Kan inte ansluta till eve

Medlem
Kan inte ansluta till eve

kan inte ansluta till eve-online.com eller till servern.
Satt o spelade när jag helt plötsligt fick Connection lost. Har inte ändrat med några inställningar eller nått sånt. Jag kan komma ut på alla andra hemsidor, men inte eve. Någon som kan hjälpa mig ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

inte jag heller, gjorde en tracert och jag slutar vid ccp.ve201.fr3.lon.llnw.net. tror det har blivit ett router fel efter den.

min ISP är telia, men jag vet att det funkar för min polare som har BBB som ISP och som bor i stockholm

gjorde en extern tracert också, samma fel

http://xyz.pp.se/cgi-bin/trace
http://www.student.nada.kth.se/cgi-bin/d97-dho/traceroute

Inaktiv

Från Scrapheap-challenge
http://www.scrapheap-challenge.com/viewtopic.php?t=5771&start...

Skrivet av Gilgamoth:

Virgin Media customers can use the following proxy server to at least access the eve-o website site: -
webcache.blueyonder.co.uk port 8080

There is a thread on there about the problem. It's a problem with one of limelight networks'[/url] routers (tge5-4.fr1.lon.llnw.net [195.66.224.133]) which they are aware of

Citat:

From Limelight Networks Support...

This an know issue and we are currently working with our engineers to get this corrected for you. Please be advised that we will update you as soon as more information is available.

--
Andre Jenkins
Limelight Networks

You could try e-mailing them for an update at support@llnw.com

Hope That Helps.

Regards,

Gil

Medlem

jaha, men det gäller väll bara för Virgin media ??
webcache.blueyonder.co.uk port 8080


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Jupp, webcachen är bara för dem, jag ville bara peka på att vi inte är ensamma och att det verkar som om "någon" vet om att det är problem.
Men hur svårt kan det vara att routa om lite trafik?

Inaktiv

Har varit i kontakt med Limelight Networks. Måste verkligen säga att deras support är exemplarisk!

Vad jag vet så är det CCP som har problem i sin serverhall. Detta är svaret jag fick från LLNW:

Citat:

Hello,

Thank you for your email. I apologize for the trouble you are experiencing, but unfortunately this issue is caused by the server maintained by Eve-Online rather than our network. Have you tried contacting CCP regarding this? Their support email is support@eve-online.com. We are in contact with them as well to get this resolved. I'll be sure to update you if I receive any new information.

Thank you,

Adam Galiana
Limelight Networks

Jag har även öppnat en ticket hos EVE-Online support (men eftersom de är långt ifrån lika snabba och duktiga som LLNW så har jag inte fått något svar än.).

Så det är bara vänta och se... *suck*

Inaktiv

Det är tydligen massor med folk som petition:erat detta, så förhoppningsvis kommer inte svar innan det löst problemet.
Dock borde de kunna svara med en lösning som denna:

Skrivet av calgyria:

if you want a solution to access eve-o forums you can use this proxy server
http://www.ninjaproxy.com/

Gör det och kolla en tråd i Eve General Discussion som heter "[Mod] Server and Website connection issues for some ISPs"
Devs har svarat där men det verkar som om alla gick ut och kollade på fotboll i kväll (lördagskväll). Efetrsom Island dessutom vann är de väl alla så packade att man får hoppas att de inte kommer in i serverhallen

Medlem

problemet är att dom på island kan inte göra ett endaste dugg om det är något hårdvaru relaterat problem, för att TQ server hallen ligger i london.

Inaktiv

Dubbelt problem då, de har säkert flugit upp alla från London till Island så det kommer att ta ännu längre tid...

Inaktiv

Dubbelt problem då, de har säkert flugit upp alla från London till Island så det kommer att ta ännu längre tid...

Medlem

wohoo nu fungerar det som det ska igen
detta är vad CCP har och säga om det hela

Skrivet av CCP John Proctor:

The issue has been located, the issue stemmed with the return path going through another one of our providers. Limelight was correct in its assessment that they were not the cause of the problem. The problem stemmed with the return path routing through a provider other then Limelight.

We have disabled this return path and now all traffic is being routed through Limelight, until we resolve the issue with that provider.

We apologize for the inconvenience this has caused our customers.

Please update this thread if you are still experiencing any issues.

föresten tror ni det är möjligt att få någon ersättning tack vare att jag förlorade värdefull skill tränings tid tack vare detta "lilla" fel?

Inaktiv

Kan problemet ha kommit tillbaka? När jag satt o spelade igår kväll och skulle hoppa till ett annat system så "försvann" skeppet som det brukar göra.. Men sen hände absolut ingenting mer. Jag blev kvar i systemet gloendes på jumpgaten medans mitt skepp var borta Efter det kunde jag inte logga in på min karaktär på ett tag. Ett par timmar senare lyckades jag komma in igen. startade ute i rymden, dockade med den stationen jag skulle till. När jag sedan skulle ut igen så stannade spelet vid laddningen... Så himla irriterande sånt där.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

det är inte iaf samma fel, sen dom åtgärdade felet så har jag inte haft någe som helst problem med att spela eve. dessutom så låter ditt problem totalt annorlunda jämmfört med vad som har beskrivits i denna tråd

1
Skriv svar