Enkel fråga, eve uppföljare?

Medlem
Enkel fråga, eve uppföljare?

Tjo.

Jag lirade Eve i 2månader, gillade det skarpt.
Men något störde mig enormt. Jag låg 4år efter top spelarna, och det går i princip inte att ta ikapp nått.
(plus att man måste traina Learning skills till 5 före nått annat för att ta "lite" ikapp dom stora spelarna)

Detta stör mig och fick mig att sluta spela. 4år är förmycket i mitt huvud. Så är det bara.

Men, ni EvE fanatiker som lirar massor och har koll, är det ett EvE 2 på G?
Eller ett annat MMO med samma goa koncept?

Tacksam för svar =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Oj, vad fel du har. Inget illa menat, men man behöver verkligen inte ha tränat skills lika länge som någon annan för att vara lika bra eller ha minst lika roligt. Självklart är det en sak att sitta med 2m skillpoints och köra runt i frigs och cruisers, men när du har spelat i ungefär ett år så kan du göra det mesta då du borde ligga runt 15m skillpoints och uppåt. Sålänge du inte sprider ut din träning på flera områden och raser så spelar det inte så stor roll.

Jag började spela våren 2004 men slutade efter ett par månader jag också då det enda jag gjorde var att sitta i en Thorax och suga på Veldspar vilket inte var speciellt skoj och jag visste inte hur kul PvPn kunde vara.

Den här karaktären, dr00l, startade jag 2006-05-15. Jag har hållit mig 100% till Minmatar och då Combat-inriktade skills och jag svänger runt i Battleships (med BRA skills alltså, inte Battleship lvl 2, T1 vapen, T1 fitting och dylikt), HAC's och om ungefär 30 dagar hoppar jag in i mitt första Field Command Ship.

Medlem

Var iofs ett sånt här svar jag väntade mig.

Tror jag låg lite över 2mille när jag slutade, boooored.
Och sure, 1år och man kan göra saker, men det är ändå ett år.

Men det är mitt val att tycka och välja att sluta spela

Och, jag har inte fått svar på min enkla fråga


signatur

Bara gör det.

Medlem

Det lär inte komma en tvåa. CCP arbetar på ny grafikmotor för att fräscha till utseendet. Likaså arbetas det på att man ska kunna gå runt med sin karaktär på stationerna.

Varför ska det förresten komma en tvåa egentligen? Jag anser att det är såhär ett MMO ska utvecklas. Evolution är bättre revolution så länge som den grundläggande filosofin ändå fortsätter vara likadan. Det enda man gör för långtidsspelarna är att tvinga dem att starta om på nytt vilket förmodligen kommer leda till att de fortsätter med ettan.


signatur
Medlem
Skrivet av Groggo:

Och sure, 1år och man kan göra saker, men det är ändå ett år.

Ja, för man kan inte spela innan man har tränat skills i ett år, eller?

Medlem

Heh, att 2 enkla frågor och att jag slutade spela ska starta nått sånt här, så typiskt

Nåväl, tack för svaren! allt jag bad om.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Starta något sånt här? Enda jag försöker göra är att stoppa en ficklampa i ögat på dig så du slipper vandra i mörker. Jag skiter fullständigt i om du slutar spela eller inte. Dumt att du ska få andra att tro samma dumhet bara.

Inaktiv

Du kan kolla upp star trek mmo't som ska komma någon gång, science-fiction + rymdspel iallafall, sen hur likt eller olikt EVE-online det kommer vara kan jag inte svara på.

Medlem

Du har 2 mil skilpoints efter en månad nu då man börjar med 800k... Lägger du dem rätt så har du en rätt jäkla bra start char

Medlem

Arf, tack vare allt snack, att jagbörjade kika på spelet igen, är jag fast. igen...

Rerollade en fighter för en clean start.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Men du... Hoppa in i en PVP corp så snabbt som möjligt Det är det som är kul

Medlem
Skrivet av Eriand:

Men du... Hoppa in i en PVP corp så snabbt som möjligt Det är det som är kul

Jag håller med!. Älskar PVP
Började för knappt en vecka sen, fastnade efter första dagen =). dödar allt i lowsec nu


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Började du i en pvp corp för en vecka sedan eller med eve för en vecka sedan?
*vill åka till den lowsec fanster är i för att panga bara för det*

Medlem
Skrivet av Fanster:

Jag håller med!. Älskar PVP
Började för knappt en vecka sen, fastnade efter första dagen =). dödar allt i lowsec nu

Men, low sec är ju inte på riktigt Kom ut till 0.0 istället! Här har vi det lajbans hela tiden med hostiles runt hörnet, roaming gangs, gate camps, POS take down, fleet battles!

Medlem
1
Skriv svar