Inaktiv
Crysis Sandbox

Ajaa eftersom att den här tråden inte fans så..

Är det någon som vet hur man använder programmet eller har några tips/länkar till guider?

jag har aldrig varit mycke till en moddare men detta vill jag verkligen prova på.

Medlem

Har suttit och lekt med sandbox större delen av dagen och hittat en del kul grejer, inget vettigt dock.
Man börjar förslagsvis med att öppna demobanan island,
sen kan det vara en bra idé att gå in på display och trycka på hide helpers så ser det inte så rörigt ut, man rör sej med w,a,s,d och får musstyrning när man trycker inte högerknappen.
Om du vill "spawna" nåt så är det under Objects på menyn på högersidan.
Väljer du Entity får du fram saker du kan köra eller använda som kärnvapenraketgevär, helikopter eller stridsvagnar.
När du vill skapa nåt i spelvärlden drar du bara namnet från menyn till själva 3D-rutan, sen är det bara att testa genom att trycka ctrl+g.

Nåt fantastiskt roligt är att slänga in ett par tornados bland byggnader så får ni se på grym fysik, kan bli lite krävande om man inte har dator så det räcker.

Medlem

Mycket likt den gamla editorn, vilket är skönt.
Tack för manualen Katana !

Nya gfc´s gör man i 3d studio max.
Vilket gör detta till ett vänligt spel för moddare..
Givet köp för enbart för sandlådebox 2, med ett
förhoppningsvis hyfsat spel som följer med...

Medlem

var hittar man editorn?!

Medlem

jag fattar inte riktigt guiden , jag har installerat sandboxen men kan inte hitta den!

Inaktiv

Hur flyttar man objekt i editorn?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Tackar smisk

Förresten predator.

Electronic arts > Crytek > Crysis SP demo > Bin 32 > Editor

ska kika på hemsidan.. det ända jag förstår är aidgnosbg hehe..
dessutom så verkar det finnas nån sorts spärr för mängden object (fordon) man kan spawna och vissa verkar inte spawna alls tex aliens.

Edit: jag hittade tornadon hehe.. men jag förstår inte hur man lägger ut vapen / utrustar karaktären med olika pickor.

Inaktiv

Hur sparar man banan så att man sedan kan köra den i spelet?

+ Hur lägger man till Dimma?


signatur

Thermaltake Armor | Asus P5W DH Deluxe | Intel Core 2 Duo E6300 | Corsair 4096MB PC5400 | BFG 8800GTX 768MB | 2x WD Raptor 36GB | OCZ GameXStream 700w

Inaktiv

Sandbox SUGER hästk**, krashar 90% av alla gånger man försöker spara nått


signatur

Thermaltake Armor | Asus P5W DH Deluxe | Intel Core 2 Duo E6300 | Corsair 4096MB PC5400 | BFG 8800GTX 768MB | 2x WD Raptor 36GB | OCZ GameXStream 700w

Inaktiv

Sandbox FUNGERAR ****bra, Krashar 0% av alla gånger man sparar nått.

Självklart behöver man mycket minne och en snabb processor (snabb data). Det bästa är att man kan trycka ctrl+g så kan man spela direkt i editorn. Finns flera vapen och fordon man kan få fram och leka med ochså

Medlem

Riktigt grym editor, väldigt komplex. Snacka om att vara generösa med ett demo thumbs up!

Inaktiv

Japp, en av de bästa editors till ett spel någonsin.
Att bara hoppa in och testa utan att kompilera eller något är ju underbart! Behöver inte ens ladda något...fin FPS med bra överskådlig vy.. GRYMT!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Totalt värdelös, krashar fortfarande som sagt varje gång jag försöker spara..


signatur

Thermaltake Armor | Asus P5W DH Deluxe | Intel Core 2 Duo E6300 | Corsair 4096MB PC5400 | BFG 8800GTX 768MB | 2x WD Raptor 36GB | OCZ GameXStream 700w

Inaktiv

Ctrl+G så spelar du.. men alltså, vad har du för data och hur mycket RAM har du? Det kräver mer än att spela spelet.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Oh nu har jag testat

nuke geväret

och körde spelet på high FY*** vad ballt det var. Har även testat tanksen och en annan cool båt grymt kul att bara leka runt i världen.

Medlem

när jag går in på electronic arts finns ingen mapp som heter crytek , bara crysis sp demo och där finns bara readme , visit crysis site och play crysis sp demo!

Medlem

Jag kan inte springa runt i den världen jag gjort.. =(.. när jag trycker på CTRL+G så händer det inget mer än att jag ser en muspeckare... sen inget mer. trycker jag på esc så kan jag fortsätta att göra saker i editern..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

vad heter nuke vapnet ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Hm nu kommer jag inte ihåg det men den ser ut som ett starwars vapen typ den som stormtrupperna hade. Var tvungen att avinstallera crysis så jag kan tyvär inte kolla up det nu. Installerar om det imorgon om du inte hittar det.

Medlem

PS. det står oxå [Error] Failed loading map texture id 0.när jag försöker spela i sandbox


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

jag kan inte installera det:(

Inaktiv
Skrivet av Tomzi:

vad heter nuke vapnet ?

TAC Launcher


signatur

Thermaltake Armor | Asus P5W DH Deluxe | Intel Core 2 Duo E6300 | Corsair 4096MB PC5400 | BFG 8800GTX 768MB | 2x WD Raptor 36GB | OCZ GameXStream 700w

Inaktiv

Låter som en bugg Fanster.

Har själv testat helikoptern och kan bara säga att det är gryymt bra gjort.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Nice, lyckades importera massa!!! vapen inkl nuke och nuketanks samt helikoptern..vilken är körbar och la in dom i demot. så nu när jag spawnar är det bara att välja och vraka bland godsakerna..nuken är galen..men sniper samt law är ju fett.
Btw..finns en gömd alien på banan man kan träffa på..bara ta bort en boundary och bege sig till där man hittar intel om nån snubbe..följ vattnet till höger en bit och sen ner i skogen

Medlem

http://www.cryengine2.org/ om ni vill ha ytterliggare coola tips. + där står om hur man ska göra för att kunna spela mapen, som tex som för gick det inte för mig men nu gör det


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

när jag spawnat ett vapen så bara ligger de kvar i luften , som om det skulle va fast fruset eller nåt , dessutom går dom inte att använda! vet nån hyr man gör för att använda sakerna man spawnar?

Medlem

Jag hittar inte editor

Medlem

aa hitta de nu

Medlem

vilken knapp trycker man på om man ska gå ur spel modet?

123
Skriv svar