Nybörjarfråga ang orbit

Nybörjarfråga ang orbit

Hej.. tänkte fråga lite mer..

Vad är det för mening med att orbita pirater och bovar? Kan man inte bara stå stilla och skjuta, allt skjuter ju med autotargetting ändå. Det är inte direkt så att dom kommer missa mig för att jag hoppar åt sidan eller nåt.
Ehm.. ja.. enkel fråga.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Det är inte direkt så att dom kommer missa mig för att jag hoppar åt sidan eller nåt.
Ehm.. ja.. enkel fråga.

Precis det de kommer göra... Läs länken i svaret över mitt så kanske förstår du lite bättre.

Mm.. läste igenom länken två gånger. Nu fattar jag, skönt att det är så pass troget till verkligheten.

Älskar det här spelet, trots att jag förlorat min Incursus två gånger nu.
Det här blir en given uppgradering av trial-kontot.

Jo, kan ju passa på att fråga..

Jag sitter i min Gallente Incursus nu men känner ett starkt behov av att uppgradera men samtidigt galet bortkommen. De pirater jag möter(rats?) är skitsvåra och det slutar oftast med att min Incursus är på gränsen till brinnande horribel död och jag warpar därifrån(mission location) i sista nanosekunden och har kanske bara ens skadat den ena piraten, har jag tur dog han.

Vad ska jag uppgradera?!
Vapen? Sköld? Nåt?
Skepp?

Jag vill ju bli fighter som sagt. Tänkte fixa mig en dominix i slutändan, dom är så söta.

Medlem

Ja du, gallente flyger ofta armortankat om inte jag misstar mig. Och en fregatt är lite för litet för de flesta rats.

Om jag var du skulle jag snabbt träna upp till cruiser plus lite armortanking & gunneryskills.

Aha!

Har bara Gallente Cruiser-skillen att träna kvar ser jag nu. Resten hade jag från början.

Tänkte köpa en Thorax men den kostar 7-8 Mille, har drygt en mille nu bara, borde jag köpa bättre vapen(och därmed träna dom nödvändiga vapenskillsen för att uppgradera) till min Incursus tills vidare isåfall så jag kan ta alla missions lättare? Vilka vapen borde jag ta isåfall?
Railguns eller Blasters?

"Amber Sersa", mitt in-gamenamn om ni vill nåt förresten.

Medlem

Om du skapat gubben "rätt" så har du small hybrid lvl5 och kan då träna small T2. Då kommer plötsligt fienden ramla omkull snabbare.
Och om du har drone skills så köp lite drones och använd dom flitigt. Dom hjälper extremt mycket.

Skrivet av NookiE-afk:

Om du skapat gubben "rätt" så har du small hybrid lvl5 och kan då träna small T2. Då kommer plötsligt fienden ramla omkull snabbare.
Och om du har drone skills så köp lite drones och använd dom flitigt. Dom hjälper extremt mycket.

Jag har Small Hybrid Turret Lvl 3 just nu, kan träna till Lvl 4. Ska jag träna den till Lvl 5?

Jag märkte att dronesen är så galet bra. Kanske inte i skada men att dom drar till sig fiendens turrets så man själv slipper dra på sig så mycket skada.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av NookiE-afk:

Om du skapat gubben "rätt" så har du small hybrid lvl5 och kan då träna small T2. Då kommer plötsligt fienden ramla omkull snabbare.
Och om du har drone skills så köp lite drones och använd dom flitigt. Dom hjälper extremt mycket.

Jag har Small Hybrid Turret Lvl 3 just nu, kan träna till Lvl 4. Ska jag träna den till Lvl 5?

Jag märkte att dronesen är så galet bra. Kanske inte i skada men att dom drar till sig fiendens turrets så man själv slipper dra på sig så mycket skada.

Ja, upp med den till lvl 5 direkt sen och sen T2. Sen läser du upp armor skills och sedan där efter Cruiser


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Träna upp drone skills också, drones är gött grymma för gallente

Medlem

Gallente = dronewhores.
Hybrid och drones är deras specialitet

Medlem

hmm, har han inga learningsskills eller advanced learningsskills? de kortar ner träningstiderna iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

så sant så sant.. Vill ha lvl5 i alla learning skills
Såg en som hade det.. helvete va han måste ha trevliga stats.

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

så sant så sant.. Vill ha lvl5 i alla learning skills
Såg en som hade det.. helvete va han måste ha trevliga stats.

det tar dock ~2 år att tjäna in på lvl 5 learning

Medlem

hmm, har level 5 i de som gäller för Intelligence och Memory iaf, tiden för vissa skills har förkortats med drygt 10 dar, vilket är en ganska stor skillnad imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Som ny spelare ta learning skillsen när du känner för det.

Att träna learning skills i några veckor sen tröttna på spelet för att man itne kommer någon vart e ingen höjdare, har hänt kompisar jag försökt värva till EvE.

Medlem

återaktiverade mitt alt konto.. Dock gjorde jag en ny combatpilot på det istället för indyalten som ligger på kontot.
Tränar learningskills som en hora just nu.. Ska dock träna upp science lvl3 när jag kommer hem så jag kan sätta in lite implants och få lite snabbare training.

Medlem

Learnig skills ÄR skittråkigt men nödvändigt. Men EVE är ett spel som kräver en del tålamod, finns inget snabbt sätt till fame and fortune. Fast de flesta noobs brukar få lite ISK om man inte ber om det..

1
Skriv svar