Vad tror ni kommer hända ?

Medlem
Vad tror ni kommer hända ?

Som de flesta av er kanske vet, så har MC satt BOB o FIX neutrala. Atm, står dom och skjuter på en BOB station.

MC har tagit in Toxin, KIA och Evoke. För att ta ut BOB och FIX.

http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=...

Själv tror jag att BOB/FIX kommer åka ut ur Querius...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv
Medlem

"Shit hits the fan".

Medlem

mjo.. ska bli riktigt intressant o se vad som händer.
Vi hade en op igång i querious området när vi hörde att MC va där o panga POSs mot bob.

Medlem

byebye bob & fix... sen går Period Basis också. Jag tvivlar starkt på att RSF / North kommer nöja sig med bara bob, fix & pets.

Medlem

Tycker det är synd dock... MC är bara som alla andra nu.
"Lets jump on the kill bob bandwagon! weee!".

Håller lite med en goon som postade på CAOD, om bob blir pressade längre in i delve kan dom bli farligare än tidigare. Men allt återstår att se dock. Blev iaf en jävligt intressant utveckling av allianser. Kommer sitta länge o läsa mer om detta.

Inaktiv
Medlem

Ironi eller inte. Det kan ligga nåt i det. Ingen vet hur bob skulle reagera om dom blir pressade längre in i delve.
Men med viss chans så skulle molle ge upp och göra en sahlin o ta time out.

Medlem

Jag har fått reda på att MC & CO INTE ska döda bob, dom ska ta över ett system bara. PB heter systemet. Snackade igår med en jag känner i MC och han sa att dom inte skulle döda bob utan att dom bara ska ta ett system. FIX och MC är fortfarande blåa. Så Fix lär inte hjälpa bob i detta "kriget"


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Joo, det som CAOD har gjort är att blåsa allt ur proportioner.. MC har ju sagt att de ska ta PB, inte att dom ska döda bob.
Och att de sedan ska gå tillbaks till att vara riktiga mercs.

Medlem

Hehe happ då blir man snart granne med MC, så länge som dom nu får behålla sitt område. MC kommer förstås inte att dö, men dom lär bli utkörda så småningom från PB. Dom kanske flyttar norrut, det är väl det, drone regions eller empire som finns att välja på.


signatur

yolo

Medlem

Fanster: Att FIX inte står på BoBs sida kan jag inte säga något om. Men FIX står i skuld till BoB.

Senast idag dök BoB upp och försvarade FIX från oss i RAZOR.

MC har ju sagt att de ska ha hela PB för sig och andra mercs. Skiter i om BoB har systemet eller inte. MC har förklarat sig neutrala och rör sig inte förän någon knackar på hos dem vad jag har förstått.

Om jag känner RSF / North rätt kommer vi och knackar på rätt snart efter att BoB har blivit utslängda från Delve / Fountain.

Nu ska jag lägga mig och hoppas på att Chowdown och BoB Titaner håller sig utanför I1Y

Medlem

Så får du inte säga om fountain ;_;
Mina skepp är ju kvar där dom stackarna

Medlem

MC hadde inga planer på att attackera bob längre än p8 nej, men nu när bob har börjat attackerat MC så aggresivt så kommer dom nog svara med liknande medel.

Jättestor tabbe av bob at börja slåss mot MC när dom förlorar kriget mot goonswarm och oss i red alliance.

Medlem

Med tanke på att MC får storstryk i PB så är det ju inte helt misslyckat.


signatur
Medlem

Har hört talas om 150 capships från BoBs sida och en hel del mammor till det.

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Med tanke på att MC får storstryk i PB så är det ju inte helt misslyckat.

Oj, det missade jag helt. Är iofs inte med i MC men väl i "SuperFriends" och jag har inte märkt något storstryk ännu.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Gullefjun:

Med tanke på att MC får storstryk i PB så är det ju inte helt misslyckat.

Varför har MC och Co sov om de får storstryk?

Jämför

http://sov.eve-dev.net/maps/influence_2007-12-14_2007-12-15.p...

och

http://sov.eve-dev.net/maps/influence_2007-12-24_2007-12-25.p...

Dags och ta och läsa lite på Alliance-forumen kanske? Att de har sov i vissa delar av PB har inget med att de fått storstryk och göra. BOB & FIX har satsat allt de har på att ge igen för MCs backstab. Och att det är just MC & Co som har förlorat mest skepp, är det ingen tvekan om, hur det går med Sov vet jag inte.

BoB anlände i PB med en 200 Cap fleet samt 250 support och mosade allt motstånd med taktiken de oftast kör med, numerärt överläge. Såvitt jag vet har inte MC fått en syl i vädret. Det spekuleras vilt om när MC ska tvingas till empire.

Sen att Bob får stryk på andra fronter, det är det ingen som ifrågasätter.


signatur
Medlem

Bob håller väll på att förlora fountain väll ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Det får dom inte göra tycker jag :/
Jag tyckte det va roligt att MC fick Sov 4 direkt i PB enligt nån sida...
Verkade lite skumt.. när Sov 4 ska ta ett par dagar väl?

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Dags och ta och läsa lite på Alliance-forumen kanske? Att de har sov i vissa delar av PB har inget med att de fått storstryk och göra. BOB & FIX har satsat allt de har på att ge igen för MCs backstab. Och att det är just MC & Co som har förlorat mest skepp, är det ingen tvekan om, hur det går med Sov vet jag inte.

BoB anlände i PB med en 200 Cap fleet samt 250 support och mosade allt motstånd med taktiken de oftast kör med, numerärt överläge. Såvitt jag vet har inte MC fått en syl i vädret. Det spekuleras vilt om när MC ska tvingas till empire.

Ok, såvitt du vet. Du är alltså inte på plats.

Jag kan erkänna att min närvaro under julen varit lite siochså, men jag har inte sett det du talar om.

MC kb-kampanj
Nu är killboards lite svåra att räkna på när man har med flera allianser att göra, men någon stor slakt ser jag inte.

Bryr mig inte om att länka till Toxin, KIA eller ev0kes kbs men alla visar positiv kdr för förra veckan eller respektive Tortugakampanj (om nu det är viktigt) men som sagt var, om en pilot från varje av de fyra grupperingarna sköt på samma skepp dyker ju det skeppet upp som en kill på var och en av de kb:sarna. De är faktiskt designade lite som ego-trippar på så vis

Om du kan berätta vilken dag dedär 200 capsen och 250 supporten slaktade kan jag höra mig för lite vad "SuperFriends" förlorade, för det måste varit vid något tidpunkt då jag inte var online.

Inte en syl i vädret. Well, det får väl bli din tolkning, kanske den tolkningen de bittraste bobbittarna vill sprida men jag tror faktiskt inte någon bland Tortugaisterna håller med dig.
Men vi får väl se, är MC tillsammans med oss andra i Amarr och försöker mine:a Chribbas veld om en månad fick du väl rätt

Medlem
Citat:

Ok, såvitt du vet. Du är alltså inte på plats.

Nej, jag är inte BoB. Har aldrig hävdat att jag var på plats. Bor dock väldigt nära, så det är inte särskilt svårt att följa större fleets i intelligence-channels.

Citat:

Om du kan berätta vilken dag dedär 200 capsen och 250 supporten slaktade kan jag höra mig för lite vad "SuperFriends" förlorade, för det måste varit vid något tidpunkt då jag inte var online.

Det var tydligen den 20/21a i TPAR.

"Last night saw BoB Teamed up with AXIOM, Styx, Domi, Black Reign and many other smaller units. The largest Capital fleet ever assembled, reports of over 170 Capitals at their staging point and a HUGE support gang of over 250."

"The fleet, the support, was overwhelming, and a clear statement, the Tortugans can do nothing about BoB as it stands."

Citat:

Inte en syl i vädret. Well, det får väl bli din tolkning, kanske den tolkningen de bittraste bobbittarna vill sprida men jag tror faktiskt inte någon bland Tortugaisterna håller med dig.

Som sagt, jag är varken BOB eller BOB-kramare, utan är snarare så anti som det går att bli. Det verkar dock som om du inte heller är helt neutral när det gäller detta.

Men som du säger, framtiden lär visa vad som kommer ske.


signatur
Inaktiv

Ahh, den 21/22. Well det var upp till 480 i TPAR local den kvällen, när BoB började komma stängde GMs ner systemet för logins en tid, det var helt sjukt trotts att det bara var runt 200 i local när de gjorde det. väldigt många av de som hoppade in den kvällen, både superfriends och BoB+pets, ladded bara chatfönster och sitt eget skepp. Det var folk på bägge sidor som satt och stirrade på "Entering game as..." hela kvällen.

Det bidde lite pewpew efter midnatt, men då handlade det mest om folk som var desync:ade eller inte hade laddat. Tror BoB dödade fler BS än vi.
Vi fick 1 carrer och 2 dreads, BoB dödade en MC carrier, som hade hoppat till ett cyno i ett annat system och loggat ur någon timme tidigare. Troligtvis var det samma sak med de capitals vi dödade.

Innan jag loggade av kollade vi runt bland folket på TS, alla hade olika antal personer i Local

När jag loggade på morgonen dagen efter var jag ensam i corp-chat, men hade sex-sju gröna stjärnor i local.

Det fanns ingen vinnare den natten, bara tre förlorare: Vi, BoB och CCP.

De lyckades nog med att skjuta alla MC POSer till reenforced under natten har jag för mig, men det som skulle ha blivit ett historisk slag blev ett fjasko, inte på grun av några av de stridande, utan på grund av att vi inte hade möjligheten att utföra det, tyvärr.

Lol, glömde trycka på knappen, inlägget har legat här sedan 21-tiden

Medlem

BoB är ju upptagna i FAT också och annvänder EFA som stageingground för sina caps ut dit. Tyvärr är Razor, PL, IRON & eXeed inc i Querious och plockar stationer så de har fastnat med några caps i quadrouple webs + HIC infinite points när de droppar ut ur cynon och inte hinner in innanför sköldarna i tid

Medlem

Kan ju ta och säga att saker håller på och hetta till mellan southern coalition allies nu....Detta kan bli intressant...


signatur
Inaktiv
Medlem

Mellan vissa allianser i Southern coalition, medbland annat goons ja, inte MC.

Tänker inte ta och säga vilka, men min allians förbreder sig för att vad som helst kan hända.


signatur
Inaktiv
Medlem

KOS och Goons. Vi var bara timmar från att hamna i krig med dem för någon dag sedan, men diplomaterna lyckades få fram en sistaminuten-lösning, som dock bara är temporär, den kommer inte fungera särskilt länge.

Vad folk måste börja inse är att Goons börjar bli nya BoB, de är arroganta och dessutom starka nog rent militärt att ta det dom vill ha.


signatur
12
Skriv svar