Crysis-Low-Medium-High-Very High

Medlem
Crysis-Low-Medium-High-Very High

Väldigt bra bilder som visar Crysis på alla grafik inställningar


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tänk och kunna köra det på very high, sexigt Jag får vara nöjd om jag kan köra det på low/medium men det ser inte så jätte dåligt ut på low/medium.

Medlem

hoppas jag kan köra på Medium för ser lite konstigt ut utan skuggor

Medlem

kommer demot snart så man kan testa det?

Medlem
Skrivet av Alesi09:

kommer demot snart så man kan testa det?

Den 26 ska den komma.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Alesi09:

kommer demot snart så man kan testa det?

http://www.crysisdemo.com/

Medlem

Kommer nog köra very high.Precis köpt intels quad processor 2.4 mhz och ett 8600 gs 512mb.Demot flytter på väldigt bra.:)

Medlem

Jag kör på very high och 1280x1024 i upplösning

Medlem
Skrivet av andren11:

Kommer nog köra very high.Precis köpt intels quad processor 2.4 mhz och ett 8600 gs 512mb.Demot flytter på väldigt bra.:)

Med ett 8600 kommer du få spela i Low Quality med dålig bildhastighet, tyvärr, du har köpt ett kasst kort.


signatur

<3

Medlem

Jag köp på Medel high och vissa saker på very high


signatur

AMD Athlon 64 X2 DualCore 6000+ @ 3.0 GHz | Crossair Value 2X 1024 MB 667 MHz | Gainward BLISS GeForce 8800 GTS 320 MB

Inaktiv
Skrivet av andren11:

Kommer nog köra very high.Precis köpt intels quad processor 2.4 mhz och ett 8600 gs 512mb.Demot flytter på väldigt bra.:)

Haha!

Inaktiv

Undrar om demot funkar på min skrot dator Intel pentinum4 3,2 processor, 1gig ram och ett geforce fx 5700 128mb. hoppas kan man alltid

Inaktiv
Skrivet av Haxrox:

Undrar om demot funkar på min skrot dator Intel pentinum4 3,2 processor, 1gig ram och ett geforce fx 5700 128mb. hoppas kan man alltid

Typ inte. Jag har samma med ett R9800Pro, går jävligt bra på 800x600 low, men ser ut som skit. Knappt värt att spela då. Om det ska vara snyggare än FarCry så är det knappt spelbart (men ganska snyggt trots min gamla burk). Dessutom får man editera sig till det i cfg-filer, då man inte kan ställa högre i spelet med dylika sunk-kort.

geforce FX-serien är dessutom satta som "-1" i registret över vilken grafikinställning som automatiskt väljs. Dvs lägre än low, hur det ser ut vill jag inte ens gissa. Low ger verkligen 2002-vibbar


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av Haxrox:

Undrar om demot funkar på min skrot dator Intel pentinum4 3,2 processor, 1gig ram och ett geforce fx 5700 128mb. hoppas kan man alltid

Mininum är ett 6600, sorry.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Ok då är det dags för ny dator då. tror ni att en en dator med AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2,2MB, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's och XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz funkar?

Medlem

ja.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tycker medium lägget ger skönast bild ändå, om man kollar på ljuset och inte texturer

Inaktiv
Skrivet av Haxrox:

Ok då är det dags för ny dator då. tror ni att en en dator med AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2,2MB, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's och XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz funkar?

en c2d och nya 8800 GT skulle vara bra så mycket bättre. Att köpa en 64x2 och GTS i dagsläget är ju bara galet. GT smiskar GTS, till ett lägre pris.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Inaktiv
Skrivet av urken:
Skrivet av andren11:

Kommer nog köra very high.Precis köpt intels quad processor 2.4 mhz och ett 8600 gs 512mb.Demot flytter på väldigt bra.:)

Med ett 8600 kommer du få spela i Low Quality med dålig bildhastighet, tyvärr, du har köpt ett kasst kort.

Nej sett dom på youtube som har till och med haft sämre kort och ändå kört allt medium

Medlem
Skrivet av muscle:

Jag tycker medium lägget ger skönast bild ändå, om man kollar på ljuset och inte texturer

Du kan ju ställa in så att du kör ljuset och de på medium och sedan resten av inställningarna på Veryhigh, så får du det sköna ljuset ändå.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Klarar mitt grafikkort crysis på very high?? geforce 8800 GTX


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

ja då


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Klarar gör det ju.. men du blir tvungen att antingen köra på 1024x768 eller ha tweakade config filer för att det ska flyta på. Jag har gtx och får 15 - 20 fps i 1280x1024 med veryhigh på allt. Vilket inte är så trevligt. Jag har därför slängt ihop en egen config som gör att jag får rimliga 25 - 30 fps där jag behållit veryhigh inställningar så som sunrays, dx10 vatten, colorgrading, POM, etc...

Vill du testa min config, säg bara till...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det är synd att utvecklare aldrig kan leverera till sitt stora skitsnack om grafik .

Fast å andra sidan så är det ju möjligt att få det utséendet med Very High. Tydligen.

Medlem

Det där har man ju redan gått igenom flera gånger och kommit fram till är skitsnack. Grafiken var inte bättre då. Det där är bara en annan uppsättning av ljus och växtlighet... Allt ligger i ljuset, att folk är så trögfattade alltså. Du kan med lätthet återskapa en väldigt snarlik scen

Slipar man lite till så får du tillslut samma resultat, allt handlar om ljuset och ihopsättningen av växtligheten...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Finns det någon test med detta lir?
Så man kan se hur det flyter med olika hårdvara:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar