Medlem
irc, #fz-eve

Alla som vill kan ju svänga förbi på quakenet in på #fz-eve . Är ju lite mer trevligare med irc man lär känna personer bättre och kanske kan sälja nått billigt skepp till andra fziter där osv. Vet ju iaf att Iceman är en ircnörd! Så var inte blyga kom förbi och säg hej och skaffa nya vänner för livet!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Je, bara hoppa in. The more the merrier.

Medlem

I´m there!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

\o/ Fler, fler!

Qth
Medlem
Medlem
Medlem

jag har hittat in där nu =).. men det är ju tomt.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Qth
Medlem

Nej det är inte tomt. Du är förmodligen på fel irc-nät. Quakenet ska det vara.

Medlem

Ni kan tanka en irc klient på www.mirc.com

Kom in kom in!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Kan ni inte ordna en FZ kanal i eve istället?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Qth
Medlem

Kan vi ju också göra. Men det finns ingen anledning att inte ha en på Quakenet. mIRC har man ju alltid igång iaf. Plus att man får tillgång till kanalen även om man sitter vid en dator där man inte har EVE installerat.

Medlem

hmm.. har laddat ner den från www.mirc.com.. men har antagligen gått in i fel rum :).. hehe.. ska kolla på det senare


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Qth
Medlem

Det är nog rätt kanal men på fel IRC-nät.
Gå in i Options->Connect->Servers och välj Quakenet. ("Random SE server" är väl att föredra)
Connecta till den och sen joinar du kanalen #fz-eve.

Hoppas fler hittar dit. Det finns även en kanal som heter #eve-online på quakenet.

Medlem

i will do that

EDIT: Funkar fortfarande inte, har anslutit med det är ingen där inne.. eller så har jg gjort fel :/

EDIT2: Nu funkar det :).. vet inte vad jag gjorde men bra var det


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

I'll be there

Medlem

Hade kommit några nya ansikten när jag kom in idag efter en vecka borta över nyår osv. Skoj! Men fler får gärna kika in. Det var 11 personer som mest inne idag.

Medlem

Riktigt nice.. börjar se en hel del nytt folk dyka upp.. 13 pers där nu.

Inaktiv

Jämför det med de svenska ingamekanalerna där det är 100-tals svenskar. Men men kul att ni får fart på er irc kanal.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Qth
Medlem

Vilka svenska kanaler finns det ingame då? Sverige-kanalen är det ju inte ens 10 pers i.

Medlem

Det var ingen som hade förväntat sig att jämföra IRC-kanalen med kanalen "Swedish" in-game heller Hunken. Kanalen är endast menad för att vara ett ställa att hänga på, snacka lite osv. Detta går självklart att göra in-game också men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara för dig.

FZ hade/har (jag vet inte hur aktiv den är i dagsläget ) en #fz-d2 kanal ämnad för Diablo 2 också och det blir liksom mer än bara en kanal för ett spel till slut. Mycket roligt folk och massor med snack om annat än bara Diablo. Svårt att förklara. Kom in själv och hjälp till att skapa stämning vet jag.

Qth
Medlem

En sak som är bra är att vi fortfarande kan chatta på IRC fast det är downtime.

Medlem

är där inne nu. har sakgt hej, men ingen vill säga hej tillbaka


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Qth
Medlem


Dom flesta är uppkopplade på IRC dygnet runt, så förvänta dig inte att alla sitter vi datorn bara för att vi är inloggade.

Medlem

so true


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar