bf2 1.5 vill inte installeras

Inaktiv
bf2 1.5 vill inte installeras

tja
försökte installera patch 1.5 men den ville inte!?
det stog att en nyare version redan är installerad?
hjälp:(

Medlem

Antingen är din patch skadad, eller så är det något annat problem? Kom ihåg att det är en incremental patch, så du måste ha 1.41 installerad innan du patchar till 1.5

Testa att ominstallera bf2, patcha upp till 1.41, sen 1.50.

GL


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Ja, jag fick samma felmeddelande. Problemet var att mitt diskutrymme tog slut mitt i installationen av patch 1.50 och efter det fick jag bara "det finns redan en tidigare version installerad" som meddelande.

Jag gjorde precis som daskedennis: avinstallerade hela BF2, installerade det på nytt, patch 1.41 och sen 1.50. Tada! Fungerar!

Medlem

Har gjort följande:

* Jag får 'Patching failed' när jag ska patcha.
- Starta patch programmet, välj språk och tryck nästa
- Öppna startmenyn välj "Kör" och skriv %temp%
I katalogen temp ska det nu ha skapats en temporär katalog som består av diverse skräptecken, skulle kunna se ut på följande sätt {a23409asdfasdf}{asdf123920349} .. gå vidare in i den katalogen tills du kommer till filen patch.exe
- Öppna startmenyn välj "Kör" och skriv cmd och tryck enter, du skall nu ha fått upp en svart ruta. Markera filen "patch.exe" med musen, och dra filen in till den svarta rutan så att sökvägen till patch.exe står i den svarta rutan.
Det bör nu se ut på följande sätt i consolen(den svarta rutan)

c:\temp\{skräptecken}\{skräptecken}\patch.exe

därefter ska du bara lägga till sökvägen till din BF2 katalog så att det ser ut såhär :

c:\temp\{skräptecken}\{skräptecken}\patch.exe "c:\spel\battlefield 2\"

tryck enter, så ska spelet patchas.

DÄREFTER så avbryter du patchprogrammet som du startade från första början, gå inte vidare, utan tryck bara avbryt - slutför

Men problemet att det finns ingen PATCH.EXE i den mappen.

var hittar man den?

Inaktiv

Utförligt och bra beskrivit om vad du har gjort. Jag förstår inte bara varför du ska behöva starta ett command-fönster ( cmd ) och gå till temp-katalogen för att installera patchen. Jag körde bara exe-filen rakt av, valde språk och tryckte på "Nästa" precis som du gjorde, sedan rullade bara patchen igång till den var klar. Men detta var ju efter att jag hade ominstallerat BF2 helt och lagt på 1.41-pachen.

Första gången jag försökte lägga på patchen så sprack den för mig med. Jag försökte se i registryt om där fanns en flagga som påstod att 1.50-patchen redan var installerad, men jag hittade inget vettigt. Enklast ( och snabbast ) är nog i alla fall att ominstallera hela BF2.

Inaktiv

gå in i regedit
hkey_local_machine
ea games battlrefield 2
lägg till ett stängvärde och skriv Version på namnet

ändra värdet på version till 1

testa nu


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av Masterer:

gå in i regedit
hkey_local_machine
ea games battlrefield 2
lägg till ett stängvärde och skriv Version på namnet

ändra värdet på version till 1

testa nu

TACK

Medlem

fy fan, har för mig det va 1.2patchen jag fick göra så här med, sjukt jobbigt


signatur

Snusar till varje pris!

1
Skriv svar