Patch notes 27 maj

Medlem
Patch notes 27 maj

Update Notes - 27th of May

--------------------------------------------------------------------------------

General

* Grouped players that are apprenticed will now get their kill XP capped to the correct level.
* Characters should now always get zoned back from a PvP game
* Characters should now be able to move away from their spot, without the server thinking that they are hacking
* Using a lower rank ability should not lock up your character anymore

Quests

* Players should no longer lose destiny quests if their quest log is full
* Corrected some typos in various quest texts
* Updated directions in the quest "A Dangerous Challenge"
* The flame on the Torch of Eiglophian will now die after a while in Fields of the Dead.

Playfields

* Fix a lot of graphics lag issues caused by particles in Tarantia Noble, Field of the Dead and Eiglophian Mountains which should result in much lesser lag in those playfields

Player Characters

Necromancer
* Necromancer - you no longer lose the Cannibalism spell when investing the second feat

Guardian
* Guardian - Fixed a problem where the third rank in Counterstrike Stance was not giving you the damage shield while in defensive stance.

Bear Shaman
* Bear Shaman should now correctly recieve Blood Flow (Rank 3), Claws of Stone (Rank 2), and Spirit of the Bear (Rank 2) at level 40. (Note: If you are past level 40, you will gain these spells at level 45, 50, or 55 instead.)

Dark Templar
*Feat - the Dread Shadow pet will successfully spawn again.

NPCs

* Ragall the food and drink merchant has received a fresh stock of merchandise.
* Ranger archetype NPCs will no longer cause issues with the player's HP displayed incorrectly.

Crafting

* Bow/Crossbow now require wood
* More than 50 alchemy items have been added to vendors

City Building

* Requirement checks and consumption of resources when building PVE city buildings should be fixed.

GUI

* Changed the chat colors to be more like what players are used from other games.
* The guild chat text is now green
* Removed the DirectX 10 option from the option panel.
* Removed the 'Remove from Spellbook' functionality
* OOC chat channel should no longer be inactive after teleports.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ge mig fler quests =( sitter helt questlös på lvl 50, var tvungen att göra 50-51 questen i Euglophian mountains redan på level 48 pga att det inte fanns några andra...

Gen
Medlem

Bra patch! Många har nog väntat på chat och plains. Dock tycker jag det e synd att minimap groupdots inte lades till denna patchen heller.

Medlem

Dom är klockrena!


signatur

Niet.

Medlem

tyykcer att dom borde göra så att man ser sina grupp medlemmar TYDLIGARE på minimapen, skit svårt att se dem ju...

Medlem

minimappens groupmembers har de fixat för mig i alla fall

Medlem
Skrivet av karbon:

tyykcer att dom borde göra så att man ser sina grupp medlemmar TYDLIGARE på minimapen, skit svårt att se dem ju...

Det hade vart bra..lite ljusare prickar.

Gen
Medlem

Och "Unofficial Extras" d.v.s. fixat men ej nämnt i patchnotes
----------------------------
General
* Various framerate improvements
* HP regen seem to work now
* Crashes and Lag seem better in FoTD and other zones
* No reported crash at exit
* Some reports of shinier avatar textures
* Camera "swapping" while turning camera has been improved

Classes
* Demonologist
- Cooldowns added to Shockblast, Waves of flame, Living Firestorm, Inferno of Amber and Hellfire stream.

* Necromancer
- Unholy Hands - Only working, scaling spell we have gone from 0 seconds cooldown to 45 seconds - no mention in the notes.

* Tempest of Set
- Quicksand now has a 30 second cooldown
- Idol of set is now working as intented (1 up at a time)

* Ranger
- After executing the Salvo combo, arrows are being shot at a considerably lower speed, thus it's a massive nerf to burst damage.

UI changes
* Group members now have a much larger and visible icon (blue potion bottle)
* The select instance button is much bigger and move obvious.

Tradeskills and resources
* Alchemist tier 2 quest unlocked
* Cotton gathered before the may 27'th patch may be unusable, and they wont stack with cotton gathered after the patch

Mounts
* Mammoths are faster and better turn
* Speed on horses were scaled down
* Mammoths are now as fast as horses

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av karbon:

tyykcer att dom borde göra så att man ser sina grupp medlemmar TYDLIGARE på minimapen, skit svårt att se dem ju...

Det hade vart bra..lite ljusare prickar.

Mjo men altså men ser ju bara polaren på kartan om han är riktigt nära... finns det nån inställning lr så så att man kan se han när han är längre bort med, typ att nån pil pekar vart han är?. Tycker detta är riktigt irriterande, jag och polarn tappar nästan alltid bort varann...

Medlem

* Mammoths are now as fast as horses wuut?

Blir det nog Mammoth istället först häst i alla fall...

Medlem
Skrivet av kozzak:

ge mig fler quests =( sitter helt questlös på lvl 50, var tvungen att göra 50-51 questen i Euglophian mountains redan på level 48 pga att det inte fanns några andra...

Och hittills (är dock bara 27) så är jag helt överröst med quests. Man tar typ en level när man gör questsen, sen en till när man lämnar tillbaka dem.

/.../
* No reported crash at exit
/.../

trodde jag var den enda som fick det. Var tvungen att söka Conan.exe för fel varenda gång jag avslutade spelet.
Nån mer som hade/har det så?

Gen
Medlem

Rätt många hade det (jag t ex). Men nu verkar dom ha hittat felet

Gen
Medlem
Skrivet av Shammon:
Skrivet av kozzak:

ge mig fler quests =( sitter helt questlös på lvl 50, var tvungen att göra 50-51 questen i Euglophian mountains redan på level 48 pga att det inte fanns några andra...

Och hittills (är dock bara 27) så är jag helt överröst med quests. Man tar typ en level när man gör questsen, sen en till när man lämnar tillbaka dem.

Nu är ju inte alla quests så Men visst håller man sig sysselsatt många levlar i början. Är lvl 36 och har gjort det mesta i Wild Plains och Khopfesh/Khemi. Har dock hela Conall o.s.v. kvar. Kan tänka mig att det finns en del 40+ i Fields of the Dead.

Medlem
Skrivet av Gen:

Och "Unofficial Extras" d.v.s. fixat men ej nämnt i patchnotes
----------------------------

Tackar så mycket. Men var hittade du dom?


signatur

I'm a snake, follow me!

Gen
Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Gen:

Och "Unofficial Extras" d.v.s. fixat men ej nämnt i patchnotes
----------------------------

Tackar så mycket. Men var hittade du dom?

På AoC officiella EU forum.

Medlem

Update Notes - 27th of May / 2
General

* Traders and Banks are now available again
* Fixed some server and client crashes
* Invite to groups is no longer case sensitive

GUI

* Added character right click menu to the chat

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Gen:

Och "Unofficial Extras" d.v.s. fixat men ej nämnt i patchnotes
----------------------------

Tackar så mycket. Men var hittade du dom?

På AoC officiella EU forum.

Hmm, kan inte hitta. Kan du ge mig en direktlänk? Vore bra att ha.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

mjo. Fast det är ju inte de inofficiella.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

nä det är sant

men den finns nog där någonstans

Medlem

vilken class använder mammut som mount?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

vilken class använder mammut som mount?

Alla, fast bara om du har förbokat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag har fattat det som att alla kan använda mammut, förbokat eller ej. men med förbokning kan man få warmammut
rätta mig om jag har fel

Medlem

Jaja hoppas det dom ser coola ut


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Gen
Medlem

Det gör dom, men tydligen är dom väldigt svårstyrda enligt en polare som dingade 40 igår.

Har en rhino i bagen som väntar på att jag ska bli 40. Kanske kan skriva en rad om det när jag väl dingar om 3 levlar ;>

1
Skriv svar