Ett par frågot från en vilsen nybörjare

Inaktiv
Ett par frågot från en vilsen nybörjare

Hej,

Körde lite AoC under pre-release men tyckte det kändes väldigt stelt och striderna var mycket skumma. Men, jag tänkte ge spelet en andra chans och försöka lära mig hur sjutton det här spelet fungerar, hoppas att det finns någon som kan förklara och svara på följande små frågor.

- Var hittar man sin klass tränare? Eller finns det inga sådana? Min Tempest of Set springer runt och kastar fortfarande sin lvl 1 Lightning Strike, vilket fungerade bra i början men nu gör det mer eller mindre ingen skada alls. Att plocka fram pinnen och puckla på verkar inte vara en bra idé för jag tål knappast någonting.

- På tal om slås, motståndaren brukar ha vita pilar runt sig (vänster, upp och höger). Jag klickar på som attan typ nummer 1, 2 och 3 beroende vilken som verkar passa bäst. Jag antar det är så det fungerar, om jag tolkar manualen rätt? Men även om snubben har 2 pilar till höger och jag trycker 3 så gör det inte mer skada än om jag tryck någon annan av de tre knapparna. Skumt..

- Funderar på att byta klass till någon mer stryk tåligare, men vilken skulle man rekommendera till en komplett AoC noob som mig själv?

- Sist men inte minst, jag älskar att läsa guider och ta reda på hur saker fungerar. Finns det någon schyst site där ute? Började goggla lite smått men hittade inte mycket.

Tackar på förhand!
/Desmin

Inaktiv

1. Man får sina spells automatiskt när man levlar upp dvs Lightning strike får en ny rank vid lvl 8 och ersätter rank 1 på shortcut-baren.

2. Det är sköldar som motståndaren har runt sig, så har även du vilka du kan ändra på med ALT+1,2 eller 3. Det är korrekt, du ska slå på den sidan som har minst sköldar.

3. Jag kör en ToS själv är helt nöjd med hur den fungerar men visst, man tål lite lite men man får hela upp sig med sina spells under en fight och sen nuka vidare.
ToS blir bra senare på att göra mkt skada på många fiender så håll ut!

4. www.tentonhammer.com är helt ok men eftersom spelet nyss har kommit ut så kan det vara knapphänt med guider så min åsikt är att skit i guilder, spela som det är tänkt

Medlem

Är väl på ctrl+1,2,3 och på 4 delar du upp så du får 1 sköld på varje om jag inte minns fel, brukar inte greja nånting med det

en stryktåligare klass skulle väl vara guardian då, sägs vara den som tål mest men jag har inte testat själv.

Medlem

Jag kör med en Conqueror, tål rätt bra med stryk.

Level 31 nu och har strax över 2000 i hp.

Dina combos/spells förbättras med tiden. Se till att questa mycket så du tjänar mycket XP

Inaktiv

Börjar få lite bättre koll nu, tackar så mycket för era svar! Nu ska jag bara sätta mig in i features oxå, blir väl att testa sig fram och hoppas på det bästa

Inaktiv

Menar ju CTRL

Medlem

Kan man göra fast travels? Lite drygt att gå igenom hela världen vid lvl 21!!! :evil:

Medlem

suck..ja att dö är ju trist också eller hur?

"Lego star wars" kanske skulle passa?

Medlem

Har du inget vettigare att skriva så ge f*n i det. Jag antog att det var en tråd där man kunde ställa frågor som nybörjare!

Inaktiv

Vad jag sett så finns tyvär inga fast travel ala WoW. Du får helt enkelt springa igenom världen och titta på den fina naturen och kanske hugga huvudet av någon!

Medlem

Såg att det finns någon typ av hs med 30min cd på i någon film. Sen får du mount på 40 som vad jag har förstått kan rida bra mycket snabbare än i jämnförelse med wow. Sen vet jag inget mer

Medlem

Ja, det finns en skill (i combo/skill-listan) som heter "Path of Asura" eller något liknande där man kan ta en fast-travel till den snubben som man valt att binda (heh) sig till.

Snubben heter "Follower of Asura" eller "blablalba of Asura" och de finns nog i de allra flesta och största stöderna i varje region och CDn är på 30min.

Dessutom slår jag vad om att Asura egentligen stavas Azura...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Oki. Tack för svaren. Bara att slipa svärden och hugga sig fram då!!!

Gen
Medlem
Skrivet av Fierce_Swe:

Kan man göra fast travels? Lite drygt att gå igenom hela världen vid lvl 21!!! :evil:

Tycker du verkligen det är så farligt? Säg från Wild Lands till Khopfesh. Dö och ressa i Tesso, spring till båtkillen, spring igenom Tarantia till nästa båtkille över till Khemi, spring igenom stan och ta ytterligare en båtkille till Khopfesh. Tar 5-8 minuter

Medlem

Vet ju inte hur det funkar än dessutom kan man väl bara ressurecta på platser man redan varit väl!? Att man dör får man ju räkna med men det känns lite drygt att fastna på ett ställe bara för att man inte kommer vidare pga att fienderna ut i naturen har högre level. Att jag vill ta mig till en annan plats beror på att questen där är rödmarkerade osv....Därav frågan. får väl plocka blommor tills man levlat upp lite till då.

Medlem

Finns ju quester överallt att ta..

Har du bara röda kvar.. åk till en annan del och ta quest´s där då.

Inaktiv

Går att ta sig fram relativt snabbt via självmord och instance-hoppande. Fullkomligt ok just nu enligt mig då FC inte designat den delen direkt optimalt. Förhoppningsvis kommer det bättre lösningar för att ta sig fram senare.

1
Skriv svar