Medlem
crysis demo

Jag ber verkligen om ursäkt ifall ni känner att detta inlägg är helt onödigt.
Men jag har verkligen letat men jag hittar inte datumet då demot släpps. Skulle vara tacksam ifall nån skulle vilja tala om för mig vilket datum demot släpps

Inaktiv

26.. nu på fredag.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

ska väl testa det

Medlem

Ska bli mycket kul tycker jag, DX 10 grr. Och sen sanbbox med, det är ju helt underbart! 8)


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

jag har inget dx10kort
men har dubbelkärnig intel
Intel DualCore 2.13gh
Ati Radeon X1950 pro
och 2 gig ram, tror jag kommer kunna lira spelet på medel eller nånting utan lagg.. fast dx10 och dx9 tror jag man knappt märker skillnad på. det är bara att pixlar o sånt skräp är finare

Inaktiv

Där har du fel Hix0r... det är mycket stor skillnad på Dx10 och Dx9 versionen; Dx10 är ju inte bara graffe mumma utan även fysik och allt därimellan.

Och du kommer nog inte kunna köra på medium helt felfritt heller med den GPU:n... jag har 8800GTS 640MB och ligger på stadig FPS på medium, går jag upp på high så sviker GPU:n mig (Dx9).

Så du kanske ska räkna med något mittimellan low/medium.

Dx10 versionen har t.ex. softparticles (moln och sånt ser myycket bättre ut och skär sig inte), dynamiska moln, dynamiskt ljus, natt och dag cykel, fysik då nästan allt kan gå sönder, fordon har mer fysik än bara "skjuta sönder" hjulen... hoppas du inser att skillnaderna är myyycket stora och du kommer inte kunna maxxa crysis även om du så skulle köra 2xGF8800 ultra kort i SLi i Dx10.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

hoppas du inser att skillnaderna är myyycket stora och du kommer inte kunna maxxa crysis även om du så skulle köra 2xGF8800 ultra kort i SLi i Dx10.

Då undrar jag vad som krävs för att maxa det om det nu finns en grafikinställning i spelet som heter very high/max. Då lär väl spelet vara testat med hårvara som klarar det? Eller ska man som vanlig dödlig få lov att vänta ett år innan den hårvaran finns tillgänglig som klarar det? Blev fundersam bara...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Där har du fel Hix0r... det är mycket stor skillnad på Dx10 och Dx9 versionen; Dx10 är ju inte bara graffe mumma utan även fysik och allt därimellan.

Och du kommer nog inte kunna köra på medium helt felfritt heller med den GPU:n... jag har 8800GTS 640MB och ligger på stadig FPS på medium, går jag upp på high så sviker GPU:n mig (Dx9).

Så du kanske ska räkna med något mittimellan low/medium.

Dx10 versionen har t.ex. softparticles (moln och sånt ser myycket bättre ut och skär sig inte), dynamiska moln, dynamiskt ljus, natt och dag cykel, fysik då nästan allt kan gå sönder, fordon har mer fysik än bara "skjuta sönder" hjulen... hoppas du inser att skillnaderna är myyycket stora och du kommer inte kunna maxxa crysis även om du så skulle köra 2xGF8800 ultra kort i SLi i Dx10.

Eh? Jag kör crysis betan på high, med stabil framerate och jag har nästan samma setup han har, fast lite snabbare processor.

Edit: Sen hoppas jag att du förstår att de restrictions som finns i betan med fordon osv är pga av det är multiplayer, inte för att det är dx9.

Inaktiv

Där har du fel, för det är både och.

Det finns en Dx10 only inställning du kan göra när du skapar server online, på Dx10 servrarna så kommer det finns precis lika mycket fysik som i singleplayer spelet på t.ex. Dx9.

Och ja RawSnake, spelet är tänkt att kunna använda grafikkorten som kommer om ca. 2 år för att maxa spelet.. 2 år framåt (max) och 3 år bakåt (minimum) har jag för mig att dom sagt i någon intervju.

Sen beror det på vad man anser vara st abil framerate... visst ligger den stabilt men tillräckligt lågt för att man ska märka fördröjningar och liknande; men vad vet jag, 8800GTS 640MB går iaf inte att köra på high med hög FPS konstant (visst är det spelbart och tror inte det skulle märkas på singleplayer men online så märker man att t.ex. det blir mycket svårare att sikta med snipergevär på avstånd och liknande)... hoppas ni förstår,måste hämta maten ur ugnen!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

dyb
Medlem

skulle d inte släppas 25e (dvs idag) ? kmr ihåg det när ja läste förra veckan att d va en dag efter min födelsedag

Inaktiv

Nej, 26e. Dvs imorgon.

Grattis i förskott!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Kommer det imorron alltså? .. det verkar inte som om FZ inte hypar det alls :/

Medlem

dom vill väl överaska oss

Medlem

är det någon som vet exakt när demot släpps?

Medlem

signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

12h 20m ;P


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

hoppas det kommer på morgonen, så man kan börja tanka när man ska till skolan

Medlem

neej det släpps kl 9!! då har jag redan börjat... hoppas FZ gör en torrent av demot

Medlem

ska fan sitta uppe 12h till måste ha det!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

skulle inte förvåna mig ifall Crytek typ sa "Nää det är inte riktigt klart ifall vi får tänka lite, vi försenar demot med en månad till"

Då hade halva sverige gråtit sig till sömns

Medlem

halva världen....

Medlem

Bah! Säger dom 26 oktober ska det komma då också, kom igen nu då!

Medlem

Vad hände med nedräkningen ?
Stod på 17 timmar 6 min osv när jag kollade senast , nu står det waiting for tuning .

Medlem
Skrivet av sky one:

Vad hände med nedräkningen ?
Stod på 17 timmar 6 min osv när jag kollade senast , nu står det waiting for tuning .

samma hära :\

Medlem

Har läst på olika ställen att det har med tidskillnaden att göra, dom väntar så alla kan få det eller nått.

Medlem
Medlem

Klockan är nu 09.54 och fortfarande inget demo, det stor fortfarande waiting for tuning på sidan med nedräkning , så ni som hade ångest för missa nedladdningen på morgonen kan andas ut .

Inaktiv

Öööh, händer det nått eller? Det står DOWNLOAD juh. Va fan....!!


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Medlem

Orkar inte vänta längre.. någon som vet vilken tid det skulle släppts eller ska släppas?

Medlem

countdown är uppe igen.. ska släppas runt halv 1 inatt....

Skriv svar