Steam hjälp, PANIK !! :'(

Inaktiv
Steam hjälp, PANIK !! :'(

Vi formatera om datorn och nu när jag installerat om steam och så, så kan ja inte spela spelen =( min cd-key är redan aktiverad står det, men ja aktivera den förra gången o nu kan ja inte spela längre, snälla hjälp mig :'(

Inaktiv

Jag blåste också om min dator för några veckor sedan och jag hade inga problem alls.

Det jag gjorde var att installera Steam och logga in med inloggningsuppgifterna som jag skapade första gången jag loggade in på Steam. Sen i "My games" (eller vad tabben heter) stod det vilka spel jag hade tillgång till och då kunde jag ladda ned spelen utan att behöva installera dem via någon skiva eller köpa dem igen.

Loggar du in på Steam med samma inloggningsuppgifter som du hade innan du formatterade PC'n?

Inaktiv

Ja de gjorde jag de är de som är så cp, ja lät en polare logga in på mitt konto men de funka inte för han heller, ja kan logga in men kan inte spela spelen :S måste köpa dom står det :/

Medlem

Då använder du inte rätt steamlogin helt enkelt.

Jag kör steam på 3 datorer och jag har installerat om dom flera gånger och spelen finns alltid där.

http://support.steampowered.com

Där får du hjälp.


signatur
Medlem

Ursäkta om jag kapar tråden, men är det nån som vet varför det går så inihelvete segt att tanka ner mina spel på steam.
Formaterade daton och skulle slanga hem COD4 och Orange Box. Sagt och gjort, OB blev klart snabbt som fan men nu har jag väntat på COD4 i 2-3 dygn.

Provade köra "verify integrity..." med enda resultat att den gick från 94% till 97% och sen stanna skiten igen.

BTW, det är inget fel på mitt internet eftersom allt annat funkar som det ska.

Nån som har haft liknande problem?


signatur

Insert funny qoute here

nj
Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

Ursäkta om jag kapar tråden, men är det nån som vet varför det går så inihelvete segt att tanka ner mina spel på steam.
Formaterade daton och skulle slanga hem COD4 och Orange Box. Sagt och gjort, OB blev klart snabbt som fan men nu har jag väntat på COD4 i 2-3 dygn.

Provade köra "verify integrity..." med enda resultat att den gick från 94% till 97% och sen stanna skiten igen.

BTW, det är inget fel på mitt internet eftersom allt annat funkar som det ska.

Nån som har haft liknande problem?

Router eller liknande som du kan behöva öppna portar i för att Steam ska kunna få ordentlig kontakt med sina servrar?
Eller brandvägg lokalt på datorn som inte släpper genom Steam som det ska?
Du kan ju även kika genom det här supportinläggetSteams supportsida och se om det är något där som kan tänkas hjälpa utöver det du redan testat.

Inaktiv

men steam e segt när det gäller nedladdningar.dem borde fixa det.spelar med mitt account på 3-4 datorer.ziiing0 e du säker på att du inte har hackat steam med pacsteam?eller så kan det vara nån som hackat in på ditt steam account,kanske du har lämnat ut ditt lösen till nån annan bara för att du tror att dem ska ge dig alla spel som finns på steam.har du fuskat på nått av dina steam spel nångång?jag förlorade mina gubbar på wow efter att jag formaterade datorn,och jag får inte tillbaka dem.


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av SFL|Krusty:

Ursäkta om jag kapar tråden, men är det nån som vet varför det går så inihelvete segt att tanka ner mina spel på steam.
Formaterade daton och skulle slanga hem COD4 och Orange Box. Sagt och gjort, OB blev klart snabbt som fan men nu har jag väntat på COD4 i 2-3 dygn.

Provade köra "verify integrity..." med enda resultat att den gick från 94% till 97% och sen stanna skiten igen.

BTW, det är inget fel på mitt internet eftersom allt annat funkar som det ska.

Nån som har haft liknande problem?

Router eller liknande som du kan behöva öppna portar i för att Steam ska kunna få ordentlig kontakt med sina servrar?
Eller brandvägg lokalt på datorn som inte släpper genom Steam som det ska?
Du kan ju även kika genom det här supportinläggetSteams supportsida och se om det är något där som kan tänkas hjälpa utöver det du redan testat.

Det borde inte kunna vara nån router/brandvägg inställning eftersom Orange Box tankades hem utan problem. Har kollat igenom allt och jag hittar inga konstigheter.
Har även provat i stort sett allt i supportinlägget men det är inget som hjälper.
Nedladdningen kommer igång och allt ser bra ut i nån minut sen tvärdör den. Det är bara på COD4 detta händer.

Edit: Nu verkar det helt plötsligt funka... än så länge. Har tankat från 15% till 70% utan avbrott nu. Får hoppas att det funkar denna gång då.

Edit2: Kanske ska tala om vad jag gjorde för att få det att funka utifall nån annan får liknande problem. Istället för att klicka på "resume update" klickade jag på "launch game".
Hursomhelst, märkligt att det strular med ett spel när de andra funkar finfint genom steam.

Edit3: Suck!!! Skiten stannade på 87% och är stendött. Blir fan galen snart.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv
Skrivet av flaseb:

men steam e segt när det gäller nedladdningar.dem borde fixa det.spelar med mitt account på 3-4 datorer.ziiing0 e du säker på att du inte har hackat steam med pacsteam?eller så kan det vara nån som hackat in på ditt steam account,kanske du har lämnat ut ditt lösen till nån annan bara för att du tror att dem ska ge dig alla spel som finns på steam.har du fuskat på nått av dina steam spel nångång?jag förlorade mina gubbar på wow efter att jag formaterade datorn,och jag får inte tillbaka dem.

Haar inte gett ut lösen till någon annan än min polare och han har inte gett vidare. Nån måste hackat lr ngt för det ända jag gjorde sen ja köpte skiten var att, installera, spela, sen formatera datorn, sen funka det inte längre :S bara sådär

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av nj:
Skrivet av SFL|Krusty:

Ursäkta om jag kapar tråden, men är det nån som vet varför det går så inihelvete segt att tanka ner mina spel på steam.
Formaterade daton och skulle slanga hem COD4 och Orange Box. Sagt och gjort, OB blev klart snabbt som fan men nu har jag väntat på COD4 i 2-3 dygn.

Provade köra "verify integrity..." med enda resultat att den gick från 94% till 97% och sen stanna skiten igen.

BTW, det är inget fel på mitt internet eftersom allt annat funkar som det ska.

Nån som har haft liknande problem?

Router eller liknande som du kan behöva öppna portar i för att Steam ska kunna få ordentlig kontakt med sina servrar?
Eller brandvägg lokalt på datorn som inte släpper genom Steam som det ska?
Du kan ju även kika genom det här supportinläggetSteams supportsida och se om det är något där som kan tänkas hjälpa utöver det du redan testat.

Det borde inte kunna vara nån router/brandvägg inställning eftersom Orange Box tankades hem utan problem. Har kollat igenom allt och jag hittar inga konstigheter.
Har även provat i stort sett allt i supportinlägget men det är inget som hjälper.
Nedladdningen kommer igång och allt ser bra ut i nån minut sen tvärdör den. Det är bara på COD4 detta händer.

Edit: Nu verkar det helt plötsligt funka... än så länge. Har tankat från 15% till 70% utan avbrott nu. Får hoppas att det funkar denna gång då.

Edit2: Kanske ska tala om vad jag gjorde för att få det att funka utifall nån annan får liknande problem. Istället för att klicka på "resume update" klickade jag på "launch game".
Hursomhelst, märkligt att det strular med ett spel när de andra funkar finfint genom steam.

Edit3: Suck!!! Skiten stannade på 87% och är stendött. Blir fan galen snart.

ta och neka tillträde med hjälp utav "lokala säkerhetsprincip" verktyget under "Administrationsverktyg". tror det finns en guide någonstans här på forumet om hur du gör exakt för att neka vissa sega steam servrar

Inaktiv

kan nån hjälpa mig med steam >.>

när jag startar så står de:

steam.exe (main exception): unable to load library steam.dll

snälla lite hjälp! =P=P=)=)

Medlem
Skrivet av flaseb:

men steam e segt när det gäller nedladdningar.dem borde fixa det.spelar med mitt account på 3-4 datorer.ziiing0 e du säker på att du inte har hackat steam med pacsteam?eller så kan det vara nån som hackat in på ditt steam account,kanske du har lämnat ut ditt lösen till nån annan bara för att du tror att dem ska ge dig alla spel som finns på steam.har du fuskat på nått av dina steam spel nångång?jag förlorade mina gubbar på wow efter att jag formaterade datorn,och jag får inte tillbaka dem.

Brukar alltid maxa min lina på steam när jag installerar/tankar spel.

Medlem

Om du redan skapat en egen tråd, dra då inte upp en årsgammal sådan.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar