Finns ni äldre BF-rävar kvar?

Medlem
Finns ni äldre BF-rävar kvar?

Afton allihopa.

Lite nyfiken på vilka veteraner som hänger här som man kanske känner igen från förr.

Spelade själv i [NVA] och om någon känner igen klanen så är det Hellsing som skriver.

Tänkte se om några spelar 1943 så borde man ju för skoj skull kanske skapa en klan för lite social gaming eller gamla hederliga fylleslag som förr.
Spelade själv bara 1942 i klan, vilket är värt att tillägga.

Mitt nick på live är TheMinibozz (allt annat var taget)

Kommer över köpa det till PC när det släpps, kunde inte bara hålla mig.

Ett extra hej till DADS och RL.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Hej
mig kan man nog kalla gammal BFräv
spelar inte mycket just nu pga tidsbrist.
men jag körde också klan i BF1942 i klanen No Surrender.
BF2 har man också kört mycket dock inte i klan men just nu är det mest BFBC till XB360 i mån om tid.
får se om man köper 1943 till XB360 eller PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är iaf kvar i livet
Lirade med SFL och har inte lirat BF sedan BF1942 tiden.
Köpte dock BF1943 till 360 men hatar att köra fps med handkontroll.
Ska köpa det till pc när det väl kommer.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Tjo,
Lirar lite BFHeroes ibland.
Jag satt just och funderade på vad som hände med bfcentral. Kanske någon av er kan svara på?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hej
mig kan man nog kalla gammal BFräv
spelar inte mycket just nu pga tidsbrist.
men jag körde också klan i BF1942 i klanen No Surrender.
BF2 har man också kört mycket dock inte i klan men just nu är det mest BFBC till XB360 i mån om tid.
får se om man köper 1943 till XB360 eller PC.

NS? Se där ja! Har för mig ni totalkrossade oss på kursk eller någon sådan dära svettig karta.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag har lirat Battlefield sedan 2004 (Battlefield: Vietnam). Så jag anser mig själv som en Battlefield veteran. ;P


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av Molotov:

Hej
mig kan man nog kalla gammal BFräv
spelar inte mycket just nu pga tidsbrist.
men jag körde också klan i BF1942 i klanen No Surrender.
BF2 har man också kört mycket dock inte i klan men just nu är det mest BFBC till XB360 i mån om tid.
får se om man köper 1943 till XB360 eller PC.

NS? Se där ja! Har för mig ni totalkrossade oss på kursk eller någon sådan dära svettig karta.

mycket möjligt, det blev mycket BF då men jag vill minnas att vi krossade en klan på kursk så beslutade vi oss för att det skulle vara vår nya "hemmabana" gick väll bra tills vi själva började få storstryk, vi var inte så duktiga på träna alltid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Räknas man som räv om man började spela demon?
Spelar lite ibland och nu ser det ut som om vi, [TPS] kanske kommer spela lite någon gång bland, om nu folk kan få 1942 att funka på Vista, WS och all annan modern skit

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av Molotov:

Hej
mig kan man nog kalla gammal BFräv
spelar inte mycket just nu pga tidsbrist.
men jag körde också klan i BF1942 i klanen No Surrender.
BF2 har man också kört mycket dock inte i klan men just nu är det mest BFBC till XB360 i mån om tid.
får se om man köper 1943 till XB360 eller PC.

NS? Se där ja! Har för mig ni totalkrossade oss på kursk eller någon sådan dära svettig karta.

mycket möjligt, det blev mycket BF då men jag vill minnas att vi krossade en klan på kursk så beslutade vi oss för att det skulle vara vår nya "hemmabana" gick väll bra tills vi själva började få storstryk, vi var inte så duktiga på träna alltid

Klockrent att göra så, många hatade kartan.

Våran hemmabana var ju gazala


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Har hängt med sedan starten i BF:1942, kallade mig då Tankboy. Sen dess har jag lirat alla spel i serien till PC (BF:Vietnam blev inte många timmar dock) och dessutom BF:BC och BF:1943 till Xbox 360. Så veteran är jag nog, däremot vet jag inte om jag är särskilt bra...

Inaktiv

spelade Battlefield när 1942an komm ut,

*tänker tillbax* minns flygfajterna man hade i sin spitt fire/stuka fy fan vilka roliga tider det var...

Sen fortsatte det med Bf Vietnam, men tröttnade ganska snabbt, men tack vare deras Hueys så lärde jag mig ialf köra helli.

Sen gick det över till battlefield 2 (som btw spelas fortfarande) "Spelade i clan ett tag ( SEG = Sweden Elite Groupe )"

Och nu har man gått över till Project reality ( bässta modden någonsin) enligt mig. Och spelar det dagligen eller ialf så offta jag hinner, sitter med mic och lirar tunga slag på "UK reality servern" eller "10th devision servern"

Går under namn : Anubizz[swe]

Längtar till Bf3 , kommer total äga skulle jag tro.
Men tills dess så sitter jag och lirar PR.
*fäller en tår för alla minnen man haft med Bf2, kommer va lite ledsamt när PR dör ut och lika så Bf2 totalt...

Medlem

Skitkul att det är en del knuttar som skrivit ändå.

Tyckte faktiskt att BF:V var lite underskattat. Krävdes bara lite balansering annars var det finemang.

Som sagt, om någon är sugen att lira lite 1943 casual så hojta på min gamer tag som står ovan.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Battlefield Vietnam var ganska ok faktiskt efter att dom fixade till det.
vill minnas att en klass var för överlägsen ibörjan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Battlefield Vietnam var ganska ok faktiskt efter att dom fixade till det.
vill minnas att en klass var för överlägsen ibörjan.

Mjo, minns inte vad klassen hetter men de hade ju ett tungt maskingevär som var så pricksäker att man nästa kunde vara krypskytt och även hade de ett granatgevär som var galet elak.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Dumlen, spelade bf1942 i Swedish Warlords och Warborn. Sen en del BF2 i Warborn när det begav sig.

Dumlis på Xbox Live för den som vill söka upp mig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ett FZ-live party vore kanske något


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Har spelat varenda bf spel som har kommit ut, körde inte just i någon klan,när det gällde bf 1942, utan körde mest för skoj. Bf- veteran är jag men tok så dålig;P

Medlem

Spelat BF42 sedan början. När modden ForgottenHope kom gick jag över till den och anslöt mig efter ett tag till klanen [DLF], DenLedeFi. Klanen lever än och kör vidare på ForgoenHope 2. Jag spelar ej med dem längre eftersom jag tycker FH2 inte är något vidare skoj. Hoppas BF43 får igång klanspelet igen

Medlem

Jag har spelat BF2 Sedan det släpptes, har spelat Bf i snart 4 år :P, men jag har gått över till mOdification! Project reality som är Dubbelt så roligt som Bf2 ! om man gillar Teamwork

Medlem

jag anser mig själv som Bf veteran med all Bf spel i ryggen (1942 plus expantioner, vietnamn, 2,2142 ,bad company, modern combat, heroes) väntar på 1943 till dator


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

Inaktiv
Medlem

Zerohawks , reporting for duty ... Visst är många kvar, hoppas på en liten återförening i 1943...

Medlem

Nog lirar man BF, Tyvärr upptäckte jag inte BF förrän BF2 kom

Har bara lirat AIX nu senaste året då jag tröttnade på alla nötter på BF2. Nu när 1.5 kom så blev AIX servrarna helt tomma då alla ville lira BF2 igen..

Så jag tänkte - va faan, testar väl. OJ vad jag blev besviken. Har lirat rätt mycket på TV2.no tidigare, som var rätt seriöst. Men det kändes som att kliva in på en random Counter-Strike server med 14 åringar som TK'ar för allt och inget, bara åker omkring och tror att plan och helikoptrar ska använda för att lära sig övningsköra...

Finns det NÅGRA vettiga BF2 servrar med bra admins kvar i Sverige?

Bt
Medlem
Skrivet av Azaroc:

Tjo,
Lirar lite BFHeroes ibland.
Jag satt just och funderade på vad som hände med bfcentral. Kanske någon av er kan svara på?

BFCentral.se är nere för alla utom Truppo senast jag hörde. Skrik på honom för att få upp den igen.

Jag spelar också bf1942 fortfarande. Spelade precis som Dumlen för Swedish-Warlords ett tag, samt WarBorn och en klan med namnet kaisa Warriors. På senare tid har jag spelat för illuminators också.

Lite retrobilder här: [url="https://photos.app.goo.gl/uBqVGtPqv6FTAsTE6[/url"]

(Uppdaterat inlägg 2020-08-15 samt igen 2021-04-01, ändrar länken ovan så bilderna pekar rätt)


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Bt
Medlem

Jag pratade med Truppo precis, han har satt upp en nyadress för BFCentral när bfcentral.se inte fungerar:

http://bfc.up-north.org/


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

bf43 på ps3an är ju inte riktigt ehm.. battlefield. Eller påminner lite om 1.1 då det är ungefär samma sannolikhet att träffa någon i närstriderna. I 43an verkar det dock inte ens hjälpa att sikta 75 cm vid sidan av..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Woha, nu börjar man äntligen finna lite gamla ansikten.

Slokis har man lirat med några gånger


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

det är inte helt dumt att se gamla vänner och fiender såhär vartannat år ungefär drygt två år kvar bara tills 42an fyller 10! Demospel får det bli den 19 sep 2011 eller vad det blir


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Geeks Gaming

Tjena,

undertecknad,[twl]Lan från klanen Threepwoods Lair, är kvar. Nog minns man en del av er. Var då warreporter på Up North i 42 och bf2.

Numera lirar jag enbart PR i klanen *=LP=* dvs Lost Platoon och iof sig i PR Tournament också.

Kul att se er igen.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem
Skrivet av studiox2:

Finns det NÅGRA vettiga BF2 servrar med bra admins kvar i Sverige?

min bf2 server är tyvärr nerpackad i en låda pga inga/få spelare under en lång tid.:down:


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Skriv svar