Crysis VS Call Of Duty 4.

Medlem

Inte bättre än ettan, i alla fall inte SP delen...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Nja.. ska spela ettan igen och komma tillbaka med ett oslagbart svar! Härlig signatur btw


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Medlem
Skrivet av Laxen:

call of duty 1 är och förblir den bästa i serien... Cod4 är i princip en modifikation till cod2, samma ljud, samma grafik, samma stress etc...

Ehm samma grafik O_O? ehm om du kör på Low ja...

Om Storyn in CoD 4 så var det bland det bästa från förra året på samma nivå som Crysis, men Bioshock tar hem spelet på att ha bästa storyn...

Medlem

Low? Starta upp call of duty 2 och fläska upp grafiken på max så ska du se vad jag menar, det är i "princip" samma sak, dom använder till och med massa modeller från cod2 som te.x den där nallebjörnen som man ska aima på i Red army training uppdraget. Den finns med på första banan i cod4 lol. Riktigt dåligt i min mening, sedan att ljuden suger är ju en annan femma. Ta och spela igenom cod2 en gång till nu efter att du spelat cod4 så mycket så ska du få se vad jag menar.

Sedan man kan inte riktigt kalla storyn i cod4 för en riktig "story" det finns lixom inga huvudpersoner, inga dialoger osv. Det är mest ordrarna från snipern, cpt prince osv som du hör i örat. Crysis t.ex har i alla fall riktiga karaktärer och dialoger. Cod4 är i princip en film där du är med i huvudrollen och styr vapnet och gubben inom en trång marginal där du slussas fram som i ett kö system.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

haha, nallen är ju en kult-grej de lagt in, samma med superdatorn i slutet, finns massor med inlagda nostalgi-prylar i cod4. lite tanke bakom detta så gamers ska le lite och känna igen saker och ting. Nördigt men lite småkul.

knappast samma grafik i cod2 som i cod4, även fast man fläskar på.

angående karaktärer och dialoger tycker jag det är rätt överflödigt i ett renodlat action-fps. crysis har en djupare känsla att förmedla, mer att tänka på mellan fighterna. cod4 är mer mööööörsa. så tycker båda spelen är mkt bra på sitt egna sätt.

båda spelen mkt bra i SP, o MP vinner cod4 lätt. Min ärliga åsikt iaf.

vilket spel kommer man fortfarande att spela om 2 år då?..Hmm. Det kan jag nog inte avgöra. Dock har Cod/CodUO/Cod2 hållit mig fast i serien konstant i MP fram till nu med Cod4. Crysis kommer nog att få ligga installerad på disken med, som en mer relaxed SP känsla, + bench av nya prylar

Inaktiv

Jo, måste hålla med om att CoD 1 slår de andra i serien. CoD 1 är fan mig fläskigare och bättre än Crysis.. men som sagt, 4:an ligger ju inte ens nära i närvarokänsla som Crysis. <3


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Jo, måste hålla med om att CoD 1 slår de andra i serien. CoD 1 är fan mig fläskigare och bättre än Crysis.. men som sagt, 4:an ligger ju inte ens nära i närvarokänsla som Crysis. <3

Japp, Call of duty serien har fångat upp den sköna spel känsla i FPSen, Men dock har crysis en bra grafik men Meh man måste ju ha en super dator för att köra på very high på allt... och dessa utomjordisk varelserna det förstör allt ännu mera, Meh igen... !
för CoD!

nu kan inte jag skriva mera måste ladda datorn...
5% kvar på batteriet :heart:

Medlem

Det är ju utomjordingarna som förgyller spelet. Så jävla tråkigt att bara mala ihjäl arab på arab på ryss på ryss som på ett löpande band i cod4. Jag gillar variation, därför är crysis bättre.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Crysis är grymt bra, dock så måste man ha en överdriven bra dator för att ha runt max~

Men.. tänker inte välja då jag gillar CoD4 med.


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem

äh.. 9600gt för en 1200:- och 2gb ram för 400:- och en hyfsad processor är allt som behövs för att köra på high...

Jag kunde köra på high med min gamla athlon x2 4400+ och 1GB ram och ett radeon x1950xt... Funkade super. Man behöver ingen överdriven dator för att köra på high. Bara en hyfsad dator.

Inte så dyrt om du frågar mig.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

CoD4, lätt! Men det verkar inte funka för mig.. jag har Windows XP VISTA Inspirat (kanske inte rätt namn)

Medlem

COD4 i mina ögon. Crysis var roligt tills man kom till det där "snö-stället" med dem flygande ufona. där dog min motivation.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

haha "flygande ufona"

Du verkar inte ha spelat spelet över huvud taget.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

haha "flygande ufona"

Du verkar inte ha spelat spelet över huvud taget.

Okej, Ett främmande organisk krigsmaskin från yttre rymden som rör sig som en simmande ål i luften som också ger ut en liten Elektromagnetisk puls eller så kallad EMP som stör utrustningen när man kommer för nära organismen.

Men det ända som var bra med Crysis var att man fick med en sandbox program

Medlem

Jag förstår inte hur ni ens kan gemföra dem 2 spelen? Dem är inte ens lika, det ända är att båda är FPS.
CoD4 är mer arkad och Crysis är mer frihet.
Jag tycker inte det går att gemföra -.-'

Medlem

jämföra stavas med j och ä.. inte med g och e


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Personligen tar jag Crysis över COD4 vilken dag som helst, delvis på grund av mina egna preferenser när det gäller spel men också på grund av ungefär samma anledningar som Laxen postade tidigt i tråden, dvs.

Grafiken i COD4 känns gammal, missförstå inte nu, det var inte fult men likväl inget de lagt ner något enormt arbete på. Crysis däremot har tagit spelgrafik till en helt ny nivå, en som fortfarande är oöverträffad med goda marginaler till vad som än kan tänkas ligga tvåa.

Motståndet är en annan faktor, COD4 har en stadig ström av idioter som springer runt utan någon som helst form av intelligens, och det ända som skulle kunna göra dem enklare att döda vore om de la ner vapnen och frivilligt sög på din gevärspipa. Även här har Crysis en klar vinst i och med att skjuter du en korean så kommer hans kompisar varna varandra, söka skydd för att sedan smyga runt och försöka flanka dig. Vet de sen inte precis vart du är så kommer de prata med varandra medans de tar sig runt för att försöka lista ut det.

Multiplayer så är jag partisk mot COD4, en av de få punkter gällande Crysis där jag inte håller med Laxen (Som normalt sett verkar ha precis samma åsikter som jag om det underbara spelet Crysis). Crysis faller hårt på den stadiga strömmen av deathmatch-respawns, eftersom att jag ofta spawnat på en plats, för att innan jag ens hunnit ta ett steg fått skallen avblåst.... för att sedan respawna två steg bakom killen som dödade mig, och skjuta honom.... för att han sedan respawnar brevid mig direkt och dödar mig igen. Det blir förbannat störande efter ett tag.

COD4 har ett mycket bra multiplayer, som genom att låta kulor gå igenom tunnare väggar och sådant gör det fruktansvärt enkelt att dö av straybullets och liknande, vilket ger det en mer realistisk känsla. Man ska inte dömma ut något av dem innan man testat dem, jag har spelat båda spelen rakt igenom på både Veteran (COD4) och Delta (Crysis) mer än en gång, och har dessutom kört mycket multiplayer i båda spelen.

(Och jo jag missade att snacka om det andra MPläget i Crysis, men helt ärligt så är jag korkad och förstog aldrig mycket av det)

Utöver det jag redan skrivit nu så avskyr jag COD4's linjära spelstil, de ger dig en rak gata att traska nerför med diverse väggar, tunnor och rutiga blomlådor att gömma dig bakom då motståndarna har vett nog att faktiskt skjuta mot dig istället för god knows where som de för det mesta gör. Det känns näst intil railshooter ibland, vilket är en spelstil jag hoppades vi hade växt ifrån för länge sen.

Om Crysis säger jag bara vad alla andra sagt hittils eftersom det är sant: En enorm ö du kan springa omkring på i stort sätt hur du vill, visst, inte helt fritt men istället för COD's 20 meter breda korridorer så har du några hundra meter åt varje håll att röra dig på som minst, vilket ger en känsla av att kunna möta varje utmaning på det sätt som passar dig och din spelstil bäst, inklusive att det ger ett enormt återspelningsvärde.

Fy satan vilket inlägg.... (F'låt admins om man inte får svära sådär )

Finns chans att jag editar och lägger till mer senare.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag skulle nog helst köra Crysis.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Laxen:

jämföra stavas med j och ä.. inte med g och e

xD


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Crysis faller hårt på den stadiga strömmen av deathmatch-respawns, eftersom att jag ofta spawnat på en plats, för att innan jag ens hunnit ta ett steg fått skallen avblåst.... för att sedan respawna två steg bakom killen som dödade mig, och skjuta honom.... för att han sedan respawnar brevid mig direkt och dödar mig igen. Det blir förbannat störande efter ett tag.

Är man snabb så brukar det gå bra förutsatt att det inte är för många inne på servern, men håller med om att man dör jäkligt fort. Tycker om det ändå. I Crysis Wars som den nya MP delen heter kommer det finnas teamdeathmatch, men ett så kallat "smart-spawn system" som gör att man inte slumpas ut utan att man spawnar längt ifrån närmaste fiende.

Skrivet av Hukkie:

(Och jo jag missade att snacka om det andra MPläget i Crysis, men helt ärligt så är jag korkad och förstog aldrig mycket av det)

Hm.. conquest? det är ju som battlefield2, man ska capture'a olika points tills man kan köpa en nuke och spränga fi basen som bonus? det borde du väl känna till, finns skitmånga spel som kör med detta, UT, bf, cod för att nämna några..

Måste säga att man dör för enkelt i cod4, det blir inte kul när ett spel går för mycket åt simulerings hållet när man snackar MP, man dör på 3 skott typ. Hemskt irriterande. Och å andra sidan dör man för segt i crysis, man får fan tömma ibland mer än ett magasin för att döda någon. Kan vara hemskt irriterande det med. Nåt där i mellan hade vart nice.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Smart-spawn vore en gudagåva, jag bryr mig inte om ifall man kan bli sedd på avstånd, utan jag vill bara bli av med att 2-3 personer spawnar samtidigt eller med en sekunds mellanrum brevid varandra i vanlig DM, det tar udden av hela grejen att. Jag är inte beroende av att ha bra stats då jag spelar men jag ogillar att ligga på minus för att jag blivit dödad 5-10 gånger på spawn-fuckups på en map (Som sagt, det händer långt ifrån varje map men det är fortfarande irriterande).

Överlever man 3 skott i COD4 så har man enorm tur, 2 skott brukar vara det mesta man kan ta om inte alla skott träffar fötterna eller händerna, ett skott i bröstet med allt utom de vekaste vapnen är i princip garanterat dödligt.

Spelade aldrig Battlefield2, inte heller tidigare CODspel.... körde en hel del UT men det var enbart CTF som jag var intresserad av då, men jag körde en del conquest i Crysis, förstog aldrig mycket av det, så jag höll mig mest med att skydda de som visste exakt vad man skulle göra.

Hur som helst så spelar jag fortfarande Crysis MP ibland, inte lika mycket som förr däremot.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Laxen:

jämföra stavas med j och ä.. inte med g och e

oj sorry, skrev lite för hstigt.

mitt tngentbord är trsigt -.-

Medlem

Det märks knappt


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Crysis e förstås kul men man orkar knappt spela det 2 ggr så tyvär så måste jag säga cod4


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Jag har spelat igenom Crysis 3 eller 4 gånger rakt igenom nu... och varje mission separat mellan 20 och.... sjukt många gånger helt enkelt, jag tröttnar aldrig ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Samma här, dock kunde ju MP delen vart bättre. Det fixar ju Warhead, har hört att MP delen i Warhead är vad MP delen i Crysis skulle vart.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Helt rätt Laxen, de har verkligen arbetat igenom den mycket bättre, och alla saker jag störde mig på med Crysis MP har försvunnit. Visst blir man frustrerad ibland då samtliga vapenplatser är totalt campade så man får springa runt ett bra tag med pistolen och försöka döda nån, men det händer så sällan att man märker det knappt.

Du som gillade Crysis lika mycket som jag borde definitivt skaffa det


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det är väl inte direkt två spel som går att jämföra?

Medlem

Samma story i grund.
Samma karaktärer i grund.
Samma sorts spel overall (Grafik, spelstil, genre etc).

Jo de går att jämföra, riktigt bra dessutom.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Utveckla gärna.

Skriv svar