Console på Counter - Strike Source"

Inaktiv
Console på Counter - Strike Source"

Tja. Undrar hur man får upp console`n på Counter - Strike" Source"? Är tacksam för snabb info...

Medlem

Högerklicka på CS:S ikonen och lägg till -console efter mål tror jag.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

Kan du vara snäll att skicka länk till vilken tråd den är flyttad ?! Så vore jag glad :):)

Medlem

alltså Tråden är flyttad hit, inte till en annan tråd

Medlem

Hur gör man för att få console om man startar cs:s från steam?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

höger klicka>Properties>start parameters(eller något) och sen skriv -console

Inaktiv

jag har provat detta tidigare men då får ja bara upp consolen när man går ut till menun i css. undrar hur får man consolen in till spelet iställer dvs när man spelar?

Medlem

när du har den uppe skriv " bind (valfri knapp) toggleconsole " och sen gå till options och klicka apply så det sparas sen använder du bara "valfri knapp" för att öppna och stänga consolen.

Inaktiv

har själv testat att skriva in -§ toggleconsole i kosolen men det funkar inte.


signatur

drömmer om Geforce 8800 Ultra

Medlem

skriv " bind (valfri knapp) toggleconsole" istället för " -§ toggleconsole "

Medlem

Du går in i My Games, Höger klickar på properties där finns det " Set Launch options" tror jag och där skriver du -console!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv

okej, jag spelar wc på css men jag vill använda min "ultimate" men fattar inte hur jag ska göra. jag har läst denna tråd och har försökt att göra det som står men jag fattar inte en sak, när man har skrivit in "console" vad händer då?

Medlem

det finns en ganska bra guide på sweclockers, postar den länken till dig. Hoppas det hjälper.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Shit asså!!! Är det så svårt att skriva -console i Set Launch Options som finns i properties?? Sen behöver du inte göra mer! Förutom att låta bli att kryssa ner consolen i spelet!!#££3@£123!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem
Skrivet av Wahlstrom:

Shit asså!!! Är det så svårt att skriva -console i Set Launch Options som finns i properties?? Sen behöver du inte göra mer! Förutom att låta bli att kryssa ner consolen i spelet!!#££3@£123!

Med det "korrekta" sättet så spelar det ingen roll om du kryssar ner consolen. -console är bara för att få upp den redan vid menyn. Shit asså!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

men när consolen är uppe så skriv bind F12 toggleconsole sen apply i options så den skapar en cfg fil eller gör en autoexec.cfg(om det inte finns redan, minns inte) och skriv bind F12 toggleconsole , fattar inte varför ingen förstår

Inaktiv

och om man vill ha §-knappen till konsolen så skriver man bind "\" "toggleconsole"

Medlem

SRy om jag bumpar en 3 månader gammal tråd, men att binda som Xphome skriver funkar inte heller, dvs bind "\" "toggleconsole"

Vad göra?

Tacksam för svar då jag vill verkligen använda min gamla console knapp § som jag använder i CS/CZ i CS:S.

Medlem

skippa " tecknen, skriva bara: bind \ toggleconsole


signatur

<3

Medlem

Nope funkar inte som du säger heller, samt att det gör inget om man bindar (bind "\" "toggleconsole" eller bind \ toggleconsole), eftersom det ger samma effekt.

\ knappen (som är § knappen på våra svenska tangetbord) gör så att man enbart kan ta fram consolen ingame och inte ute i menyerna. Samt att man enbart kan öppna consolen men inte stänga ner den. Man är tvungen att trycka escape om man vill stänga den.

Binda F1 till toogleconsole funkar ju, men vill ha gamla goda § knappen för att ta fram samt stänga ner consolen ingame såsom ute i menyerna...

Ingen annan som har en lösning?

Inaktiv

nej tyvärr, räcker att ha console i menyn för mig


signatur

« Dя.щirus »

Inaktiv

skriv in bind § toggleconsole och sen går du in på options och trycker på apply så det sparas så ska det funka men du kanske måste starta om spelet:P

Medlem

Hur får jag in självaste consolen i css ?

Inaktiv

Jag har försökt att hitta propietsis(:S) och det andra men hittar ej! jag har svenska så det står ej sådär :S! är det ngn som kan ge en exakt "visning" hur jag kommer ditt?? hoppas ngn kan.tack:evil:

Inaktiv
Skrivet av kjeller100:

Jag har försökt att hitta propietsis(:S) och det andra men hittar ej! jag har svenska så det står ej sådär :S! är det ngn som kan ge en exakt "visning" hur jag kommer ditt?? hoppas ngn kan.tack:evil:

Högerklicka på Counter-Strike: Soruce iconen och välj egenskaper. På första fliken som heter "allmänt" kan du välja "ange startalternativ". Där har du vart man skriver -console om man har Steam på svenska. Annars kan du alltid gå till inställningar -> gränssnitt -> ändra språk till engelska.

1
Skriv svar