Nybörjar fråga

Inaktiv
Nybörjar fråga

Har nyligen börjat lira eve och märker nu mer och mer att jag valde lite handikappade attributes.
Har nu:

Intelligence:21
Perception:8
Charisma:3
Willpower:6
Memory:9

Börjar bli sugen mera nu på att satsa på PvP osv, lite senare in i gamet då alltså, är det värt att göra om gubben och satsa mera på willpower/perception eller balanserar det ut sig senare även om jag valde fel i början?

Medlem

Erhm, ja det beror väl lite på vad du vill göra i PVP, men rent generellt så är det bäst att satsa på Perception/Willpower eftersom det är primary/secondary för Spaceship Command, gunnery och missiles.


signatur
Inaktiv

Jo det vet jag. Undrar väll egentligen om det man väljer i början spelar stor roll på vad man kan göra senare i spelet.

Medlem

Nja inte helts, men det bestämmer ju hur höga stats du har i slutändan.

Jag har en minmatar pvpalt med hög intelligence och memory till exempel, tar bra mycket längre att träna gunnery/spaceship command. Men det går ju.

Min main är Perception/Willpower baserad så har 24 Perc, 22 Will på den..
1h 22m, för en level 1 skill dock
*caldari dreadnought >:]*

Träna bara upp learning skills till 4-4 eller 5-4 så kommer det gå lite snabbare.
basic-advanced

Medlem
Skrivet av Japp:

Jo det vet jag. Undrar väll egentligen om det man väljer i början spelar stor roll på vad man kan göra senare i spelet.

Det är väl självklart, eftersom det är starter-statsen du bygger vidare på. Däremot är du ju inte helt begränsad, men du kommer ha betydligt längre training time i perc/willp skills.


signatur
1
Skriv svar