Medlem
N00b-tråden

Tänkte vi kunde ha en tråd för nybörjare. Jag har aldrig spelat MMORPG tidigare så jag kommer iaf vilja ha lite stöd från Er proffs.

En sak jag undrar direkt. Hur siktar man med pilbågen? Och kan man inte ställa in knapparna på spelmusen?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv

Här står lite om hur ranged combat fungerar på engelska:

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?utm_so...

Vet inte angående musknapparna, måste få spelet först så jag kan testa.

Medlem

Ok någon annan som vet om man kan kalibrera musknapparna? Annars förstår jag inte sköldarna riktigt. Kan man förstärka sina på något sätt också eller? Ser att fiender lägger på mer sköld på höger ibland om jag hackar för mkt där.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Du kan ställa om dina sköldar genom att hålla in ctrl och trycka ner 1, 2, 3 respektive vänster sköld, "overhead", och höger.

Medlem

Måste jag hålla det intryckt eller räcker det med att jag trycker en gg och så är skölden starkast just där?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Det räcker med att du trycker det en gång bara Sen om du vill ändra skölden så trycker du ner det igen, trycker du ner ctrl-4 så ställs det om så det är lika mycket sköld mot alla håll \o/

Medlem

Är det någon som vet hur man kan se information om en annan spelare? Något motsvarande kommando till WOW's "/who"?

Vill kunna se info. om spelaren utan att han ska behöva stå precis jämte mig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

här har du en command lista: Commands Aoc
Vet inte hur bra den stämmmer efter som jag inte har aoc än.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Kanske en dum fråga men hur vet vilka uppdrag som är the mainstory och finns det ngt slut på den förresten?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv

Är det inte så att de körs i solodelen (dvs nattetid).

Medlem
Skrivet av McKain:

här har du en command lista: Commands Aoc
Vet inte hur bra den stämmmer efter som jag inte har aoc än.
Commandot du söker är nog /playerformation

har inte testat. Men playerformation är nog för PVP, tror du läste fel och istället läste "playerinformation".


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Hehe jo märkte det nu när du sa det


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Har en fråga här hur jag har CE men vart får jag min ring och kappan ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Skrivet av DumSmurfen:

Har en fråga här hur jag har CE men vart får jag min ring och kappan ?

Ska väl ha en mount också?
Skriv /claim och ha minst 3 slots ledigt.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Måste man vara 40 för att använda /claim och få mounten? Jag förstår att man inte kan använda den.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Du kan få mounten redan på lvl 1


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av McKain:

här har du en command lista: Commands Aoc
Vet inte hur bra den stämmmer efter som jag inte har aoc än.

Alltså jag förstår inte, var skriver jag in dom där orden?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv

Funderar på att köpa spelet men jag har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. Den enda mmo sidan jag använder mig av är fz.se så jag vet inte så mycket om spelet.

1, Kan man ramla ner för berg eller höga terränger? Eller är det en osynlig mur som i rätt många mmos?

2, Vilken klass är populärast just nu?

3, Vilken EU pvp server har mest svenskar?

4, Kommer det flyta med ett 8800gt kort eller måste jag köra medium/low? har också 2GB ram och e6750 cpu.

5, Kan man designa tabards(stavning) till klanen?

6, Vilken level får man mount? Finns det vanliga mounts så som hästar?

7, Hur snabbt går det att levla? Är det som i lineage eller snabbt som i world of warcraft?

8, Finns det några slott man kan ta över?

9, Kan man ha egna hus som i dom flesta mmos som finns?

10, Är det svårt att få tag i hyffsade vapen och rustningar? Jag är rätt petig när det gäller hur min gubbe ser ut i mmo's och jag vill inte springa runt i läderkläder :evil:

Inaktiv

1. Du kan ramla som faen!

2. Ingen aning.

3. Ingen aning.

4. Komemr flyta utan några problem på max.

5. Ingen aning.

6. 40. Ja det finns även hästar.

7. Ungefär som i World of Warcraft beroende på hur du spelare naturligtvis.

8. Ja.

9. Bra fråga faktiskt.

10. Både ja och nej, det är relativt enkelt att se riktigt grym ut.

Inaktiv
Inaktiv

Hej igen, nyss beställt spelet och jag kommer nog få vänta ända tills nästa månad innan jag får det =(

Frågor
1, Hur fungerar PK i age of conan? Kan man springa runt med sin guild och döda andra vart som helst ifall man lirar på PVP server?
2, Vilken level kan man köpa en häst? Är den dyr?
3, Kan klanen som äger ett slott bestämma skatten i städerna som tillhör slottet?

Medlem

1. Ja, utom i vissa städer.
2. Mounts blir tillgängliga vid lvl 40, har dock ingen koll på priser.
3. Inte en aning faktiskt...

Mina egna frågor:

1. Alla dialoger med NPCs har slutat fungera, NPCs varken låter eller rör på munnen. Valen funker som vanligt, bara det att dom inte pratar.
2. Hur funkar det med att få ut sakerna från Collectors Edition? Har försökt använda /claim men verkar inte funka.
3. Har realativt låg fps (ca 20) och tycker man borde få ut lite mer av ett 8800GTS. Har stängt av AA. Tips och tricks?

Inaktiv

1. Alla NPCer har ej röst tyvär.

2. /claim skall fungera oavsett level.

3. Defragmentera hårddisken, kolla så att datorn är up-to-date. Installera bra drivrutiner till dina komponenter, eventuellt de senaste.

Medlem

Haha det gick snabbt. Fan va synd på NPCerna, har bara träffat en enda med röst sen jag lämnade Tortage... Så långtråkigt när man ska behöva läsa igenom allt.

Inaktiv

En bara? Nu har inte jag spelat retail personligen ännu, men jag vet att alla i hela Tortage området hade röst under betan, varenda liten NPC. Det kan dom ju omöjligt tagit bort.

Medlem

Alla i Tortage har röst ja, men bara "story"-NPCn har det på de andra ställena verkar det som.

/claim funkar inte för mig. Ska vänta tills nästa patch och se om dom fixar till det, annars blir det en /petition istället...


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Nån som vet ifall det är nå skillnad på raserna? Får man nå PVP/PVE bonus eller nå sånt?

Medlem

Finns det ngn form av "stats-sida" där man kan kolla in sin karaktär och se valka quests man gjort, vilken utrustning man har och kills/death's och liknande? Sådant är ju alltid kul att kunna kolla när man sitter på jobbet!!! 8)

Medlem

Hur får man en Trial key spelar LotRo nu men funderar på AoC men vet nån när de släpps tillx-låda 360? xD


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Inaktiv

Xbox360 versionen ärtänk att släppas 1 år efter PCversionens realese.

123
Skriv svar