Crysis VS Call Of Duty 4.

Medlem
Crysis VS Call Of Duty 4.

Ja vilken spel kommer vara bettre en den andra,
igenligt mig är de väldigt bra båda två.
Crysis är som Far Cry typ.
Call Of Duty 4 är typ en blandning av CS och BF2 xD


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Jag hatar att vara negativ men mot cod 4 är det precis det jag måste vara. Har spelat hela serien igenom och efter att ha förstört cod UO och skitit totalt i cod 2 så ser jag detta lite som sista chansen för dem att visa att de vet hur man håller ett community nöjt.. Plus så verkar ju Crysis vara en ända stor grafik-orgasm

Inaktiv

BF2 och CS in my ass.

CoD4 om man bara vill lira multi och Crysis om man vill ha den fetaste grafik orgasmen någonsin.

BioShock är det annars som gäller tror jag.. om inte något av det ovannämda passar in på dig.

Och hur vet du att de är bra båda två? Du har väl knappast lirat något av dem.

Själv köper jag nog alla 3! Julklapp och födelsedag incomming.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

BF2 och CS in my ass.

CoD4 om man bara vill lira multi och Crysis om man vill ha den fetaste grafik orgasmen någonsin.

BioShock är det annars som gäller tror jag.. om inte något av det ovannämda passar in på dig.

Och hur vet du att de är bra båda två? Du har väl knappast lirat något av dem.

Själv köper jag nog alla 3! Julklapp och födelsedag incomming.

Jepp, dock kommer slitas hårt på plånboken den här hösten/vintern.

Medlem

Längtar duktigt efter CoD4 till pc o multiplayer efter alla videos man sett. Det jag är lite rädd för är att det blir en ren portning från xbox 360, vilket jag verkligen inte hoppas. Mp-demot är ju på väg till 360 men har inte sett något om ett demo till pc.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

svårt val, tycker CoD tappade allt vad spelkänsla är efter 1: an och Crysis har på tok för många monster för att kännas kul för mig aif...men jag tror ändå crysis blir mitt val..cod4 känns på tok för Orealistiskt och FÖR mycket arkad känsla...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Crysis lätt


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Lungt Crysis, men CoD4 kommer nog också bli coolt.

Medlem

Crysis kommer att äga ut alla spel!!!!!

Medlem

jag tror CoD4 vinner kampen ... det är ett multiplatfromspel kommer sälja grymt till Pc, 360 och Ps3. Skit kul o lira Online.

Crysis har bara Pc spelarna och förlita sej på ska man få ut max av spelet måste du köpa en 30k dator lixom ;)...bättre o vänta tills de kommer te ps3an

Medlem

Man kan egentligen inte jämföra dessa spel. Inte särskilt lika.
Jag gillar båda


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Inaktiv

Jag tror (framförallt hoppas kanske) att Medal of Honor Airborne kommer tjäna mest på cod4 och crysis

Medlem

Båda två skulle jag vilja säga, men Crysis blir nog bättre.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Crysis så klart det är mer framtid och man kan strypas:P


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

För dom som faktiskt har råd att köpa en riktig dator så Crysis COD 4 kommer nog inte att slå så mkt tror jag

Medlem

Crysis för singleplayer och CoD4 för multi, lätt :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

visst COD4 kan nog bli ganska coolt men CRYSIS tar hem segern lätt:P:P:P:P:P:P

Inaktiv

Tänker multiplayer så det får nog bli cod4. Men jag tror inte de har försummat multiplayer i crysis, lyckas dem så blir de fete grafik och taktiskt spel. Då kommer crysis hålla även i längden.

Medlem

Crysis vinner i grafik, fysik och troligen SP
Men jag gissar på att COD4 multiplayer blir riktigt ordentligt bra.
Har redan förbokat Crysis men tror inte det blir så värst bra i multiplayer(vilket är det som håller spelet vid liv)... fast vem vet.
Av de få MPvideos jag sett därifrån så verkar det bara vara nåt halvtrist deathmatch...kanske som HL2 DM, vilket jag inte gillar så värst.

Medlem

CoD för mig. Crysis är bara töntigt, ja tycker inte om rymdvarelser. Grafiken är inte särskilt viktigt för mig, CoD är snyggt och det räcker. Spelmässigt tyckte jag crysis verkade ascoolt när det stod i tidningarna att man skulle ha ett helt team av coola soldater med häftig teknik. Nu är man en one-man army i en skitful dräkt. Dessutom vet jag ju de första 75 % av historien pga deras korkade hype. Tråkigt.

Jag har alltid älskat Cod däremot. Fyran kan bli grymt i både single och multiplayer. Fast ibland föredrar man sina AI-polare än ens lagmedlemmar i multiplayer. Eftersom FPS multi brukar vara proppat me nördar som kutar runt som rambo och jagar headshots än det som verkligen är kul = Teamwork. I SP kan jag ju iaf inbilla mig att det är teamwork


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

CoD för mig. Crysis är bara töntigt, ja tycker inte om rymdvarelser. Grafiken är inte särskilt viktigt för mig, CoD är snyggt och det räcker. Spelmässigt tyckte jag crysis verkade ascoolt när det stod i tidningarna att man skulle ha ett helt team av coola soldater med häftig teknik. Nu är man en one-man army i en skitful dräkt. Dessutom vet jag ju de första 75 % av historien pga deras korkade hype. Tråkigt.

Jag har alltid älskat Cod däremot. Fyran kan bli grymt i både single och multiplayer. Fast ibland föredrar man sina AI-polare än ens lagmedlemmar i multiplayer. Eftersom FPS multi brukar vara proppat me nördar som hellre kutar runt som rambo och jagar headshots än det som verkligen är kul = Teamwork. I SP kan jag ju iaf inbilla mig att det är teamwork


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Något jag har tänkt på är om verkligen alla som tjatar om crysis har tänkt på vad spelet handlar om och mm. Själv tror jag de blir helt tagena och fokuserade på grafiken. Tycker det skulle vara lite roligare om crysis inte var så överdrivet som till exempel att man kan hoppa som en känguru. Själv tycker jag Call of duty 4 är ett hel skönt spel (har betan). Tycker att att Call of duty verkar vara roligast och kommer definitivt köpa det (till PC).


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Medlem

Crysis tar allt både SP och Multi, Closed MP Beta av Crysis just nu äger totalt sjukt vad roligt och snyggt det är. CoD4 kommer garanterat suga lika mycket som alla andra CoD lir hittils så inget jag änns tänker testa. . . rätt så tröt på alla dessa 2:a världs krig's och nu tid simulatorer, orka en till, Crysis med sinna ailens o dittan o dattan kommer vara grymt roligt & bra


signatur

42

Medlem

CoD4 står definitivt på min öskelista efter att grabbarna på www.heatofbattle.net har bestämt sig för att flytta modden dit.

Inaktiv

Det är ett svårt val att göra så här innan spelen är släppta. Men efter att ha spenderat 10 timmar plus med CoD4 betan måste jag säga att det spelet har alla möjligheter att bli ett av årets bästa. Jag håller iaf tummarna för att dom lyckas även med SP.

Ps. Snacka om att vi har ilands problem. Båda spelen lär nog bli j*vligt bra

Inaktiv

Jag säger precis som zinoelgato fast om Crysis.

Det är ett svårt val att göra så här innan spelen är släppta. Men efter att ha spenderat 10 timmar plus med Crysis betan måste jag säga att det spelet har alla möjligheter att bli ett av årets bästa. Jag håller iaf tummarna för att dom lyckas även med SP.

Ps. Snacka om att vi har ilands problem. Båda spelen lär nog bli j*vligt bra


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Har inte spelat CoD 4 ännu, men Crysis är grymmt kul!

Men tror att Crysis kommer vara ännu hetare än CoD 4.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

Sådana här "polls" kommer alltid inför release. "Vilket spel som kommer vara bettre än den andra?

Definera bettre?

Crysis "är som Farcry typ"

Jaså, har du testat Crysis?

Medlem

Finns ju en multyplayer-beta, så säkerligen har han testat.


signatur

Nothing is power without Control

Skriv svar