Värt och köpa Crysis för att lira multiplayer?

Medlem
Värt och köpa Crysis för att lira multiplayer?

Som topicen lyder, vad tycker ni? Är det värt det? Ni får gärna svara med mer än bara "ja" eller nej"

Inaktiv

Ja, utan tvekan.

Ett stabilt multiplayer som spöar skiten ur all konkurens på både multiplayer och singleplayer delarna (efter att ha spelat multiplayer betan och singleplayer demot).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Multiplayer är väl som typ Battlefield fast mer avancerat, man tar över baser och punkter på kartan osv. Det störst minuset är att det är precis lika lite om inte ännu mindre teamplay i Crysis public servrar jämnför med typ Battlefield. 90% av alla på servern ligger bland buskar med sniper eller leker rambo och skiter i både objectives och lagarbete.


signatur

<3

Medlem

Ja har betan och en KASS multiplayer data..kan inte köra closecombat utan lag men att leka sniper mm går utmärkt och det är SÅÅÅ KUL!!

och det kommre bli så mcyket bättre med dx10 när man kan skjuta ner träd o hus mm

Defenitivt värt det!!

Inaktiv

Hur många spelare kan man vara samtidigt?

Medlem

upp till 32... Det är ju faktist jäkligt kul endå, crysis MP del.. Men du ska framför allt skaffa det för SP delen


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Deathmatch i Crysis MP var ganska dåligt upplagt i min mening, mycket med tanke på att man spawnar på random locations spridda över kartan. Det har hänt väldigt många gånger att jag spawnat med ryggen mot någon bara för att bli nerskjuten, för att sedan spawna en meter från någon med ett hagelgevär och sedan dö direkt igen.... det händer inte alltid, men ett par gånger på en vanlig karta har varit en standard för mig.

Och på de kartor man spelar för att ta kontrollpunkter är det ofta som urken sa ovan, de flesta försöker skaffa nog med points för att köpa ett sniperrifle och sedan spenderar de större delen av speltiden i liggande ställning, och helt ärligt, det blir jobbigt. Visst finns det en del servers som håller bra klass med spelare som vill köra teamplay och så, fast de är sällsynta.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

mm, instant action suger... banorna är får små. Powerstrugle är ju bättre, fast alla vapen borde göra lite mer skada tycker jag, det krävs fan nästan ett helt mag för att döda en person. 4 direkt skott från AK'n i huvet krävs för att sätta ett headshot. Man borde reducera antalet snipers också. Dom är faktist störande.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag köper fps spel numera mest för deras online del för jag är less på singelplay.
Finns inget som slår att spela med och mot andra gamers!!

Hur som helst tror jag absolut Crysis är bättre än Cod 4 i singelplay men i multi slår Cod 4 det mesta har jag hört.
Därför köper jag Cod 4 istället8)
Så jag säger köp Cod 4 om du vill lira online annars Crysis


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Alltså, jag tyckte inte cod4 var så suveränt i MP, det blev fort uttråkande. Fortfarande för små banor och för trångt som i singleplayer delen, man dör för enkelt, 4 - 5 skott så är man död, och så respawnar man hela tiden om och om igen. Det blir inge kul om man dör för enkelt. Och så i början är man ganska chanslös mot andra för man har inge XP så man får inte tillgång till någe bra vapen eller kikarsikten osv... Köp crysis för 350:- och du har ett riktigt bra spel att se fram emot, och alla moddar som kommer snart vill du inte missa, tro mig.

Man kan göra så mycket mer när man väl är inne i spelet i crysis, alla fordon är bara den biten jävligt kul. Jag och 4 andra var inne på en skitstor ökenbana och tog varsin jeep och bara härja omkring och hoppade och gjorde stunts och sånt. Det var kul som fan. Köp crysis, du kommer inte ångra dig...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tycker MP inte är speciellt kul pga. att folk enbart verkar köra sniper och campar som små as... Noll teamwork...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Tycker MP inte är speciellt kul pga. att folk enbart verkar köra sniper och campar som små as... Noll teamwork...

Precis som online i alla BF utom Vietnam då.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JohnnyGreed:

Tycker MP inte är speciellt kul pga. att folk enbart verkar köra sniper och campar som små as... Noll teamwork...

Precis som online i alla BF utom Vietnam då.

Fördelen med BF är kanske att de som fortfarande spelar äntligen fattat att det lönar sig med teamplay och att köra tighta squads... De flesta iaf...

Nackdelen är väl att Crysis förmodligen inte är förstahandsvalet om man gillar MP???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Snälla.. BF har NOLL teamplay whatsoever, precis som ALLA andra FPS. De enda gångerna jag fått se teamplay i ett spel har varit i Counter-Strike tävlingar.

Nej, Crysis är förstahandsvalet för dom som gillar ett multiplayer som är ganska realistiskt (bortsett från sci-fi dräkten, eller?) eftersom allt är såpass dynamiskt.

Bästa multiplayern på länge tycker jag. Smaken är som baken.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Laxen:

Och så i början är man ganska chanslös mot andra för man har inge XP så man får inte tillgång till någe bra vapen eller kikarsikten osv... Köp crysis för 350:- och du har ett riktigt bra spel att se fram emot, och alla moddar som kommer snart vill du inte missa, tro mig.

Där kan jag verkligen inte hålla med dig. I början har man faktiskt bra vapen. Sen kan man plocka upp vapen på marken. Men visst, Crysis har bättre Singelplayer del. Men CoD 4 har en mycket mycket bättre multiplayer.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

Är så sugen på bägge spelen:( Crysis för det känns nytt å fräscht med vass grafik.
Cod 4 för att många jga känner spelar det och säger att det är kul online.
Blir nog bägge tillslut


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Det självklara valet är Crysis. CoD4 är propaganda-skit.

Medlem

Det självklara valet är Crysis. CoD4 är propaganda-skit.

Medlem

QFT


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar