Kommer BF 1943 & BC2 liras till PC?

Medlem
Kommer BF 1943 & BC2 liras till PC?

Hur många kommer lira Battlefield 1943 och Bad Company 2 här på FZ?

Många jag pratat med säger att BF 1943 & BC2 inte kommer får särskilt många spelare till PC då det är ett dåligt konsol portat spel som kommer faila på PC.

Jag själv håller inte med om detta och tror faktiskt det kommer bli riktigt bra och kul att för första gången få chansen att spela på FrostBite motorn på PC.

Vad säger ni andra? Bra eller Anus?

Kommer ni här lira båda spelen på PC eller bara ett av dom?


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Och hur vet dina kompisar att det kommer bli dåligt portat?
Dice har ju försenat BF1943 på grund av att de vill göra Pc-versionen så bra som möjligt!

Sen så är Bf-serien född på Pc och folk lirar ju BF1944 och BFV fortfarande aktivt. Så ja, folk kommer nog lira det på PC, antagligen mer än på konsoll!

Medlem

Ursäkta? Vart i texten står det att mina kompisar har sagt detta?

Jag har pratat med ett antal människor säg ca 25 st och av dom 25 ca 11 säger att det kommer bli två dåligt portade spel till PC'n.

Som jag skrev, Jag vet eller i alla fall tror att det kommer bli över förväntan bra och ingen dålig portning, Därav förseningen av 43 bland annat.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

1943 är lite av ett fail redan på konsol imo så hoppas dom verkligen gör spelet mer battlefield på PC.

Bad company 2 tror jag mer på, iaf till konsol.
hoppas dom lägger ner själ i pc-verisonen där också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

1943 är lite av ett fail redan på konsol imo så hoppas dom verkligen gör spelet mer battlefield på PC.

Utav intresse, varför tycker du att det är fail på konsol?

Medlem
Skrivet av Molotov:

1943 är lite av ett fail redan på konsol

Skulle du kunna säga varför? Bara kul att höra varför du tycker som du gör, Inte för att det har något med saken att göra men 1943 fick ju ändå ?Best of E3? av GamingExcellence.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Nej. Jag kommer vänta på bf3, om det kommer. Men håller fast vid bf2 så länge det går.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

BF3 lär ju antagligen också använda FrostBite motorn. Om inte så kanske en uppgraderad BF2 motor..


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

BF3 kommer använda frostbite motorn, nämligen frostbite 2...BFBC2 använder sig av en uppgraderad verision av ettan

Medlem
Skrivet av Dissid1a:
Skrivet av Molotov:

1943 är lite av ett fail redan på konsol

Skulle du kunna säga varför? Bara kul att höra varför du tycker som du gör, Inte för att det har något med saken att göra men 1943 fick ju ändå ?Best of E3? av GamingExcellence.

Jag tycker BF1943 är ett fail pga bla autoregen och därmed avsaknad av nån form av medic gameplay.
många sk bf-moments försvinner där.

Tanksen gillar jag inte heller, man röjjer inte på samma sätt.
dom är mycket klenare mot infanterister med kanonen man måste ta ut med kulsprutan verkar det som.
ingen splashdamage som gör att gubbar flyger iväg osv som i tidigare BF-spel.

Inget är negativt pga det är till konsol så missförstå mig inte som nån vinklad fanboy.
är mycket frälst i BFBC till XB360 även fast det nu varit ett tag sen man spelat det pga tidsbrist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

så missförstå mig inte som nån vinklad fanboy.

Aight då vet vi


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Ja jag kommer lira 1943 och BF:BC2 till pc, men innan de släpps så spelar jag BF:BC och 1943 till ps3


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Älskade det gamla Battlefield 1942 utav hela mitt hjärta, det var så kul att peppra ner folk på marken med flygplanen och så vidare! :]

Bad Company var en riktig höjdare till konsol eller iallafall vad jag sett mina kompisar spela(aldrig vart själv mycket för konsol-fps)

Så jag hoppas att 1943 kommer göra succé!


signatur

- Who finds a friend, finds a treasure!

Medlem

Sen 1942 så har det bara gått utför imo. BF2 kanske kom med några små saker som var bättre men mestadels så är det inget jämfört med BF42.

Igen cone of fire när man zoomar va faan är det egentligen? Så efterblivet att det är sorgset.

Och ingen healthbar i BF43? Jisses asså.

Sett BC2 betan lite med och inget i den som drar heller, fixat ammo och healthpack drops iaf sen BF2 men det är så lite så sent att ja orkar inte bry mig längre. Istället har de lagt till dålig minimap, ingen healthbar trots att man har health som inte fylls upp automatiskt och när du blir träffad så försvinner din aim. Så satans CoD:MW över det så det är skrämmande, fyllt av iWIN buttons och skit.

1
Skriv svar