Medlem
FPS frågor

Hej!

Har lite FPS probs i CSS och tänkte att detta borde vara rätt forum att fråga vad det kan bero på.

Min maskin är som följande:

P4 3.2ghz 2mb cache
1024mb DDR2 RAM
GF7600 GT med 256mb VRAM

XP Pro installerat med SP2 <- helt rent från annat tjaffs.

Senaste nvidia drivarna och DirectX

Snittar på tja... 30-40 fps

hjälp....

Inaktiv

Upplösning och grafikinställningar?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Har testat allt... Först det som spelet själv rekommenderar och sedan absolut minimum på precis allt och får precis samma sunkiga framerates iallafall.

nj
Medlem

Installerat drivrutiner för moderkort och så?

Medlem

Japp. Allt sånt är inproppat.

Medlem

Har ett liknade system som du och jag ligger väl på mellan 60-110 fps beroende på bana och antal spelare....
I grafiktestet ligger jag på 145fps (genomsnitt)
Spelar i 1024x768 och grafikinställningar på hög

Dator spec finns på profil.

Medlem

Jag kan även nämna att detta är på en helt tom bana. Med folk droppar det nästan direkt under 20.

Medlem

Nu är det ännu skummare... Får runt 100 fps första rundan och sedan går det ner under 30 efter ett par minuter...

Medlem
Skrivet av Polisen:

Nu är det ännu skummare... Får runt 100 fps första rundan och sedan går det ner under 30 efter ett par minuter...

Det var skumt..... Virus? Annars prova ominstallera spelet och steam. Funkar det fortfarande inte så vete fan vad det är.

Medlem

Virus är det inte. Det är jag relativt säker på.

Kan det bero på att disken jag kör det från är seg måntro.... hmmm

Medlem

Formatera om? Kolla om hårddisken är överfylld, de kan kanske hjälpa?

Inaktiv

Defgramentera.

Jag tycker att Polisen ska lära sig att det är förbjudet att spamma i ett forum.


signatur

www.GetUP.3w.se - Ett spel forum!

Medlem
Skrivet av mILLL:

Defgramentera.

Jag tycker att Polisen ska lära sig att det är förbjudet att spamma i ett forum.

Vafan snackar du om som precis skrev 20 inlägg i rad?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Har liknande problem själv.

Athlon XP 3200+
1024MB DDR
6600GT, aningen klockat

När det är mycket folk osv så droppar fpsen ner till ~30. Jag har kommit underfund med att min CPU-usage ligger på 100% hela tiden oavsätt upplösning och inställningar. Så jag antar att det är processorn som måste uppgraderas. Lite konstigt dock att spelet flöt på fint som fan på samma maskin när det släpptes...

Medlem

Fixa en bra config ? Gör en FPS config o prova med det.

1
Skriv svar