Barbarian Dualwield vs 2 handed PVE

Inaktiv
Barbarian Dualwield vs 2 handed PVE

Hej har gjort en barbarian men är osäker på om jag ska använda dualwield eller 2handed?

någon som kan komma med förslag om vad som är bättre och varför?

Medlem

I pve kan jag tänka mig att dualwield är klart bättre för pve. Vet inte vad fördelarna är med det men antagligen att man har mer skada än 2handat.

Med svärd är fördelen dock, från vad jag har hört och läst, att man har fler stuns och sånt.

Jag har dock inte spelat spelet men har tråkigt medan jag väntar på att det ska komma så läst en del om det Menar att jag kan ha helt fel med det.

Inaktiv

DW = PVE (skada, aoe, regen)
2H = PVP (stuns, räckvidd)

Vilken typ av vapen det är spelar ingen roll alls.

Medlem

olika fatalities med olika typ av vapen va? Spelar stor roll!

Medlem

någon som vet vart man kan respecca sina talents, och hur mkt det kostar?

Medlem

finns en feat tränare i aqelonians huvudstad. precis vid centrumet vid stora trappan. kostar 50C

Medlem

Kör med two handed och det funkar fint i PVE.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kör 2 handed för att kunna använda stun osv..

Är dock Conqueror, så har ju andra skills/combos.

Gen
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Kör med two handed och det funkar fint i PVE.

Same, inget fel på skadan och räckvidden gör att man lätt kan ta 2-4 mobs åt gången om man måste.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Night Hawk:

Kör med two handed och det funkar fint i PVE.

Same, inget fel på skadan och räckvidden gör att man lätt kan ta 2-4 mobs åt gången om man måste.

kör också 2h, fint som snus. Kanske märker man större skilland senare på lite högre lvls är bara lvl 25 nu

Medlem

Kan tänka mig att duals är bra som Rogue i högre levels.

Men innan dess gör nog räckvidd och dmg mer nytta.

Medlem

har svårt att tänka mig att skillnaden på räckvidd mellan 2h och dual kan vara så värst avgörande.
nån som kan ge ett exempel eller förklaring ?

Inaktiv
Skrivet av Ikkay:

har svårt att tänka mig att skillnaden på räckvidd mellan 2h och dual kan vara så värst avgörande.
nån som kan ge ett exempel eller förklaring ?

Dom flesta som säger 2h är bättre än dw kör 2h därför det är coolt och har aldrig kollat in talent trees.
Räckvidd är viktigt när du jagar folk i PVP och latency spelar stor roll. Speciellt nu när det finns colission detection.
I PVE är räckvidd inte speciellt viktigt eftersom mobsen gruppar sig runt dig oftast och har du dw spec kommer du göra mer skada till dom runt dig samtidigt som du tar mindre skada. Jämfört med 2h som skulle göra mindre skada och ta mer stryk.

Dw är överlägset bättre i PVE.
2h är överlägset bättre i PVP.

Medlem

Kör Dw just nu med min conq, bara för att det ser mäktigare ut. Looks is all

Gen
Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Ikkay:

har svårt att tänka mig att skillnaden på räckvidd mellan 2h och dual kan vara så värst avgörande.
nån som kan ge ett exempel eller förklaring ?

Dom flesta som säger 2h är bättre än dw kör 2h därför det är coolt och har aldrig kollat in talent trees.
Räckvidd är viktigt när du jagar folk i PVP och latency spelar stor roll. Speciellt nu när det finns colission detection.
I PVE är räckvidd inte speciellt viktigt eftersom mobsen gruppar sig runt dig oftast och har du dw spec kommer du göra mer skada till dom runt dig samtidigt som du tar mindre skada. Jämfört med 2h som skulle göra mindre skada och ta mer stryk.

Dw är överlägset bättre i PVE.
2h är överlägset bättre i PVP.

Så är det kanske ja Bra jobbat

1
Skriv svar