Grafik uppdatering

Medlem
Grafik uppdatering

Har nu geforce 7600GT, amd 64 3800+, och 2 gig ram (xp) och spelt hackar ganska brutalt på low inställningar ändå.. så tänkte höra med er om det räcker att sätta in ett nytt graffekort så att man kan lira på medium inställningar utan lagg, utan att göra någon annt med burken.

Isf vilket kort skulle ni rekomendera?.

Man kan väll inte sätta in ett aldeles för maffigt kort med tanka på att resten av burken inte lär klara av det?

Väldigt tacksam för hjälp.

Medlem

8800GTS eller ett Ati 3870

Medlem

Skulle rekommendera 8800GT 512m.

Det som skulle hända om du stoppade in ett för "maffigt" kort i lådan är att prestandan skulle bromsas av din cpu troligen.


signatur

B lup

Medlem

Jag kör med ATI Radeon HD 2900 XT 512 och full settings i AoC. Det funkar rätt bra, jag ligger runt 30 FPS.

Medlem

Villken grafik presstanda liger minimum på???


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

tack för hjälpen, men klarar restan av min dator av någont av dem där korten ni rekomenderade?

Inaktiv

Din dator är en skithög. Köp ett 8800GT så blir du av med ditt 7600GT som bara räcker till att köra minesweeper på medium settings.
Sedan sparar du pengar och i framtiden skaffar dig ett multicore system med minst 4gb ram och ett 64 bits OS (när dom blivit stabilare och bättre).

Medlem
Skrivet av pimpim2:

Din dator är en skithög. Köp ett 8800GT så blir du av med ditt 7600GT som bara räcker till att köra minesweeper på medium settings.
Sedan sparar du pengar och i framtiden skaffar dig ett multicore system med minst 4gb ram och ett 64 bits OS (när dom blivit stabilare och bättre).

En riktik skithög vet jag inte om det är..., gjorde denna tråden för att jag ville ha hjälp, inte för att höra hur dålig min dator är...

Inaktiv

pimpim2 är antingen bara elak eller icke pålläst.

Din dator äe helt ok.
Vet inte vilken prisklass du tänkt dig men, om du tänkt dig max 1000:- så är HD3850 ett mycket bra alternativ.

Runt 1500:- 8800GT.

1500:- - 4,000,000 8800GT.

Båda dessa kort kommer dra Age og Conan utan problem. Omresten av systemet hänger med då. Vad har du för minnen?

Inaktiv
Skrivet av karbon:
Skrivet av pimpim2:

Din dator är en skithög. Köp ett 8800GT så blir du av med ditt 7600GT som bara räcker till att köra minesweeper på medium settings.
Sedan sparar du pengar och i framtiden skaffar dig ett multicore system med minst 4gb ram och ett 64 bits OS (när dom blivit stabilare och bättre).

En riktik skithög vet jag inte om det är..., gjorde denna tråden för att jag ville ha hjälp, inte för att höra hur dålig min dator är...

För att köra AoC är den det och du fick ju min hjälp.

7600GT har aldrig varit ett bra eller prisvärt grafikkort. Det är något man slängt i Dell datorer för att få köparna att tro att dom köpt något med krut i som tex 7900GT (som var prisvärt).
Därför borde du byta ut det till ett 8800GT eftersom dom är riktigt bra och när du bygger ett nytt system kan du flytta över kortet kanske tom. köra det i SLI.
Billigt och bra för framtiden.

AoC har multicore support och tar rätt kraftigt på CPU. Ett 3800+ räcker inte långt men med ett nytt grafikkort kommer nog få dig att kunna köra på low settings med mindre problem.

Kibb frågade vad du har för ram men det spelar ingen större roll. För du kommer spela på låga settings och aldrig nyttja mer ram än vad du redan har.
Du kör mest troligt Windows XP 32 bitars version och har ingen nytta av mer än 3gb ram. Dina 2gb är säkert parade minnen så dom körs i dual channel. Lägger du in mer ram kommer du inte kunna spela spelet bättre snarare tvärtom. Du kommer ha mer minne än du kan nyttja och ditt minne kommer vara söligare än det är nu.
Lägga in Vista 64/XP 64 för att kunna nyttja mer ram eller heller ingen lösning.

Så slutligen, ja din dator tågar mot döden och enda riktiga uppgraderingarna som är "billiga" och bra är dom du kan använda i framtiden som tex ett nytt grafikkort.

Men eftersom jag inte är påläst så gör inte som jag säger gör som Kibb säger.
Skaffa dig ett grafikkort och när du väl sagt åt Kibb vad du har för minnen så kommer han med ett tips om att skaffa dig några sub-par 4gb minnen eftersom alla säger att AoC kräver 4gb ram.

Inaktiv

Jag har aldrig sagt att AoC kräver 4gig minne då det endast drar runt 1,5gig på maxload (beroende på vilket minne du har).

Anledningen att jag frågade vilka minnen killen hade är för att det fortfarande finns folk som sitter på DDR 2700 minne osv. Och endast därför frågade jag.

Att AoC använder sig av mycket CPUkraft är väl sådär sant.
Visst använder det sig av CPU, men om du byter från en 3800+ (dom är DualCore på 2,0GHz antar jag) till exempelvis en ny DualCore på 3,0Ghz så får ddu 5-10% prestandaökning.

Skaffa dig ett grafikkort. 7600GT är inget att hurra för när det kommer till kritan tyvär. Säger dock inte att du inte bör skaffa dig en ny CPU, men ska du bara köpa en ny del, satsa då på ett kort.

Medlem

Kan ju säga att jag nu med Vista 64 bit och SP1 på denna hårdvara:

E8400 @ 3ghz
4gb
8800GTS 640mb

...får en genomsnitlig FPS på ca 0, spelet är för nuvarande ospelbart, har läst många som säger samma sak, och Kibb, kan säga det, min processor går på 100% när jag kör AoC, de måste verkligen fixa någon patch eller liknande.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Låter fantastiskt skumt. Tråkigt att höra. Men jag kan dock garantera dig att det inte är din hårdvaras fel.
Vi får hoppas att dom jobbar på det lösa det.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Låter fantastiskt skumt. Tråkigt att höra. Men jag kan dock garantera dig att det inte är din hårdvaras fel.

Det vet jag också, får bara vänta på att det uppdateras. Får lira LOTRO undertiden.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kan ju säga att jag nu med Vista 64 bit och SP1 på denna hårdvara:

E8400 @ 3ghz
4gb
8800GTS 640mb

...får en genomsnitlig FPS på ca 0, spelet är för nuvarande ospelbart, har läst många som säger samma sak, och Kibb, kan säga det, min processor går på 100% när jag kör AoC, de måste verkligen fixa någon patch eller liknande.

Fick nyss höra att det är väldigt många som har problem med 8800GTS & 8800GT kort i AoC av någon anledning. Tror det finns lite poster om det på officiella forumet, men jag har dock inte tillgång till det eftersom jag inte fått spelet än >_>

Medlem
Skrivet av Zeblon:
Skrivet av tysonayt:

Kan ju säga att jag nu med Vista 64 bit och SP1 på denna hårdvara:

E8400 @ 3ghz
4gb
8800GTS 640mb

...får en genomsnitlig FPS på ca 0, spelet är för nuvarande ospelbart, har läst många som säger samma sak, och Kibb, kan säga det, min processor går på 100% när jag kör AoC, de måste verkligen fixa någon patch eller liknande.

Fick nyss höra att det är väldigt många som har problem med 8800GTS & 8800GT kort i AoC av någon anledning. Tror det finns lite poster om det på officiella forumet, men jag har dock inte tillgång till det eftersom jag inte fått spelet än >_>

Jo, det är där jag läst samma sak, finns en tråd om performance issues på ca 30sidor...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

3800+ (dom är DualCore på 2,0GHz antar jag)

2,4GHz Newcastle single core

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kan ju säga att jag nu med Vista 64 bit och SP1 på denna hårdvara:

E8400 @ 3ghz
4gb
8800GTS 640mb

...får en genomsnitlig FPS på ca 0, spelet är för nuvarande ospelbart, har läst många som säger samma sak, och Kibb, kan säga det, min processor går på 100% när jag kör AoC, de måste verkligen fixa någon patch eller liknande.

Ehm har Quad, 4 Gb o kör på 8800 GTS 320 MB.. funkar fint..

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av tysonayt:

Kan ju säga att jag nu med Vista 64 bit och SP1 på denna hårdvara:

E8400 @ 3ghz
4gb
8800GTS 640mb

...får en genomsnitlig FPS på ca 0, spelet är för nuvarande ospelbart, har läst många som säger samma sak, och Kibb, kan säga det, min processor går på 100% när jag kör AoC, de måste verkligen fixa någon patch eller liknande.

Ehm har Quad, 4 Gb o kör på 8800 GTS 320 MB.. funkar fint..

Kul för dig


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Gen
Medlem

Ni som är riktigt hardcore kan ju vänta några veckor då ATi släpper sin nya serie grafikkort. High-end kortet ser otroligt smaskigt ut och ska prestera ytterst bra till en hyffsad prislapp (runt 3k) Själv ska jag köpa mig ett 4870.

För mer info - http://www.sweclockers.com/nyhet/7301-nya_monsterkort_fran_at...

Inaktiv

Hade ett 7700 tills igår då jag köpte ett 8800 GT och det blev en bra skillnad må jag säga.
Har en 3800+ dualcore med xp dock
3 gig minne..

Har absolut inte på full grafik för det klarar den inte av men kör ju hellre på låg inställning så att det flyter iaf...

Medlem
Skrivet av Gen:

vänta några veckor då ATi släpper sin nya serie grafikkort.

Är det jag håller på med, då smäller man till på en quadcore, 4gb minne och som sagt ati's nya, minns inte exakt vilket det är jag har lagt i kundvagnen hemma

för tillfället får jag nöja mig med att köra alla inställningar på minimum och har ett precis spelbart lagg.
för mkt action på en gång och jag vaknar upp död 20 sekunder senare :\

Gen
Medlem
Skrivet av Ikkay:
Skrivet av Gen:

vänta några veckor då ATi släpper sin nya serie grafikkort.

Är det jag håller på med, då smäller man till på en quadcore, 4gb minne och som sagt ati's nya, minns inte exakt vilket det är jag har lagt i kundvagnen hemma

för tillfället får jag nöja mig med att köra alla inställningar på minimum och har ett precis spelbart lagg.
för mkt action på en gång och jag vaknar upp död 20 sekunder senare :\

Vart har du hittat ATis nya? Kollade komplett, db.com och newegg.com. No luck. 4870 Tänkte jag på isf.

Medlem

hehe nja allt förutom grafikkortet ligger i kundvagnen atm kanske jag skulle sagt.
annars är det www.datorbutiken.com

Medlem

kör med Q6600 och ett gts 640mb och det flyter på bra


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Gen
Medlem
Skrivet av Ikkay:

hehe nja allt förutom grafikkortet ligger i kundvagnen atm kanske jag skulle sagt.
annars är det www.datorbutiken.com

Jag måste vara blind...3870 är det bästa jag kan hitta på datorbutiken.com
Har du en länk?

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag måste vara blind...3870 är det bästa jag kan hitta på datorbutiken.com
Har du en länk?

Nej jag har inte hittat nåt heller, jag menar att jag sitter och väntar på att deras nya serie ska komma, för där lär ju va nåt fint ... det är processor, minne, fläktar och sånt som redan ligger och väntar i min kundvagn

Inaktiv

ATis nya serie kommer väl 18 juni om jag inte minns fel?

Gen
Medlem

Mjo, och tungviktaren runt den 25e.

Men jag börjar tveka när man hör om alla drivrutinsproblem som 3870 har haft. Nån som har ett sådat kort och kan ge en kommentar?

Inaktiv

Jag hade ett sålde det precis innan Catalyst 8.3. Men med 8.2 fungerade allt utan problem, nu spelade ju inte jag alla spel, men de jag spelade fungerade felfritt.
Köpte istället ett HD3850, 3870 kortet drog för mycket ström för mitt klena nätagg.

12
Skriv svar