Medlem
Fredligt eve?

Hej jag är sugen att börja spela eve igen.

Jag tröttnade pga att mina skepp blev nerskjutna av ondsinta spelare då och då trotts att jag va i hög security områden. Jag är miner och tycker inte om pvp , jag vill bara skaffa större skepp och uppgradera mina skills och skepp i lugn och ro.

Finns det någon möjlighet att spela eve utan pvp delen?

Eller måste jag gå med i ett stort corp som har egen security så ingen vågar sig dit?

Medlem

Känner igen denna frågan. Du vill alltså spela singleplayer? Du kommer bli så flamad så det inte finns

Tips är en 0.0 allians utan påtvingade pvp-ops, då kan du sitta i dina bälten och suga asteroider helt ifred.

Medlem

Nej jag vill absolut inte spela singel player.
Men jag ska skjälv kunna välja om jag vill dra ut i strid inte bli tvingad till det.

problemet är att att man kan bli nerskjuten i högsta security områden.
polisen där kommer ju inte förren man är död och då är det ju för sent.

det idealiska för mig vore att spela i ett område som skyddas av ett stort corp eller om det infördes skyddade områden som man inte kan attackera varandra i.

kanske eve inte är ett spel för mig men jag gillar nästan allt annat i spelet så trisst att det faller på en sådan grej.

Inaktiv
Inaktiv

Sånna problem har ju inte mina miners i mitt corp. Visst är det problem när corpet är i krig, men i fredstid så får man vara i lugn o ro hur mycket man vill i high sec. Testa att gå med i mitt corp "EBOD" Eves brothers of destiny.

Qth
Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Sånna problem har ju inte mina miners i mitt corp. Visst är det problem när corpet är i krig, men i fredstid så får man vara i lugn o ro hur mycket man vill i high sec.

Det ska vi ändra på...

Medlem

Nja, jag blev rånad igår när jag satt och grusade i Shuria (sec 0.5), så inte fan får man vara i fred även om man vill. Jag kollade killen och han hade en bounty på 200M och -1.6 security och sedan hade han lirat i 4år så jag bara stack Jävulskt irriterande.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Vem fan minar... kör missions om du måste carebeara, går att få ihop grova isk i empire.


signatur

yolo

Inaktiv

Tydligen så finns det männiksor som gillar att mina asmycket. Personligen tycker jag att det e lika roligt som att skala morötter

Medlem

Tja vill du bygga dina skepp själva för att sedan sälja vidare utan att behöva köpa alla mineraler så är ju mining det enda alternativet. Hur ska du annars kunna bygga det där MS skeppet du alltid velat ha annars

Visst du kan köpa det.. men lycka till

1
Skriv svar