HoX eller barbarian?

Medlem
HoX eller barbarian?

Tjena!

Har suttit och gluttat in alla olika klasser genom filmer och www.wikiaoc.com men kan inte bestämma mig för vad jag ska köra!

Har inte fått spelet än trots att jag förbeställde så har inte möjligheten att testa det :evil:

Valet verkar stå mellan endast hox&barb just nu dock och jag undrar vad ni som kör lite i alla fall har för erfarenhet av dessa två.

Känns som att HoX är en grymt "hyenig" klass vilket jag gillar stort Plus att man kan köra stygian som klart är mest lockande bland raserna.

En hox verkar riktigt fin på att kunna hoppa in i ett stort pack mobs och aoea ner dem fint

En barbar verkar som en riktig hack&slash vilket jag också gillar grymt mycket Dock så ser dem riktigt underliga ut i sina kiltar och pälsar. Ett plus verkar dock att man är i rogue subklassen vilket kan ge bättre stealth och sånt som jag tror kan vara sjukt skönt att ha.

Har ni något rolig eller cool erfarenhet så uppskattas det mycket om ni delar med er

Medlem

Har samma dilemma, men för mig lutar det mer åt HoX, men o andra sidan har jag inte bestämt mig än om det verkligen är ett smart drag att börja med ett nytt mmo eller inte ;P

Btw så tycker jag att det är fett gay att babbar kan stealtha. Va e det, tre klasser som kan det? : /


signatur

I'm the best around...

Medlem

Alla kan stealtha i AoC, rogue-subklasser kan däremot lägga feats på att förbättra sin stealth.

Inaktiv
Skrivet av Grönatummen:

Btw så tycker jag att det är fett gay att babbar kan stealtha. Va e det, tre klasser som kan det? : /

Alla klasser kan stealtha, barbarians, assassins och rangers är bara bättre på det än andra. Själv älskar jag barbarian pga stealth.

Gen
Medlem

Kan alla klasser stealtha? Där lärde man sig något nytt idag

Spelar Barb, Beserkerspec med 2H (p.g.a. alla äckliga gankers). Det sägs att 2H ska va kasst i PvE men tycker själv att man gör riktigt bra skada. Har inga problem att ta flera mobs åt gången som är samma level som en själv och stealth är som sagt var underbart. Bara att stealtha nånstans så man kan gå på toa, läsa questlog eller skriva nåt till nån. Dock funkar stealth sämre på dagen, men så är det.

Är ingen PvPare men tycker att man kan klara sig hyfsat bra mot gankers om man har koll på alla abilitys. Man får rätt så många trevliga saker efter 20 och 30. Knockbacks äger tex. Man tål inte mkt, men fortf mycket mer än HoX som är grymt squishy.

Jag spelar HoX. Level 31 just nu.

Kan lova dig att du kan inte hoppa in i en pack mobs och bara aoe:a.. du har alldeles för lite liv och dålig armor för det. Om du inte väljer att gå in i demon form dock. HoX brukar beskrivas som en glaskanon. Sjukt mycket skada men dör också precis lika snabbt.
I pvp är det egentligen ingen klass jag har problem med förutom andra HoX, och av den enkla anledningen att de flesta brukar springa när jag lägger in min första kombo då den gör så mkt skada.

Medlem

Mm samma intryck av HoX här också. Man mot man är det en underbar klass, släng ut en combo och följ upp med en magi sen är motståndaren nere om ni ligger i samma lvl.

Medlem

tack för svaren. Men varför tål en barbar lite mer än en hox? Har dem inte samma armor osv? Ni säger att skadan för en hox ska vara sjukt fin på singletarget. Är den inte lika fin som för en barbar eller?

Och vad är det för cooldown på demonformen för en hox? Eller finns det kanske fler olika demonformer?

Medlem

Vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt att alla kan stealtha, visst de e väl skönt om man så som du säger ska på toa eller nått. Men borde det inte förstöra hela pvpscenen ganske mycket?

Jag vill också veta cooldownen på demonformen och sen vill jag även veta hur lätt det är att upptäcka en person i stealth? I de flesta filmer jag har sett så verkar man ju bli totalt osynlig stealthad och ingen upptäcker en hur nära man själv är : /


signatur

I'm the best around...

Medlem
Skrivet av Grönatummen:

Vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt att alla kan stealtha, visst de e väl skönt om man så som du säger ska på toa eller nått. Men borde det inte förstöra hela pvpscenen ganske mycket?

Jag vill också veta cooldownen på demonformen och sen vill jag även veta hur lätt det är att upptäcka en person i stealth? I de flesta filmer jag har sett så verkar man ju bli totalt osynlig stealthad och ingen upptäcker en hur nära man själv är : /

du kan ju lägga ut skills på perception o upptäcka stealth ganska enkelt speciellt om det är dag tid...

Medlem
Skrivet av Zeblon:

tack för svaren. Men varför tål en barbar lite mer än en hox? Har dem inte samma armor osv? Ni säger att skadan för en hox ska vara sjukt fin på singletarget. Är den inte lika fin som för en barbar eller?

Och vad är det för cooldown på demonformen för en hox? Eller finns det kanske fler olika demonformer?

Varför dom har mer hälsa? För att Barbarian är oftast stora krigare som offrat armor för att bli smidigare. Och stygians HoX är bara magiker som bestämt sig för att börja svina stål tackvare att en demon har tagit över deras kropp.

Demonform är en tillfällig buff, så den håller typ 20 sek och sen har en 2 min cooldown eller något liknande.

Och nej, tror inte det finns flera demon former, det är ju faktiskt bara en demon som tagit över kroppen.

Medlem

Förstår hur det är tänkt att en barbar ska kunna ha mer hälsa och armor osv.. Men använder inte båda sig av samma typ av armor? ;F

Medlem

^- Nej, dom använder sig inte av samma armor. Barbarians kan ha Light armor, medan HoX endast silk/cloth.

Gen
Medlem

Och det gör mer skillnad än man tror.

Medlem

åh fan det visste jag inte. Lightarmor är som läder ungefär?

Aja tror det lutar mer åt en barbarian även fast jag tycker dem kan se lite löjliga utifrån vad man sett utan att spela. Kanske blir bättre när man är lvl 80 och har fått lite gear

1
Skriv svar