Gallente och starter stats?

Gallente och starter stats?

Hej

Har precis börjat lira Eve(igår) som Caldari men inser att jag diggar Gallante-skeppen mer nu när jag fått smaka lite på spelet så tänkte därför skapa om min gubbe till en Gallente.

Jag vill bli en fighter, fokuserad på agent missions och PVP och gärna missiler, gillar hur man ser missilerna sakta närmar sig sitt mål.

Men vad ska jag satsa på då? Speciellt i början?
Som karriärval i början osv.
Jag vill ju inte råka specca till att bli nån kapten när jag vill vara en fighter i ett medelstort skepp.

Sen, ska jag sätta poäng på Per och Int som jag läste i en character creation guide eller ska jag följa detta som det står på Eve-forumet:

"Military pilots need Perception for offense and ships plus Intelligence for defense and support. (Gallente need to splash Memory for Drones.) "

Per och Mem då? Måste man köra Drones om man är Gallente, eller kan man köra missiler men det blir en omväg?

Medlem

Gallente använder inte missiler. Drones och hybrids!

Int/Mem brukar jag köra mest för att kunna få upp learning skills snabbt och då få upp dom andra skillsen snabbare.

Skrivet av NookiE-afk:

Gallente använder inte missiler. Drones och hybrids!

Int/Mem brukar jag köra mest för att kunna få upp learning skills snabbt och då få upp dom andra skillsen snabbare.

Så om jag tar Gallente kan jag helt glömma missiler?

Jag har inte riktigt fattat vad Drones och hybrider är. Typ.. små minirobotar man skickar iväg som skjuter av sig själva?

Och INT och MEM och sånt, är inte det bara grundstats, eller kan man träna upp grundstats precis som Science skills och liknande?

Inaktiv

Oh ok!
Tack så mycket för det svaret!

Hmm.. så då får jag välja mellan missiles eller coola skepp.. det här blir svårt när servern kommer upp igen.

Inaktiv
Medlem
Inaktiv

Gallente har genomgående bäst skepp för PvP alla classer utom kanske frigatterna.

Deras Cruisers, Battlecruisers och Battleships räknas ofta till de bästa i spelet.

Caracalen är ok, liksom blackbirden men när de gäller att flyga solo är gallente på topp.

Caldari funkar bra i gangs men håller inte solo. Layouten på skeppen tilllåter det helt enkelt inte.

Om du vill PvPa mycket kommer du inte bli besviken på gallente.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Gallente har genomgående bäst skepp för PvP alla classer utom kanske frigatterna.

Deras Cruisers, Battlecruisers och Battleships räknas ofta till de bästa i spelet.

Caracalen är ok, liksom blackbirden men när de gäller att flyga solo är gallente på topp.

Caldari funkar bra i gangs men håller inte solo. Layouten på skeppen tilllåter det helt enkelt inte.

Om du vill PvPa mycket kommer du inte bli besviken på gallente.

Gallente är jue dock inte bäst. Minmatar och Gallente delar på första platsen. Solo skulle jag inte heller säga att dom är bäst. I mitt corp har vi många gallente piloter som kör t2 fittade megas osv. men dom kan inte bryta tanken på en maelstrom tex, tempesten är minst lika bra som en mega. så att säga att gallente är "bäst" tycker jag är skitsnack. för både Minmatar och Gallente är minst lika bra.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

minmatard är trevliga med deras autocannons

Medlem

Beror helt och hållet på...

Fleets har vi nog tempests i topp... en sjuhelvetes dmg (2500 wrecking anyone?) följt av megas. När vi dock går ner på cruier / HAC / AF / Recons är d nog minmatarr igen som regerar... Nanospeed fits FTW. Huginn, Vaga, Hound, Siletto etc... Extremt snabba med autocannons som har hyffsad dmg. inget ont om Ishtar HAC (gallente) Speed fit med heavy t2 drones dock.

Medlem

Hellre en skrotnisse än en baguetteplockare?

Inaktiv

Eftertryck på genomgående. Man blir absolut inte besviken på möjligheterna gallente ger en. Flesta skepp är väldigt mångsidiga.

Vexorn och thoraxen rankas väldigt högt, rupturen likaså. Men jag tycker nog att vexor och thorax är bättre generellt, ffa solo. Stabbern har sina användingsområden men är inte lika mångsidig.

Celestisen är ändå lätt den bästa cruisern solo och i gangs och den är gallente, sjukt underskattad men jag har tagit mig an både battlecruisers i den och HACs mot spelare mycket äldre än jag och kommit ut på topp. Ransomade tex en zealot för 86mille precis innan jag tog en EvE paus

Myrmidon (startades) det nerf thread om hela tiden. Likaså dominixen. Ok den håller kanske inte i fleets men small gang, solo var den ruskigt bra. Nu när NOS har ändrats har detta givetvis ändrats något.

Jag menar, celestis, vexor, thorax, brutix, myrmidon, dominix, megathron, hyperion. Inget av dessa skeppen gör en besviken. Svårt att säga detsamma om andra factions.

T2 har vi taranis, astrate, arazu, ishatar. Alla också rankade väldigt högt.

Och som du säger, megathorn rankas högt i fleets.

så gallenete har bra Ewar, bra solo, bra fleets, bra T1 i alla classer, bra T2 i de flesta classer. Vad mer kan man önska sig? visst hade inte varit fel att ha möjligheten att flyga en curse eller vaga men man kan ju inte få allt

Och naturligtvis gillar man lasrar mer ska man ju väla amarr. Eller om man gillar speedfits mer minmatar. Drones gallente. Personlig smak ffa.

Medlem

att Gallente har bra EWar vet jag.. Funderar på att träna Gallente cruiser 5, för gallente recons. Har caldari recons men gallente har ju damp bonus ;_;

Leker lite med min amarr alt.. Och den är riktigt skoj, 0.4 cap på turrets och 1.66s refire är så ruskigt trevligt.. Man ser frigate efter frigate bara explodera

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Hej

Har precis börjat lira Eve(igår) som Caldari men inser att jag diggar Gallante-skeppen mer nu när jag fått smaka lite på spelet så tänkte därför skapa om min gubbe till en Gallente.

Jag vill bli en fighter, fokuserad på agent missions och PVP och gärna missiler, gillar hur man ser missilerna sakta närmar sig sitt mål.

Men vad ska jag satsa på då? Speciellt i början?
Som karriärval i början osv.
Jag vill ju inte råka specca till att bli nån kapten när jag vill vara en fighter i ett medelstort skepp.

Sen, ska jag sätta poäng på Per och Int som jag läste i en character creation guide eller ska jag följa detta som det står på Eve-forumet:

"Military pilots need Perception for offense and ships plus Intelligence for defense and support. (Gallente need to splash Memory for Drones.) "

Per och Mem då? Måste man köra Drones om man är Gallente, eller kan man köra missiler men det blir en omväg?

jag startade en Char för 1vecka sen ca. Som gallente. och valde att ha hög will och per. Kommer skilla gunner i 2300 SP/H och Mec i ca 1500 SP/H. Med +3implants. Det tycker jag är bra.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

1
Skriv svar