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Night Hawk:

Farcry 2 (Ej värt, även om det är gratis)

Skrivet av theharmlesswarrior:

Varför inte? Spelet har bra grafik och imponerande fysik motor med elden.

Dagens citat...

Jo rätt bra var det....

Folk måste lära sig att Crysis/Far cry bara är grafik och ingen känsla!

Correctamundo! Tyckte Mount & Blade visade att grafiken inte är allt, kul som satan var det.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Crysis är inte bara grafik...
Nanosuit fö fan. <-- kul


signatur

Rawr

1
Skriv svar