Medlem
Instancer

Tjo, har inte riktigt fått grepp om det där att spelet är uppbyggt på instancer... är det bara sem 20 första lvlarna lr?... och hur funkar det igentligen ibland ser man ju inte sina polare och i listan finns det ju hur många instancer som helst.

Så skulle vara skit sjyst om någon kunde förklara lite mer utförligt för mig vad instancer innebär.

Medlem

Normal=du kan köra den själv
Epic=Group

Medlem
Skrivet av Plimp:

Normal=du kan köra den själv
Epic=Group

ja det förstår jag, jag menade mer själva systemet med instanser i världen, inte doungeons (stavning )

Medlem

Jag tror att hela spelet (inte bara ön) är uppbyggd på instancer. De gjorde så för att de områden som har (för)många spelare skulle få en för stor belastning så då skapade de instancer av området, alltså precisa kopior av området.

Det är då möjligt att personer i samma grupp inte ser varandra även om de är på precis samma ställe, eftersom de då är i olika instancer.

Det går lätt att byta instance via en liten knapp på den vänstra sidan av minimapen på ovansidan så man hamnar i samma instance som resten av gruppen.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

De skall ha Stängda (ala WoW) instanser senare men just nu är alla öppna. så gör din grupp en Epic kan andra gå in där med.
kan ha förstått fel =P


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

hela spelet är uppbyggt som instancer, dvs inte som utan som EQ

Medlem

förstår inte varför dom väljer att göra massa instanser... så grymt mycket skönare i wow där alla glider runt i samam värld... tappar helt klart spel lusten när det är som det är nu...

Bara jobbigt och drygt att behöva byta instans hela tiden bara för att se och spela med en polare, har ingen aning om vilken man ska ta heller finns ju ca 50 st i listan, Sjujt jävla dåligt imo!

Medlem
Skrivet av karbon:

förstår inte varför dom väljer att göra massa instanser... så grymt mycket skönare i wow där alla glider runt i samam värld... tappar helt klart spel lusten när det är som det är nu...

Bara jobbigt och drygt att behöva byta instans hela tiden bara för att se och spela med en polare, har ingen aning om vilken man ska ta heller finns ju ca 50 st i listan, Sjujt jävla dåligt imo!

Hur skulle det se ut om alla dom människorna i de där 50 instancerna sprang på samma ställe? Det skulle helt enkelt inte funka. Tänk dig tortage t ex.

Medlem
Skrivet av karbon:

förstår inte varför dom väljer att göra massa instanser... så grymt mycket skönare i wow där alla glider runt i samam värld... tappar helt klart spel lusten när det är som det är nu...

Bara jobbigt och drygt att behöva byta instans hela tiden bara för att se och spela med en polare, har ingen aning om vilken man ska ta heller finns ju ca 50 st i listan, Sjujt jävla dåligt imo!

är ni i samma grupp så kan gruppledaren högerklicka på medlemmarna och välja summon to same instance. så hamnar dom på samma instance

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av karbon:

förstår inte varför dom väljer att göra massa instanser... så grymt mycket skönare i wow där alla glider runt i samam värld... tappar helt klart spel lusten när det är som det är nu...

Bara jobbigt och drygt att behöva byta instans hela tiden bara för att se och spela med en polare, har ingen aning om vilken man ska ta heller finns ju ca 50 st i listan, Sjujt jävla dåligt imo!

Hur skulle det se ut om alla dom människorna i de där 50 instancerna sprang på samma ställe? Det skulle helt enkelt inte funka. Tänk dig tortage t ex.

Det skulle bli en hel del personer, men jag håller med honom. Man tappar en hel del spelkänsla av att behöva hoppa mellan olika laddningsfönster.
Spelet känns så mycket mer begränsat då. Har inte hunnit titta runt så mycket, har bara varit på två olika ställen (+ Tortage).

Medlem

Var i ett ställe där det konstigt nog inte fanns någon instans föruom den man var i, var kanske omkring 20-30 pers. Kunde inte logga in pga spelet krashar. (alla var dvs på samma ställe).

Jag älskar instanserna, inte så jävla farligt att klicka 2 gånger för att byta.

Medlem
Skrivet av Petah:

Var i ett ställe där det konstigt nog inte fanns någon instans föruom den man var i, var kanske omkring 20-30 pers. Kunde inte logga in pga spelet krashar. (alla var dvs på samma ställe).

Jag älskar instanserna, inte så jävla farligt att klicka 2 gånger för att byta.

Men hur vet man vart man kommer? instanserna heter ju snarlika namn och finns ca 50 st i listan..

Medlem
Skrivet av Shammon:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av karbon:

förstår inte varför dom väljer att göra massa instanser... så grymt mycket skönare i wow där alla glider runt i samam värld... tappar helt klart spel lusten när det är som det är nu...

Bara jobbigt och drygt att behöva byta instans hela tiden bara för att se och spela med en polare, har ingen aning om vilken man ska ta heller finns ju ca 50 st i listan, Sjujt jävla dåligt imo!

Hur skulle det se ut om alla dom människorna i de där 50 instancerna sprang på samma ställe? Det skulle helt enkelt inte funka. Tänk dig tortage t ex.

Det skulle bli en hel del personer, men jag håller med honom. Man tappar en hel del spelkänsla av att behöva hoppa mellan olika laddningsfönster.
Spelet känns så mycket mer begränsat då. Har inte hunnit titta runt så mycket, har bara varit på två olika ställen (+ Tortage).

Jag visste inte ens att det var instancat förän jag var lvl 30...så det märker man inte.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Shammon:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av karbon:

förstår inte varför dom väljer att göra massa instanser... så grymt mycket skönare i wow där alla glider runt i samam värld... tappar helt klart spel lusten när det är som det är nu...

Bara jobbigt och drygt att behöva byta instans hela tiden bara för att se och spela med en polare, har ingen aning om vilken man ska ta heller finns ju ca 50 st i listan, Sjujt jävla dåligt imo!

Hur skulle det se ut om alla dom människorna i de där 50 instancerna sprang på samma ställe? Det skulle helt enkelt inte funka. Tänk dig tortage t ex.

Det skulle bli en hel del personer, men jag håller med honom. Man tappar en hel del spelkänsla av att behöva hoppa mellan olika laddningsfönster.
Spelet känns så mycket mer begränsat då. Har inte hunnit titta runt så mycket, har bara varit på två olika ställen (+ Tortage).

Jag visste inte ens att det var instancat förän jag var lvl 30...så det märker man inte.

Märkte det väldigt snabbt. Trodde det skulle gå över efter Tortage (fick för mig att det var någon form av inlärningsprocess som det också är, men att skifta mellan singel och multi osv.) sen när jag kom vidare så upptäckte jag hur det stog till.
Men det är inget som jag lider extremt mycket av.

Medlem

ett nödvändigt designbeslut som funkar förvånansvärt bra enligt mig

Inaktiv

Trodde det skulle vara dåligt i början också, lät otroligt kasst. Men det funkar faktiskt, världen känns aldrig tom och pga att spelet öppnar nya instancer när en blir "full" först så känns det inte som att allt är söndercampat (som det är i nästan alla spel när något är nytt). Det kommer inte finnas 5 instances ifall det bara är 5 pers i zonen, instancer skapas o tas bort beroende på hur många spelare som är i zonen.

Däremot... något som jag tycker är ett extremt dåligt designval, varför stoppas man inte i samma instance som folk från guild o friend list om man nu är i samma zon? Det är något dom borde lägga till, samt något så man kan se vilka instancer guildpolare o friends är i.

Medlem

Trode att instancerna skulle vara väldigt jobbiga. Men efter ett tag spelande så är dom inte så dryga och det tar ca 5-10 sekunder att ladda dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Trode att instancerna skulle vara väldigt jobbiga. Men efter ett tag spelande så är dom inte så dryga och det tar ca 5-10 sekunder att ladda dom.

I 2nd that.

Det är inga speciellt långa laddningstider och questar man som vanligt så byter man inte världsdel speciellt ofta ändå.

Medlem

mja jag råkade ut för en liten tråkig grej iaf : blev pkad ett par gånger av 2 stycken, så jag kallade på min polare som var lite högre level, men kom inte på hur jag såg vilken instans jag var i för tillfället så det slutade med att jag bytte och inte fick min hämnd

1
Skriv svar