Medlem
kostar det ?

vad kostar EVE i månaden ? gärna i kr.

och får man själv välja om man ska spela vidare genom själv betala varje månad, eller görs det automatiskt ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Det kostar ca. 133kr i månaden om man betalar direkt med sitt kreditkort på account managementsidan. Köper du däremot en 30-dagars Game Time Code från exempelvis http://www.shatteredcrystal.com/ kommer du ner en bit i pris, typ 30kr eller så, dvs. 103kr i månaden. Finns många alternativ att välja på hur du vill betala och ang. din fråga om automatisk förnyelse så kan du välja att ha det på eller av. Det är som standard på men du kan stänga av kontot varpå du kan spela tills tiden går ut utan att det dras på nytt. Obvious enough.

Medlem

så när tiden är slut stänger jag av kontot och inte behöver betala för en månad till ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Om du har kreditkort så dras pengar varje månad tills du väljer att avsluta kontot. Skapar du en trial kommer du inte behöva betala något.
Finns det inte pengar på kontot så stängs ditt konto av, och måste aktiveras igen med antingen time-code från t.ex. shatteredcrystal eller med kreditkort

Medlem

okej, men går det bara att betala med kort ?? :/.. är bara 16 så har inget visa, mastercard eller så


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Prata med farsan.

Medlem

hehe..kanske ska göra det ja ;).. men visa electron, skulle visst få det.. funkar det ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Ja, det gör det nog. Annars ifall du har en vettig bank så kan du ju köra med e-kort.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

okej.. en sak till, jag spelade 14 dagar gratis för länge sedan, finns den gubben kvar spm jag hade då?. han var rätt bra


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Fungerar INTE med sånt där electronkort; endast "riktiga" kort fungerar, dvs kort med "utstickande" siffror

Ja din gubbe finns kvar, men jag skulle rekommendera att spela en helt ny karaktär då du får 800k skillpoints från början nu.

Inaktiv
Skrivet av Pr1ntscreen:

Fungerar INTE med sånt där electronkort; endast "riktiga" kort fungerar, dvs kort med "utstickande" siffror

Ja din gubbe finns kvar, men jag skulle rekommendera att spela en helt ny karaktär då du får 800k skillpoints från början nu.

hans gubbe lyfts upp till 800k om han inte redan hadde det...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

blir alla gubbar ifrån nu och framåt fyllda med 800k?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ja, men med en nyspeccad gubbe får man ju skillsen där man vill ha dem, orka få Science V på en gubbe man ska kriga med

Medlem
Skrivet av Pr1ntscreen:

Ja, men med en nyspeccad gubbe får man ju skillsen där man vill ha dem, orka få Science V på en gubbe man ska kriga med

Science 5 som e så bra ??

Inaktiv

Finns inga gubbar under 800k, såfort du aktiverar ett konto med gammla gubbar å kärringar så blir de uppade till 800k. Du lyfts upp utifrån vad du valde när du skapade din char.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

ah trevligt
en fråga bara, varför? själva idèn med ett mogppmg är väll att man själv ska bygga upp killen/tjejen ?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Så är det ju fortfarande, bara det att man får en "lite" bättre start nu än tidigare, vilket jag bara tycker är positivt. 800k SP är inte direkt mycket för någon som spelat ens bara några månader, men det är samtidigt mycket lättare för en ny spelare att komma igång vilket jag tror är väldigt positivt då jag förstått att många som provar spelet för första gången lägger av pga den sega introduktionen. Sedan så väljer man ju fortfarande, om än inom vissa begränsade kategorier, hur ens gubbe skall fungera.

Medlem

såg på deras hemsida att man kan köpa en cdskiva innehållande 30-spel dagar.. kan man göra det i nån svensk affär ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Testpilot
Skrivet av Fanster:

såg på deras hemsida att man kan köpa en cdskiva innehållande 30-spel dagar.. kan man göra det i nån svensk affär ?

EVE säljs i affärerna forfarande som fullpris-spel och då har man 30 dagar inbakat i köpet.
Finns några fällor med detta.
1: Du kan få betala MER pengar för detta än att du köper det online direkt från http://www.eve-online.com/

2: Du kan INTE använda denna köpta-i-affär cdnyckel till att aktivera & förlänga ett 14-dagars testkonto , så du är alltså låst till att skapa en NY gubbe från scratch om du köper i butik.

Medlem

men jag har en shysst gubbe på 14 dagars trial kan jag välja att fortsätta använda han i betald ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

jupp!


signatur

R.I.P The_maxx

Testpilot
Skrivet av Fanster:

men jag har en shysst gubbe på 14 dagars trial kan jag välja att fortsätta använda han i betald ?

Som jag sade , du kan fortsätta men om du köper en boxad EVE i närmaste spelbutik , då går det inte att fortsätta på en 14dagars trial med denna.

Medlem

okej.. men då ska jag skaffa det på nätet.. ska skaffa det när mina 14 dagar är slut! =).. riktigt härligt spel faktiskt =).. och sån här corp finns det nån svenska sådana ? som släpper in noobs ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Finns utmärkta helsvenska corp. Joina chatterna sverige eller sweden och utforska dem lite.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

chatterna ?? var då ?.. kan bara hitta Local, Corp och Rookie Help. eller kollar jag på fel ställe ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

okej, ska skaffa 30-dagar nu =). hur väljer jag att stänga av mitt account ?. kommer det direkt ?, så jag inte spelar med trail längre ?
ska köpa från http://www.shatteredcrystal.com/ , är det bara att köpa och få en kod ? ska jag skriva in den koden i EVE time codes ?

Vill ha svar så fort som möjligt !!!
Tack!


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Varför skall du stänga av ditt konto? Sen så har för mig att det räcker inte med ett 30dagars för att låsa upp ett trail konto initialt ändå. Först är det en avgift för att låsa upp så det inte är trail, sen är det månadskostnad fixa det på officiella hemsidan sen kan du fylla på med andra gamecards.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

hmm.. okej.. har mailat dom och frågar =).. se vad dom säger sen :).. rätt synd att börja om från början, när man har en shysst gubbe redan


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Startade ett trial konto för drygt en månad sen. När de 14 dagarna var slut så kunde jag aktivera kontot med ett 30 dagars gtc.

Medlem

med ett 30 dagars ? vad ? gamecard ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

12
Skriv svar