Vad har folk emot "Hardcore"?

Inaktiv
Vad har folk emot "Hardcore"?

Har märkt att en del duktiga spelare är emot "Hardcore", jag känner bl.a 2 duktiga killar som lirar COD4 men dom totalvägrar spela om det är "Hardcore".

Vad är argumenten för detta egentligen? Dom säger att alla campar när det är "Hardcore", ett argument som inte håller enligt mig.


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

Medlem

Många som spelar matcher håller ju sig till vanila, blir mer utmaning då (det håller jag med om), folk anser att HC är för orealistiskt (och det är för enkelt! D: ). Och det där med campers sånt finns ju i alla spel, säg till dina polare att sluta gnälla! :3

Inaktiv

Det blir ju ingen utmaning med vanila tycker jag. Att göra av med 19 magasin på 1 person är ju inte skitkul. Sedan ser man ju vart granaterna kommer, man har ju sikte hela tiden etc.. Ingen direkt charm i det.


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

Medlem

Men det är ju det som är saken, i Vanilla så _GÅR_ det att döda lika snabbt som många dödar i hardcore bara det att man måste vara _BRA_ för att göra det. Hardcore är bara fullt av noobs som sitter och campar med en RPD eller SAW.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av TysN:

Men det är ju det som är saken, i Vanilla så _GÅR_ det att döda lika snabbt som många dödar i hardcore bara det att man måste vara _BRA_ för att göra det. Hardcore är bara fullt av noobs som sitter och campar med en RPD eller SAW.

Hur är det möjligt när man har 100% liv i Vanila och endast 30% i Hardcore? HS fungerar ju men det är inte alltid det blir HS.


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

Medlem

Hardcore är roligare, är less på crosshair.
Sen är det drygt ifall man tömmer ett magasin på en snubbe som kommer undan med 1 hp och går och gömmer sig och får fullt hp.

Medlem

Haha hund, kände på mig att detta skulle komma upp ^^

Jag är som du säger "duktig kille" som spelar matcher väldigt aktivt, och varför jag avskyr Hardcore är för om jag har någon bakom mig är jag död innan jag hinner vända mig om och sätta skott i fienden, det är helt enkelt för lätt att döda i HC för det är inte många skott som krävs. Sen är det ett faktum att många av spelarna sitter i ett hörn 24/7 om det inte finns några bra admins...och när gör det det

Gillar jag inte vanilla CoD4 heller, jag gillar det mer än hardcore dock ^^ detta pga att jag har spelat så mycket Promod/PAM4 (När det spelades). + sen är ju motståndet på "public" nästan skrattretande, man kommer in på en vanlig server och plockar kills i massor och vips så skriker folk cheater och startar kickvote efter kickvote (Tycker iof att dett är jättekul).

Vi får ha en fight på Xfire annars hund ^^

Medlem

Bara små knoddar som inte gillar Hardcore. Dom som inte kan ta att man ska gå ner på 1 - 2 skott förstår sig inte på krigsföring inte realism i ett spel heller för den delen. Blanda Dice's FrostBite motor och Hardcore från CoD så har vi oss ett riktigt bra spel. Människor som inte vill spela hardcore har väl komplex för att man kan döda på 2 kulor och inte hoppa omkring som kaniner och spraya all day och skriver OWNED ! zZzZz...

Medlem
Skrivet av Fr0stB1te:

Bara små knoddar som inte gillar Hardcore. Dom som inte kan ta att man ska gå ner på 1 - 2 skott förstår sig inte på krigsföring inte realism i ett spel heller för den delen. Blanda Dice's FrostBite motor och Hardcore från CoD så har vi oss ett riktigt bra spel. Människor som inte vill spela hardcore har väl komplex för att man kan döda på 2 kulor och inte hoppa omkring som kaniner och spraya all day och skriver OWNED ! zZzZz...

Av samma åsikt!!!;)

Medlem

Hardcore är bäst i fall man kör hq!!

Medlem

Har aldrig gillat att man kan snipra med Uzi's och pistoler, därför kör jag vanilla.

Medlem

Lirar visserligen på Xbox 360, men jag kör bara Hardcore Headquarters då det är fint balanserat. HC för att det är vettigare på alla sätt och HQ för att ingen kampar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Anledningen till att många inte gillar hc är väl för att folk som är vana vid vanila tycker det är svårt då dom är vana vid att kunna ta ett antal kulor.

Skrivet av knight8718:

Anledningen till att många inte gillar hc är väl för att folk som är vana vid vanila tycker det är svårt då dom är vana vid att kunna ta ett antal kulor.

Exakt.

Jag tycker det är lite roligt med alla dessa som tycker att "vanilla-mode" är svårare än hardcore alltid springer runt som fanboys och skricker: "Vanilla is teh best!"

Okej, det kanske dom inte gör, men folk som spelar på hardcore skricker inte om det. Nu kanske jag har bott i min källare för länge, men jaja.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Spelar man promod slipper man allt gnäll om HC vs vanilla xD

Medlem

Som Master Chrille säger. alla dessa som tycker att "vanilla-mode" är svårare än hardcore alltid springer runt som fanboys och skricker: "Vanilla is teh best!"

Det gör dom väll kanske inte riktigt men dom som spelar normal och inte fattar vad hardcore är tycker att det är noobigt och att det bara är losers som lirar HC. Jag anser att det är tvärtom. I hur många år tionden har vi inte spelat samma skit om och om igen? Spraya på, Hoppa som kaniner, Dö av 100 skott skriva Owned ! Nä jag tycker HC är det bästa dom har gjort i CoD om man pratar om ingame mods. Som jag sa tidigare i denna tråden, Ta frostbite motorn och HC så har vi ett riktigt grymt spel.

Medlem

Hardcore är ju as kul....Mycket verkligt

Medlem

Som jag ser det så är det mest twitchfighters som klagar på HC. Dom som kan spinna runt och skjuta blixtfort, dom som hoppar runt hörnen och skjuter där dom hoppas Fi finns.
Taktik som funkat i riktigt många FPS, men som inte funkar i HC.
Då tycker dom att HC är lamt, dom kan ju inte vinna med det skillset som dom annars kör.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

dom tycker att HC är lamt, dom kan ju inte vinna med det skillset som dom annars kör.

Du har en poäng där.

Medlem

Jag tycker att HC fungerar i en publik server men när det är dags för match så är det endast Promod som gäller

Medlem
Skrivet av ikinz:

Jag tycker att HC fungerar i en publik server men när det är dags för match så är det endast Promod som gäller

non-promod/pam4(om man nu spelar det) COD4 skulle aldrig gå i en match...

Inaktiv

Vad är fördelarna med promod? Vilka features finns?


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

Medlem
Skrivet av Hund:

Vad är fördelarna med promod? Vilka features finns?

Här är några av alla feutures, time-out funktion, balanserade vapen, onödigt skit från mapsen är borttaget, AWP-fix + nowsway (ÄLSKAAA), Mer balanserade vapen, förbättrade hitboxar (För att få fram ett aimbaserat spel och inte legshot ftw), Shoutcast overlay för alla som sänder matcherna live + en massa annat som jag inte kommer på just nu

Inaktiv

Finns det inget behov skapar man sig ett.


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

Medlem

Citerar chandler på pcgamers forum

Skrivet av chandler:

Det pubbare inte verkar förstå är att COD4 i sin orginal form inte GÅR att spela match i, som matcher spelas. Det spelas oftast 5v5 SD. Hur bra matcher tror du det blir om folk lägga airstrikes i motståndarens spawn i början av varje jävla runda? Eller att folk springer runt med RPGs och inte behöver sikta mer än några meter vid sidan och få en kill.

Spelet är nerskalat till ett spel där det viktiga är att kunna sikta på motståndarens huvud, inte att behöva red-dot och c4a.

Till att matchspelare inte klarar av spelet, det sitter vi bara och skrattar åt. Promod ändrar i grund och botten inte spelet, det tar bort saker som inte passar i ett välbalanserat matchspel.

Sen kom en väldigt "smart" kille och sa detta

Skrivet av Pc Gamers forum:

chandler skrev:
Hur bra matcher tror du det blir om folk lägga airstrikes i motståndarens spawn i början av varje jävla runda?

Hur jävla kass är ditt lag om en kille lyckas döda alla fem under en och samma runda?

Chandler svarar

Skrivet av chandler:

Du har aldrig spelat matchspel ser jag... Om du inte förstår att det finns folk som "acear", jag har tagit fem själv otaligt med gånger, tusentals andra har gjort det samma...

Kan ta och ladda upp en gammalt ace för att du ska förstå att det hör det vardagen inom gaming.
[http://www.wipido.com/main/video/external/XGYrfHbti2dw]
Där kan vi se hur lätt det kan vara att köra ner ett hyfsat bra lag.

Lägger även upp en intervju med skaparen av Promod 3 som inte spelas idag då vi har Promod 4

[http://www.sk-gaming.com/content/17558-Promod_programmer_talk...]

Medlem

Även om jag förstår orsakerna så kan jag inte begripa att match spelarna uppgraderat till cod4, när dom ändå ska skala om allt. Varför inte stanna vid cod2?

Det måste finnas ett marknad för ett spel där allt är designad för match från början. Då kan matchspelarna hålla sig till det och pubbarna till sitt så slipper vi dessa eviga diskussioner om vilket som är lamt och vilket som inte är det.

Förövrigt så känner jag klaner som älskar HC och gärna spelar match i det, men det är klart vill man spela i en league där det finns pengar involverat så får man snällt ställa upp på dom elitistiska reglar dom håller sig med.
Edom var ett undantag, dom matchar är jättekul for normala pubbare, och en fin inkörsport till klanspel.
Något jag tror eliten missar, utan bredd så kommer det inte finnas nån elit.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Även om jag förstår orsakerna så kan jag inte begripa att match spelarna uppgraderat till cod4, när dom ändå ska skala om allt. Varför inte stanna vid cod2?

För att WW2 kanske inte passar alla? Och att stora tävlingsLAN inte satsar på gamla "utdöda" spel, säger inte att CoD2 är dött men det är ju inte det mest aktiva spel därute.

Medlem

Men egentligen spelar det väl ingen roll vilket krig det är när man ändå modifiera spelet så mycket att det handlar enbart om aim? I så fall torde single shot rifles vara bättre.

Men det som förvånar mig är att klanerna säger att cod 2 var så mycket bättre, men ändå så migrerar dom med varje ny version.
Finner det egendomligt. Men så är jag också lastgammal

Medlem

Körde CoD2 jag oxå men skulle aldrig vilja gå tillbaka till det mest för att CoD4 passar min spelstil mycket bättre, men men alla har vi delad smak

Skrivet av Groggy:
Skrivet av Fr0stB1te:

Bara små knoddar som inte gillar Hardcore. Dom som inte kan ta att man ska gå ner på 1 - 2 skott förstår sig inte på krigsföring inte realism i ett spel heller för den delen. Blanda Dice's FrostBite motor och Hardcore från CoD så har vi oss ett riktigt bra spel. Människor som inte vill spela hardcore har väl komplex för att man kan döda på 2 kulor och inte hoppa omkring som kaniner och spraya all day och skriver OWNED ! zZzZz...

Av samma åsikt!!!;)

x3

Hardcore borde finnas i alla spel...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

123
Skriv svar