Tänkte börja med EVE

Inaktiv
Tänkte börja med EVE

Ja, tänkte då börja med EVE när jag hört hur djupt detta spel är-- jag är trött på alla spel där du bara springer runt och slashar fiender om och om igen - dock vet jag inte om samma ingår i EVE?

Men hursomhelst, är det något jag ska tänka på när jag startat min karaktär? Laddar ner "trial client":en nu.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Vad folk än säger så är det ett "spel där du bara springer runt o slashar fiender om och om igen" i en viss mån. Du har dock valmöjligheten att göra det på flera olika sätt för att skaffa cash. I början kommer pengarna flöda segt, men du kan ändå inte flyga något vettigt så det gör nog inte så mycket. Missions / mining / ratting / pirate, vad du nu väljer kommer bli tråkigt i längden.

Personligen har jag tyckt om att kunna göra allt. Jag började eve med lowsecratting, under samma tid lekte jag och en polare lowsec beltpirates och tjänade en del, gick sedan på missions ett tag, hoppade över till 0.0 där jag rattade BS's, gick vidare till 0.0 mining och nu är vi vid mitt egna lilla PoS imperium som jag tjänar storkovan på (detta betyder inte att du ska suicideganka mig i empire)

Det du bör göra om du planerar att spela eve ett tag är att träna learning skills då dessa kommer göra att du på lång sikt tränar mycket snabbare. Detta tar ett tag, och jag tror du kan få svårt att fastna för eve om du gör det.

Ta inte i så mycket du kan, en cruiser kan vara bra mycket bättre än en battlecruiser / battleship om du saknar supportskills för BC/BS. Dvs saker som vettiga electronics, weapons upgrades, engineering etc.

Medlem

Och börja inte spela EVE med inställningen att du kan vara insatt i liret på en vecka. Finns inget annat mmorpg som kräver så pass mycket tid innan du är på en hög nivå..

Men skam den som ger sig

Medlem

Spelat i ett och ett halvt år snart.. Vet fortfarande bara en bråkdel av allt
inlärningskurvan är hög men värd det i slutändan.

Inaktiv

Intressant, kört en stund nu och fastnade på direkten för själv känslan ispelet; musiken och designen är ju grym. Förstod dock inte mycket av vad olika "items" gör. Aja, ska spela vidare och kolla lite på film på andra skärmen nu.

Och förresten, är spelet mycket tidkrävande eller kan man titta in typ 20 min om dagen och ändå komma upp bland "de stora" på ett år?

Känner inte att jag vill ha något krav på att spela 4-5h varje fredag/lördag.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Skillsen är ju på tid, så du behöver inte var inloggad för att gå upp i level. Just nu sitter jag o pluggar med min tenta, och tränar learning skills i eve. Då kan jag uppgradera mitt kontont till full på fredag och ha kommit en bra bit. Så spela är ju för att tjäna pengar till skepp, gear och bara ha allmänt trevligt (pengar till skills behövs ju med iof, dock är de inte så dyra "än"). Tycker det är en spelets bästa egenskaper (det har många), att man kan vara interaktiv med universumet på ett personligt sätt, o inte jaga xp hela dagarna.

Inaktiv
Medlem

ack så man kan scamma folk.. Roliga är att CCP tillåter det..

Sålde ett gametimecard idag för 950miljoner till exempel..
Iofs ingen scam.. Killen satte upp en WTB gtc 90day for 950m.. Ingen trodde på det så alla sket i o sälja till honom.. Är jag glad för som nästan tjäna en miljard på det

Medlem

Spelet är inte alls tidskrävande beroende på vad du gör. Logga in 20m och ratta / mina lite går hur bra som helst. Dock för större fleetops och skit behöver du spendera en hel del fler timmar på. Och om man har som jag, ett smärre PoS imperium som behöver refuelas kan man räkna med några timmar i veckan att bara köra runt bränsle till allt.

Medlem

Satt o va scout för ett roaming gang igår kväll.. Det va kul fram tills man sprang in i 23 fiender

Inaktiv

Borde man inte kunna anställa diverse människor/AI för att t.ex. köra runt bränsle?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

nää tyvärr inget sådant finns. CCP är kända för alla timesinks som finns i spelet.

Medlem
Skrivet av mad-dog:

nää tyvärr inget sådant finns. CCP är kända för alla timesinks som finns i spelet.

äh! du kan alltid anställa folk som gör det åt dig i corpen, om du litar på dem Men jag själv tycke inte att all hauling är ett problem. Har just fyllt på reserven med 3månader av fuel utifall att BoB's Empirewar mot oss blir långdraget, hur som helst behöver jag inte köra saker fram och tillbaka hela tiden nu.

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Borde man inte kunna anställa diverse människor/AI för att t.ex. köra runt bränsle?

Du kan göra ett hauling-kontrakt så kan du låta nån annan spelare göra jobbet.

Skrivet av NookiE-afk:

ack så man kan scamma folk.. Roliga är att CCP tillåter det..

http://uk.youtube.com/watch?v=rs_LeeWuXN8
Goonfleet fo lyf o7 o7 o7

1
Skriv svar