Medlem
Faktioner

Har funderat på det där med faktioner. Har ganska nyligen kommit ifrån Tortage och är en Aqualonian conquerer. Är Stygians och Chimmerians mina fiender (liknande WoW, horde vs alliance) eller är alla neutrala till varandra? Så man kan egentligen döda alla och ingen? (Även döda de i sin egna faktion)

Inaktiv

Jag hoppas verkligen att man döda sina egna! :evil:

Medlem

Du kan döda i stort sett allt och alla om du lirar på en PVPserver. Har ägnat hela dagen åt att springa runt utanför städer och slagits om olika bossar med andra spelare.

Medlem

Ok, schysst. Då blir det en hel del döda.

Medlem

Det finns en racial PvP server som är precis vad det låter, ras vs ras.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

Det finns en racial PvP server som är precis vad det låter, ras vs ras.

Så du kan inte döda folk av din egen ras?
Kan man i så fall gruppa med folk från en annan ras?


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem
Skrivet av McKain:
Skrivet av Jaglavak:

Det finns en racial PvP server som är precis vad det låter, ras vs ras.

Så du kan inte döda folk av din egen ras?
Kan man i så fall gruppa med folk från en annan ras?

Först och främst, jag skrev fel, det heter Culture PvP, inte Racial.

Citat:

The goal of this PvP server-type is to stimulate war behind the three cultures of Cimmeria, Aquilonia and Stygia. As a player on a Culture PvP server, you are shielded from lone travelers of your own culture, however you may still group with any culture and form a group and attack anyone.

The Culture PvP ruleset is an evolving ruleset that will be tweaked and polished based on player-feedback in the months to come. Although it is, at least currently, possible to make guilds across cultures, pure culture groups and guilds will be endorsed on this server, and as such players on the Culture PvP servers must prepare that the future will hold continued changes to the ruleset.

Efter vad jag läst i det officiella forumet så är culture ruleset lite buggat för tillfället.

QRT
Medlem
Skrivet av thordan:

Du kan döda i stort sett allt och alla om du lirar på en PVPserver. Har ägnat hela dagen åt att springa runt utanför städer och slagits om olika bossar med andra spelare.

Men va störande. Skulle dom fixa så att man får egna "låsta" instanser med sin grupp. Blir att jobbigt annars :/ lr?

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av thordan:

Du kan döda i stort sett allt och alla om du lirar på en PVPserver. Har ägnat hela dagen åt att springa runt utanför städer och slagits om olika bossar med andra spelare.

Men va störande. Skulle dom fixa så att man får egna "låsta" instanser med sin grupp. Blir att jobbigt annars :/ lr?

Tror du har missat vad pvp servrar handlar om (fins ju pve servrar också).


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

QRT
Medlem

Nej jag mena inte att det är störande att man kan döda varandra. Just det där om att slåss om bossar låter riktigt jobbigt. Tänk vilket kaos det skulle bli i end game instanser.

Medlem
Skrivet av QRT:

Nej jag mena inte att det är störande att man kan döda varandra. Just det där om att slåss om bossar låter riktigt jobbigt. Tänk vilket kaos det skulle bli i end game instanser.

Nja inte direct efter som hela värden består av instanser till skilnad wow där värden är öppen, så när när han pratar om instancer så är det mer som en zone öppen för alla men det fins även instancer som låsta för grupper.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

1
Skriv svar