Allmäna frågor

Medlem
Allmäna frågor

Spelade Eve Online för säkert ett år sen, men kom inte så långt för att jag hade väldigt svårt att förstå vad jag skulle göra och sluta med att jag antingen hängde mig i tutorial eller att jag åkte vilse

Nåväl, tänkte höra om vad för Careers som finns, fanns ingen bra förklaring på Eve-online.com

Men jag tänkte inte koncentrera mig på strid utan mer på trade, mining och framför allt exploration.

Vilken Career passar mig bäst då?

Inaktiv
Medlem

EvE är en rejäl Sandlåda...

Det finns inga regler utom dina egna regler. Om ungen brevid inte vill låna ut sin spade slår du helt enkelt honom tills han lånar ut sin spade

Inaktiv
Skrivet av ionass:

EvE är en rejäl Sandlåda...

Det finns inga regler utom dina egna regler. Om ungen brevid inte vill låna ut sin spade slår du helt enkelt honom tills han lånar ut sin spade

Fan vilken bra beskrivning snor den som citat hoppas det är ok.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Eve online som beskrivs handlar itne om leveling utan din kunskap utgörs av att träna skills som tar allt mellan 8 timmar till 80 dagar. Är jag på rätt väg?

Dosman Sluta med att jag blev inriktad på Industrial, så i slutändan räknar jag med att va en "provider" och utforska.

Har inte klarat tutorial än men det är väl bara fortsätta göra missions för olika agentser och minea för att konvertera om till metaler eller sälja som råmatrial och träna skills.

Låter det som bra tänkande nu till en början?

Inaktiv

Japp du e på rätt väg.
Det är inte samma stress som andra mmo då man måsste lägga ner massor med tid för att levla om det är den termen du vill använda.
Skillsen tar allt från 12 min - säkert över 80 dagar.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Notera dock att 12min är lvl1 på en rank 1 skill med bra attributes

Och det låter som om du är på väg mot samma håll som en kompis.. Han sitter med ungefär 2 miljarder i plånboken och 3 till i aktier och några miljarder i assets.
Han började med 5miljoner.. Och har varken varit pirat eller industrial. Han är en ren trader. Köper billigt säljer för mer. och tjänar kosing.

Medlem
Skrivet av Matelm:
Skrivet av ionass:

EvE är en rejäl Sandlåda...

Det finns inga regler utom dina egna regler. Om ungen brevid inte vill låna ut sin spade slår du helt enkelt honom tills han lånar ut sin spade

Fan vilken bra beskrivning snor den som citat hoppas det är ok.

sant ju, läs eve-o så dyker den liknelsen upp rätt ofta...

Inaktiv
Medlem

ska dom förenkla invention?! Min alt blir väldigt glad då.

Medlem

att göra processen lättare kommer dom inte ändra, men dom tittar på dropraten utav dom involverade komponenterna och ändrar då och då när det behövs.

Medlem

bah alltså fortfarande dyrt som fan med komponenterna

Medlem

Specializera i ett 'race' , du kommer inte ångra det

Medlem

japp.. single race tjänar man på...
Man slipper slösandet av åtskilliga dagar för att träna upp en annan ras.

Iofs.. nu när jag har de flesta skillsen runt om så är det bara ras skeppen som tar tid o träna. Kan flyga vilken ras interceptor/AF/covop inom 4-5 dagar om jag skulle vilja det.

Medlem

Hur mycket fjortis-"hänga utanför stationen och PK'a folk"-spelande är det? Tröttnade på att jaga bort folk för att andra skulle kunna spela i Freelancer...

Medlem

inte mycket..

Du kan till exempel försöka döda någon i highsec.. Du förlorar skeppet ungefär samtidigt som du trycker på F1 för ditt vapen

Concord patrullerar highsec nämligen så i highsec är det inge dödande om det inte är 2 parter i krig mot varandra.

Sen i lowsec så har du tur om du ens når stationen :D*

(*beroende på system och tid på dygnet)

Men annars är det inte som freelancer

Inaktiv
Medlem

Sa ju beroende på system och tidpunkt..
Är ju absolut inte ens i närheten alla system som används dock.

Tycker själv lowsec är mer roulette på att bli sprängd än 0.0 dock.
I lowsec har du alla piratgängen som inte gör annat än gatecampar.

Medans i 0.0 är det de rutinerade allianserna som driver omkring och dom kan man oftast ha koll på vart dom befinner sig.

Men jag kanske målade upp faran med lowsec lite väl
Lowsec är inte så farligt som man kan tro. Men om man ska ut i lowsec så ska man studera kartan ordentligt innan man hoppar

Medlem

Lowsec kan vara farligt.. speciellt om man råkar hoppa in i Veto Space haha (been there done that, got a booM!)

Inaktiv

Du ska kolla in lite på [http://www.eve-onlinesupport.com]

Kontakta mig om du vill ha ytterligare " trading info" etc..

:$

1
Skriv svar