Börja spela EVE.

Inaktiv
Börja spela EVE.

Hejhallå.

Jag är ett gammalt WoW-mongo som funderar på att börja lira EVE. Har kollat runt en del på olika sidor etc men inte fått något bra grepp över spelet. Har hört att det är hög inlärningströskel bla? Är blandningen av chars hög eller kör alla runt i mastodont-skepp, inga newbies?

Är intresserad att höra från er som spelar hur det är.

Medlem

Först och främst borde du tanka hem 14-dagars testversion och få lite känn på spelet. Det finns massa nybörjare och långt ifrån alla åker runt i mastondontskepp. För den delen så är det inte så att mastondontskepp är bättre än mindre skepp, men det lär du märka om du spelar lite.

Inaktiv

Har plockat hem demo versionen nu och ska testa i helgen.

Medlem

Gött. Glöm inte fråga folk in-game om det är något du behöver veta, folk är generellt trevligare än i WoW.

Inaktiv

Har suttit och lusläst hemsidan nu. Har en polare som börjat lira så jag tänker tagga ihop mig med honom.

Inaktiv

Vet inte om jag missat detta men kan man som 2st spelare spela tillsammans fast man är 2st olika raser? Newbie nivå då alltså.

Medlem

Ja det går.
Men du får kanske resa väldigt länge innan du kommer till samma system som din kamrat om ni ska mina eller göra lite uppdrag.

Medlem

Tänk inte på raser som i WoW, det är ingen skillnad mellan raserna om du inte tänkt att ge dig in i RP sammanhang.

Skillnader av vikt mellan karaktärer/spelare:

1a) Skills - Den största skillnaden mellan spelare.
1b) Attributes - Lika viktigt som skills om in ännu viktigare är bra attribut.


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Inaktiv

Tack för all info. Har börjat sätta mig in i liret nu under helgen, Kört tutorial och fått kontakt med min polare tom

En lite fråga dock som varken han eller jag lyckats klura ut.
Under fittings finns det något som heter Rig slots. Jag har 3st highlightade men vad har man dom till?

Edit: Nvm, fick just reda på vad det är.

1
Skriv svar