Call of duty 4 server

Medlem
Call of duty 4 server

Jag tänkte skapa en server som jag och mina kompisar kan spela på (inte dedikerad). Så jag klickar ju på create server i menyn, väljer mina inställningar o startar servern, nu till problemet.

Min server syns inte i serverbrowsern och inte lyckas jag hitta mitt ip-nummer nånstans, varken i konsolen eller i menyerna. Så hur ska nån kunna ansluta till min server?

Har sökt på nätet men hittar bara svar som leder till guider om hur man skapar en dedikerad server...

Tacksam för all hjälp.

Medlem

Hittade den guiden också och den är för en dedikerad server vilket jag skrev att jag inte var ute efter....bl a för jag själv inte kan ansluta till den och för att jag inte vill krabba med en dedikerad utan bara vill få det att funka via create server i huvudmenyn...

Jag köpte spelet via steam så hade mina vänner också köpt det där hade det ju varit en enkel match; bara till att klicka på join game i friends tabben

Medlem

Tror du måste köra den som dedikerad eller som LAN (Om ni använder hamachi). Jag tror nämligen att NO alternativet gör så bara du kommer in på servern.

Behöver du hjälp så finns jag på xfire: mattiaspersson

Medlem

"NO alternativet"????

Medlem

Om du skapar servern inne i spelet i menyn "Create Server" så när du kommer du valet "dedicated" så finns där 3 olika alternativ.
1, Yes = Dedikerad
2, LAN = LAN server
3, No = Listen Server

Medlem

Ok, hade helt glömt bort den raden, förmodligen för att det blir just en dedikerad server.

Nä det verkar som man får köra via Hamachi.
Tycker det är irriterande att man inte bara kan fixa sånt här i spelet. Det finns ju andra spel där det funkar så varför inte i detta?

Medlem

Det går bra att spela med en listen server. Det du behöver är att se till att din brandvägg inte blockerar spelet.
Sen kan dina kompisar ansluta till din server vid att starta spelet, dra ner konsollen och skriva /connect 000.000.000.0 där dom naturligvis skriver din IP-adress istället för nullerna.
Vet du inte vilken IP adress du har så gå till http://www.whatismyip.com/ och kolla.

Medlem

Mjo men då måste man väl veta vilken port de ska ansluta till också och hur får man reda på den?

Sen tycker man ju att likaväl som man kan få fram sin ip-adress på en websida så borde man kunna få fram den i spelet antingen nånstans i menyerna eller i consolen.

I serverbrowsern går det ju att se ip-nummer på servrarna genom att klicka på server info och när man väl anslutit så syns ju ip:n i längst ner till höger när man trycker tab för att se ställningen. Där står det bara listen server när man skapat en egen.
Det går inte att alt-tabba ur spelet heller (åtminstone funkar det inte på min burk) för att kolla sin ip på nån sajt om man glömde göra det innan man satte igång spelet.

Medlem

Default port är 28960 men du behöver inte skriva in det om inte du ändrat det från default.

Och vist du har rätt det vore lättare att göra det inifrån spelet, men det stöds inte, då får man göra så här i stället ju.

1
Skriv svar