AoC forumproblem

Medlem
AoC forumproblem

Jag kan inte logga in på age of conans forum, står att jag måste registrera mig och jag har följt länken och reggat mig men problemet kvarstår.
När jag tar "lost password" och skriver in min mailadress står det att dom inte känner igen adressen, och jag kan inte skriva till nån admin för dom tar inte emot frågor för tillfället säger dom

nån mer än jag som har det här problemet?
är forumet inte uppe än eller hur ligger det till ?

Medlem

Jag kommer in på forumet.

Kolla igenom i account manager. Där finns det någon speciell del för forumet för att kunna aktivera ditt konto där.

Har jag för mig iaf

Medlem

Är ju där jag vart å grejat
kanske har missat nåt, får väl kolla vidare när jag kommer hem från jobbet

Gen
Medlem

Efter EA var man tvungen att aktivera om sitt användarnamn och lösenord på account management för att åter få access till forumet.

Medlem

Har ett vanligt butiksköpt spel efter release

Gen
Medlem

Ok, så du gick in på register.ageofconan.com, skrev in nyckeln, skapade kontot, vad hände sen?

Inaktiv

Samma problem här.
Skapar ett forumid och sätter ett pass, klickar in sig på forumlogin och fyller i ovanstående så står det att user/pass inte finns.
Om man tar password recovery så finns inte ens e-mail registrerad. Är ett stort problem för många runt om i världen atm om man läser olika fansites....
Har skickat ett mail till FC så man får se vad som händer...

Medlem

just då hoppade jag nog inte å spelade lite
men senare när jag ville komma åt forumet genom account manager - forum och skulle skriva in användarnamn och lösen använde jag det jag hade på mitt konto : funkade inte.
gick in på forum igen och tog skapa konto tog samma namn och lösen som på kontot, försökte igen och det funkade inte då heller.
det stod att man skulle vänta en halvtimma men det hjälpte inte.
tog lost password och dom kände inte igen min mailadress
försökte kontakta admin via en länk som fanns där och det stod att dom inte tog emot några frågor för tillfället.

kanske inte minns alla detaljer exakt, men i stora drag var det så det gick till

Medlem

okej edgeC, skönt att veta att man inte var ensam iaf.
får hoppas det blir nån global lösning då så man slipper anstränga sig

tack för all hjälp btw.. och snabbt gick det också

Gen
Medlem

Har faktiskt ingen aning om hur man löser problemet :<

Medlem

Jag hade det problemet i början.

Valde "update account" så löste det sig. Dvs det man behövde göra när man hade easy access. Även fast jag inte hade det så var tvungen att göra det för att få igång forumet.

Medlem

Så här blir det för mig. Först står det "Thanks for logging in...." men sen kommer detta upp:

A Message from the King !

**********, you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

1. Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?
2. If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.

Medlem
Skrivet av fakka:

**********, you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

1. Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?

Har för mig jag läst nånting om subaccounts i accountmanager, låter nästan som att du e inloggad på nåt sånt.
Men jag vet inte

1
Skriv svar