Levde Crysis-demot upp till dina förväntningar?

Medlem
Levde Crysis-demot upp till dina förväntningar?

För Er som testat demot: Levde Crysis-demot upp till dina förväntningar?


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Inaktiv

Nej men jag hade rätt höga förväntningar på den.

Jag kunde inte ha så najs grafik som jag hade hoppats på och det var kortare och inte så mycket sandlåda över det som jag väntat.

Men dock fortfarand väldigt bra.

Hoppas bara att så länge man bortser från storyn detta inte är hur hela spelet spelas (med bara fler vapen) utan att man får lite andra najsa abilites och sådant.

Tyckte även AIn var rätt dålig.
Körde på hard och fiender jömersig på fel sida om tunnor och backar mot en och sådant. Lite trist.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Tyckte det var underbart!
Det var snyggt, men jag trodde att man skulle kunna maxa allt på grafikställningarna. Men det gick inte!


signatur

"I never asked to be squad leader"

Inaktiv

Det var najs, märkte dock nyss att jag lirat på 32bit när man tydligen kan välja 64bit oxo


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Hade inga höga förväntningar men dom levde up till mina i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Oo ja, helvete vilket grym spel; allt sitter perfekt.

Hoppade till för första gången någonsin i ett spel när man ser han som hängde i en krok.

Hur väljer man att man ska spela i 64bit? Borde öka min framerate en bit tror jag.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

folk tycker demot va kort, jag tyckt det ändå va rätt långt för att va demo.. mycket man kan leka med, förväntade mig inte att man sku få se alien i början :P.. man ser en alien flyga när man hoppar ur flyget, den som kapar ens fallskärm sen

Inaktiv

Mm, jag tyckte det grymt långt för att vara ett demo - någon som testat t.ex. CoD4 demot? Satt 10 min med det... Crysis att jag åtminstonde 1,5h med.

Hah, såg inte den Richiraptor! Fattade inte vad som hände.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

var hittar man sandboxen?

Medlem

Varken eller för mig.
För rejält besviken över hur dåligt optimerat det verkade, jag hade verkligen förväntat mig att kunna maxa det mesta. I själva verket fick jag spela med rätt dålig FPS på medelinställningar, och då var det inte jättesnyggt.
Har visserligen att göra med att jag "måste" köra i 1680*1050 då det är vad min 22" skärm är på(ser utdraget ut annars), men när man kunde maxa allt i Bioshock så hade man ju hoppats på att detta skulle se snyggare ut.

Demot var rätt kul efter ett tag kändes ibland som om fiender kom från ingenstans, men kanske bara jag som inbillade mig

Medlem

Det är vel en smak sak antar jag, har aldrig riktigt gillat SCI FI shooters, blir tråkigt i längden, detta dock var en överraskning. Med tanke på att jag inte har Vista (alltså inte angång till Direct x 10) så var ju grafiken inte den bästa. Har inte kört igenom hela demot men hittils var det ganska kul. jesus vad rädd jag blev i början där, ni som spelat kommer att fatta


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

jag flippade nästan loss när jag märkte vilken skit grafik jag skulle få spela med.. tills jag stängde av Utorrent.. spelet e verkligen skit kul man har mycket frihet men det var lite svårare än vad jag hade förväntat mig.. hursomhelst så tänker jag ändå köpa spelet.

Medlem

Det var helt okej. Älskar det. Dock så går GH3 i första hand, sen blir det Crysis och Cod4.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan man gå i spectate mode i demot?

Inaktiv

Spectate mode? Det är singleplayer.. vilket sp spel har spectate mode?

Förstår inte vad ni menar med dålig optimering, bara för att ni inte kan maxa med ett 8800GTX betyder det inte att det är dåligt optimerat - spelet är gjort för framtidens grafikkort... och är snyggare än något annat nu även fast man kör på medium.

Dra av AA om ni vill ha bättre FPS.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

hehe jag kunde knapt lira med 4x AA med low.. high flyter på galant utan AA.

Medlem

ja, synd bara att det laggar så mycket hehe, får hoppas att SLI 8800GTS tar hand om det nästa månad

Medlem

Spelar Crysis på en 32" WS skärm i 1360*768 med allt på high plus lite tweaks så det flyter bättre, snittar 30-40 fps. Är väldigt nöjd med allt spelet har att erbjuda.

Tog en bild ...

[ia=1060 Oj vart tog huset vägen ^^]


signatur

<3

Inaktiv

Blev riktigt besviken. Fan, trodde verkligen det skulle vara otroligt skoj. Visst det var snyggt etc. Men sen då...det var segt och det kändes som man spelat det förut. Kändes inte alls intence..var mycket springande och aningen trevande. Men gillade man Farcry lär det vara julafton!

Smyga bland palmer och skjuta små yra koreaner...suck. Trodde man skulle få skjuta på stora arga och onda aliens :evil:


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem
Skrivet av claho:

Blev riktigt besviken. Fan, trodde verkligen det skulle vara otroligt skoj. Visst det var snyggt etc. Men sen då...det var segt och det kändes som man spelat det förut. Kändes inte alls intence..var mycket springande och aningen trevande. Men gillade man Farcry lär det vara julafton!

Smyga bland palmer och skjuta små yra koreaner...suck. Trodde man skulle få skjuta på stora arga och onda aliens :evil:

Det kommer med hela spelet.

Medlem
Skrivet av claho:

Smyga bland palmer och skjuta små yra koreaner...suck. Trodde man skulle få skjuta på stora arga och onda aliens :evil:

Det får du, I hela, framgick inte det ganska tydligt i slutet på demot?

Inaktiv

Det var lite sarkasm angående koreanerna Gillar mer klaustrofobiska spel med aningen mer scriptat händelseförlopp. Gillade verkligen inte Farcry och känslan återfinns i Crysis...


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem

Bra spel som faan!!! Känns som FarCry på anabola... Väntar spänt på feta grafikkort från Nvidia så att man kan maxa detta ordentligt...

Riktigt snyggt och mycket frihet... Detta krossar det äckligt scriptade COD4!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

mm riktigt bra spel! otrolig härlig kännsla


signatur

R.I.P The_maxx

opA
Medlem
Medlem

tycker det är en perfekt blandning mellan tänka spel och köttrambo spel.. dvs splinter cell + säg nånting.. typ sof

Medlem

jag tror jag hade bästa grafik inställningarna för min data... så jag tyckte demot var as bra!! ska köra om det och ta nya vägar m.m...


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

nån som vet var man kan hitta sanbox 2 editorn?

Inaktiv

Jag gillade inte Far Cry men älskar det här. Kan bero på dräkten.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Ja, fasta.. nej ändå. Trodde det skulle vara roligare, men tror att det kommer få mer speluplevelse vid fulla spelet. Det stod PRE-Release Demo, vilket kan betyda att ett riktigt demo kommer snart. PRE betyder före.

Så det här är nog mer som en beta, ska bli kul och testa riktiga spelet.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar