Crysis Demo - grafikbuggar med ATI Radeon X1950

Inaktiv
Crysis Demo - grafikbuggar med ATI Radeon X1950

Jag har testat nya Crysis-demon på mitt ATI Radeon X1950 PRO med senaste ATI-drivrutinerna (Catalyst 7.10). Oavsett vilka inställningar jag gör för grafiken så får jag grafikbuggar på vattnet i spelet i form av konstiga blå mönster. I övrigt fungerar spelet och grafiken utmärkt även om min FPS inte är något att skryta över. Någon med liknande grafikkort som upplevt samma sak? Jag har inte överklockat någon av komponenterna så det borde inte bero på det och övriga spel som t.ex. BioShock och World in Conflict har jag inga problem med.

Min dator:
Intel P4 3.0 Ghz
2 GB RAM PC2100
PowerColor ATI Radeon X1950 PRO AGP 512MB
Creative Soundblaster X-Fi

Se bilder på fenomenet nedan:

[http://img35.picoodle.com/img/img35/6/10/28/f_Crysis20071m_a0...]

[http://img30.picoodle.com/img/img30/6/10/28/f_Crysis20071m_8a...]

Medlem

Har samma fel med mitt Grafikkort (Radeon x1900gt), men inte i crysis. har inte testat det än, men i alla andra spel, kan bero på att ditt grafikkort blir för varmt, ska köpa ny fläkt till min så får se då.

Min Dator
Intel Dual core 2.66Ghz
2 GB Ram pc6400
Sapphire Radeon X1900GT 256MB Pci


signatur

Owl'rly?

Medlem

Har ett ATI X1950 PRO och CrysisDemo fungerar.
Har inga av dom felen.
Och jag hoppas att det inte är något som komma skall!
Hade ett x1900xtx innan men det var kass så jag fick ett nytt av Dell. Tack Dell!!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Hmm... ja, jag funderade ju lite på om det kunde vara överhettning eftersom jag fått liknande fel tidigare p.g.a trasiga fläktar. Men de symptomen var mer tydliga i och med att det blev fler och fler blå trianglar som till slut täckte hela skärmen tills man fick stänga ner spelet. I detta fall kan jag spela igenom hela demon med 1280x800 och en blandning av Medium och High och det enda som är problem är delar av vattnet och vissa objekt som får blå mönster. Jag tycker ju att jag borde ha märkt någonting i t.ex. BioShock men Crysis är kanske helt enkelt så mycket mer krävande...

Glömde nämna att jag kör XP SP2 och inte Vista...

Medlem

Jag har ett ATI X1950Pro AGP och också Windows XP SP2, Catalyst 7.10. Inga problem alls.

m1
Medlem

Jag har ett x1950pro med nyaste Catalyst, mitt ser ut så här. Detta är från GPU-testet, men det ser ungefär likadant ut i vanliga singleplayer, med skillnaden att allt är svart istället för grått. Har testat med många olika inställningar, både i spelet och i grafikkortsinställningarna, men det blir ingen skillnad alls.

Har läst i nyhetstråden och i forum, och det är fler med x1950pro som har samma problem. Att stänga av Catalyst A.I. fungerar för vissa, men inte för mig.

Edit: övriga specs;
AMD x2 6000+, 2GB DDR2-RAM, MSI K9AG Moderkort, QPAD musmatta (hehu).

Medlem

Jag hade massa artifacts i mitt Crysis. Jag har ett Powercolor X1950 Pro och hade Catalyst 7.10. Jag gick in på guru3d och där fick jag rekommendationen att byta till de senaste Omega-drivarna som är baserade på 7.10. Nu funkar spelet klockrent. Så prova med det.

Som jag upplever det är det nog inte fel på GPU:n eller liknande utan snarare en bugg. Nu vet jag iofs inte om spel som World in Conflict, Bioshock, Oblivion eller liknande kör lika hårt på grafikkortet. Men grejen är den att det blev artifacts även när jag körde allting på low, och då tycker man att det borde funka. För övrigt fungerar det bra med de övriga nämnda tre spelen med bra grafikinställningar påslagna.

Jag postade screenshots av mina dåvarande grafikproblem i nyhetstråden om Crysis-demot. Om ni nu skulle vara intresserade

Inaktiv
Skrivet av Wingu:

Jag hade massa artifacts i mitt Crysis. Jag har ett Powercolor X1950 Pro och hade Catalyst 7.10. Jag gick in på guru3d och där fick jag rekommendationen att byta till de senaste Omega-drivarna som är baserade på 7.10. Nu funkar spelet klockrent. Så prova med det.

Tack för tipset! Har nu provat att byta till Omega-drivarna men tyvärr blev det ingen skillnad. Fortfarande samma irriterande blå mönster på vattnet och vissa objekt... drivarna verkar dock trevliga så jag ska prova lite mer med olika inställningar när jag får tid...

Medlem

jag har ett X1950 pro PCI-Express det finns absolut inga buggar i vattnet som dina.. och jag har rätt gamla drivisar tror jag.

Medlem

har 1950pro har inte upplevt några grafikbuggar.
Testa ta bort och installera på nytt
Testa att ladda ner Dx10 config filen och kör allt på High.
Flasha BIOS kan fungera är dock lite riskablet och krånligt.

Annars kan du inbilla dig att det blåa i vattnet är radioaktivt alien blod och det ska vara så

Inaktiv
Skrivet av muscle:

Annars kan du inbilla dig att det blåa i vattnet är radioaktivt alien blod och det ska vara så

Ja, det kanske helt enkelt är det enklaste sättet...

Medlem

jag har fått ett crysis grafik problem, jag kan inte spela spelet på med,eller low, bara high. Sätter jag ner inställningarna till med, försvinner alla object, allt blir osynligt, men alla skuggor är kvar. Och jag har alla den nyaste drivrutinerna til graffekortet.-

Jag har ett x1950XT PRO
2GHz Processor
2GB RAM.

Ps. Enligt crysis ska jag spela på low, men somjag sagt så går det inte. DS

så här ser det ut på medium http://img222.imageshack.us/img222/277/bgcrysisbm9.jpg


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Wallhack! Fungera det i MP me ^^?

Testa sätt allt på högt.
Sen sänk en till medium, kolla om felet uppstår, om inte ändra tillbacks till high och testa en annan. På så sätt kan du ta reda på vilken/vilka settings som orsakar felet

Medlem

jag har hittat felet, Shaders som ställte till det, får ha allt annat på medium, och den på high för att det ska gå att spela


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Ett x1950 pro är beställt nu har bara ett geforce 7300 inan.

Inaktiv

Jag kör på ett Ati Radeon x1950 GT och jag har inga problem alls.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar