Medlem

Wow, det kommer bli sjukt fräckt! good work!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

VirginWorlds.com intervjuade också Magnus Bergsson där dom fick en förhands titt.

http://media.libsyn.com/media/virginworlds/056-VWPodcast-3-6-...

En sak som han säger är att CCP spenderat över 2 miljoner dollar på att uppgradera alla modeller etc.

Medlem

Shit. Man blir ju lite sugen på att försöka sig på EvE igen.

Säg rent hypotetiskt att man sätter igång, finns det några bra corps man kan gå med i som kan hjälpa en lite och visa en vad det finns att göra i EvE så man får en känsla för ifall man vill göra i spelet.

Sist jag lirade blev jag så överväldigad av alla val, jag visste inte vad jag skulle göra. Kan tänka mig att det är lätt hänt när det inte finns något globalt mål som alla har som i de flesta andra MMOs där det globala målet oftast är att nå högsta leveln.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Lär ju bli att aktivera kontot igen när expansionen släpps.

Medlem

Enda som saknas nu är så man kan gå runt på sitt eget skepp o kolla runt. =P

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Shit. Man blir ju lite sugen på att försöka sig på EvE igen.

Säg rent hypotetiskt att man sätter igång, finns det några bra corps man kan gå med i som kan hjälpa en lite och visa en vad det finns att göra i EvE så man får en känsla för ifall man vill göra i spelet.

Sist jag lirade blev jag så överväldigad av alla val, jag visste inte vad jag skulle göra. Kan tänka mig att det är lätt hänt när det inte finns något globalt mål som alla har som i de flesta andra MMOs där det globala målet oftast är att nå högsta leveln.

Det finns massor, både svenska och utländska..
Du är välkommen till mitt corp: Rectum Infernalis. Vi är ett corp där allt är tillåtet, men oftast håller vi oss på rätt sida av lagen..Men inte alltid Vi lär gärna ut allt du behöver veta och hjälper dig med både stort och smått. Mitt ingame namn är Olivaw Sebiestor, skicka mig ett EVE mail om du är intresserad. Vi är helsvenska.
Vill du ha ett större corp med mer internationella medlemmar så kan jag rekommendera Solar Wind Corporation(SWC). Deras site hittar du här :
http://www.swc-eve.com/forums/
Välkommen till EVE!:up:

Qth
Medlem

Grymt!
Synd bara att det dröjer minst ett år innan vi får det där.

Inaktiv
Qth
Medlem

Som de har sagt flera gånger så slutar de inte med andra grejer pga detta, dom har anställt mer folk och det är skilda team som jobbar med grafikuppgraderingar och WIS.
Med tanke på att dom har 200 anställda nu och räknar med att anställa ytterligare 100 personer de närmaste 3 åren så tror jag inte vi behöver vara oroliga.
Men jag håller med om att teamet som jobbar med UI:t borde få tummen ur, för det finns mkt som skulle kunna bli bättre där.

Till en början blir WIS enbart för möten,umgänge, rollspel, gambling, sällskapsspel osv.
Men dom har även sagt att dom planerar och vill att man ska kunna slåss/fajtas (ej döda) på stationerna på något sätt, men detta kommer att implementeras senare för det finns väldigt mkt som behöver planeras angående det där.

Inaktiv
Qth
Medlem

Jag tycker det är bra att dom jobbar på båda fronterna.
WIS kommer förmodligen ha en stor inverkan och betyda mkt för de seriösa rollspelarna i EVE.

Medlem

Kommer inte betyda mycket för mig
Jag är nästan aldrig dockad

Medlem
Skrivet av dosman:

De skulle kunna lägga mer resurser på att fixa lagg buggar istället för att anställa folk som gör "fluff" features. :evil:

Det är ju helt olika avdelningar. Vissa teams sysslar med grafiken, vissa med optimeringar, etc. - du behöver lite insikt i spelutveckling hör jag.

Citat:

Krävs inte direkt någon speciell utbildning direkt för att testa buggar. Hoppas de anställer rätt sorts folk då och helst inte folk som kommer fuska ala t20 och le monde.

Återigen lyser du med din okunskap, ditt grundpåstående även om det i viss mån kan sägas vara nära sanningen... MEN att speltesta kräver idogt testande av saker, det är oerhört frustrerande och påfrestande att sitta och testa alla möjliga kombinationer av spelmanövrar. Och då pratar jag inte bara på det stora planet, utan att sitta och aktivera moduler, ge kommandon, prova alla kommandon på olika typer, etc. - det är dock bara halva biten, andra halvan är att kunna skriva VETTIGA buggrapporter, ungefär 30% av buggrapporterna som skrivs av QA-team är omöjliga att reda ut och reproducera för att de inte detaljerats nog. Och jag vill inte ens fundera på hur mycket av buggrapporterna som skickas in av spelarna som är rent trams.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Olivaw:

Det finns massor, både svenska och utländska..
Du är välkommen till mitt corp: Rectum Infernalis. Vi är ett corp där allt är tillåtet, men oftast håller vi oss på rätt sida av lagen..Men inte alltid Vi lär gärna ut allt du behöver veta och hjälper dig med både stort och smått. Mitt ingame namn är Olivaw Sebiestor, skicka mig ett EVE mail om du är intresserad. Vi är helsvenska.
Vill du ha ett större corp med mer internationella medlemmar så kan jag rekommendera Solar Wind Corporation(SWC). Deras site hittar du här :
http://www.swc-eve.com/forums/
Välkommen till EVE!:up:

Vilken ras kör ni? Är lite sugen att börja spela igen. Men i så fall blir det med en ny char. Har gett bort min gamla.

Medlem

De behöver fixa ett bättre sätt där man kan slåss utan att förlora något (och utan att vinna ngt heller), ingame, testservern är grymt ouppdaterad...


signatur

yolo

Medlem

Varför det? Hela grejen med EVE, och vad som gör det så speciellt, är just att man sitter på spänn hela tiden om man inte sitter dockad i Jita då... Vill man testa sitt skepp utan risk kan man alltid ta en duell med en corp member. Nej, inga carebearfasoner, tack.

Medlem

testservern är inte ouppdaterad då den ligger några versioner före tranq.

Och vill du panga utan att bry dig om nåt gör det där.
Gjorde jag igår kväll iaf.. Vi gick igenom tempest efter tempest.
Gjorde mig av med en 7 rokh's tror jag

Medlem

Öh, ouppdaterad såtillvida att det var skitlänge sen de gjorde en "mirror" så man får samma skills man har på Tranq. servern.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av dr00l:

Varför det? Hela grejen med EVE, och vad som gör det så speciellt, är just att man sitter på spänn hela tiden om man inte sitter dockad i Jita då... Vill man testa sitt skepp utan risk kan man alltid ta en duell med en corp member. Nej, inga carebearfasoner, tack.

Jag får all min isk från loot. Carebear kan du va själv
Gillar du inte idén, slipp då... hatar nötter som absolut inte vill ha content i spelet som de inte gillar.
Det handlade mest om att ha något som är bättre än den sopiga testservern.
Dueller med kompisar i Tranq. utesluter duell till döden och drones = funkar inte.


signatur

yolo

Medlem

Döbringer va det ju fan inte..
Gjordes ju en för nån vecka sen bara..
Jag har samma skills som på tranq där förutom en som jag blev klar med efter de gjorde mirrorn.

Medlem

Gäller ju bara att man är med lite efter en character copy och tränar sin gubbe på Singularity precis som på Tranquility. De drar ju kopieringar lite titt som tätt.

Medlem

Sisi är as kul om man bara vill panga utan att bry sig

Medlem

hade dom så man kunde träna vilken skills om helst på 1min... eller ?. hörde det i corp chatten, men nu har dom visst tagit bort det.. länge sen kanske,,, men ändå, varför det ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

aldrig varit på det sättet, åtminstone inte vad jag vet.

Då skill training ingår i testandet så har det vanlig skilltraining tid.

Inaktiv

Jo detta " walk in stations" kommer verkligen att höja EvE Online status som mmorpg.

Det kommer ta en del swg lirare en del fd EVE lirare kommer komma tillbaka till eve online för de saknade en character att relatera till.

Jag kommer def att lira eve med de andra sakerna som ccp har visat mej.:)

1
Skriv svar