Slutar Half Life 2 så?

Medlem
Slutar Half Life 2 så?

Läs inte om ni inte vill veta hur det slutar!!

Man ställer sig uppe (ni vet var) och träffar/öppnar portaöen med första skottet men de där metallpanelerna hinner man ju aldrig skjuta ner. Efter otroliga 3 sekunder så kör skeppet iväg och spelet slutar... eller är detta ett nytt slut i Orangebox från Steamversionen. Eller är det så att programmerarna sätter en ära i att inte en vanlig människa kan avsluta spelet.

PS - lyckades spara precis innan jag skjuter iväg energibollen och träffar, har nu testat från klockan 5 till 8 med samma sekvens.

Bild


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:

Läs inte om ni inte vill veta hur det slutar!!

Man ställer sig uppe (ni vet var) och träffar/öppnar portaöen med första skottet men de där metallpanelerna hinner man ju aldrig skjuta ner. Efter otroliga 3 sekunder så kör skeppet iväg och spelet slutar... eller är detta ett nytt slut i Orangebox från Steamversionen. Eller är det så att programmerarna sätter en ära i att inte en vanlig människa kan avsluta spelet.

PS - lyckades spara precis innan jag skjuter iväg energibollen och träffar, har nu testat från klockan 5 till 8 med samma sekvens.

Bild

Det är Episode 1 vi pratar om nu, eller hur? Jag är rätt säker på att man ska få se en filmsekvens efteråt, sedan slutar det. I Orange Box får du ju även med Episode 2, som tar vid precis där Episode 1 slutar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Är ifrån Half-life 2.. Men det låter jäkligt skumt för man ska jue förstöra portalen som breen åker in i.. Men kommer G-man fram och pratar efter det? eller slutar det bara heltplötsligt?

Medlem
Skrivet av Loading:

Är ifrån Half-life 2.. Men det låter jäkligt skumt för man ska jue förstöra portalen som breen åker in i.. Men kommer G-man fram och pratar efter det? eller slutar det bara heltplötsligt?

Ah, jag som blandar ihop det. Självklart är det HL2. Och som sagt, G-Man ska ploppa fram och dra ett fint litet tal.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Du är för seg... Ladda en tidigare sparpunkt och försökt snabba på lite.


signatur

<3

Medlem

Ja, jag är seeeg dit upp och visst, då får jag in en första lyckoträff och lyckas även spara så det bara är att skjuta och träffa när spelet laddas.

Jag har gjort som urken sa men det är ganska svårt att träffa rätt en gång till. Annars första spelet där jag lyckats att köra 99,999% utan att tröttna.


signatur

Det var detta...

Medlem

Hej igen urken!

Lösningen var ganska enkel. Man snabbar på och skaffar sig ny energi vid sista rampen innan man hoppar upp på sista plattan. Sedan ställer man sig inte rakt framför. Jag ställde mig vänster om den vänstra energipelaren och skjöt ner allt väldigt lätt...

Då har man klarat sitt första spel (har tidigare gett upp med bl a GTA San Andreas och de där onödigt tjatiga sidouppdragen som taxi och sprutmålning vilket förstör hela spelet - jobbar gör jag hellre på mitt arbete och inte på fritiden).

Dags för HL 2.1 och förtsätta på Crysis.


signatur

Det var detta...

Medlem

Grattis! men ähm.. du behöver jue inte spela dom tjatiga sidouppdragen i SA.. Fast jag gjorde som du gav upp med SA hatade allting som hade med Hooden att göra i slutet.. Bläh

Dock så rockar HL!

Medlem

jag spelade igenom half-life 2 på 1 dag

hade inga problem alls med att förstöra portalen

har ni märkt att bensinpumparna i spelet har valutan i "kr"


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jag spelade igenom half-life 2 på 1 dag

hade inga problem alls med att förstöra portalen

har ni märkt att bensinpumparna i spelet har valutan i "kr"

Jepp, och företaget heter Northern Petrol.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av svendolph:

Då har man klarat sitt första spel

Duktigt :), se till att spela Episode One och Episode Two nu. Själv ska jag nog spela igenom HL2 och Epi 1 igen innan jag spelar Epi 2, får hem orange Box på måndag.


signatur

<3

Medlem

Har nu lirat klart Episod 1 och det som tar den vana spelaren några timmar tog mig 13 dagar, men körde sista hälften idag på 12 timmar. Ep 1 kändes dock som en transportsträcka till Ep2.

Kunde inte låta bli att spela Ep2 en timma. Kul att X-Box 360 kontrollen funkar så man kan sitta bekvämt i soffan med den och musen. Tycker ändå att Ep 2 saknar samma känsla som i första Half Life 2. Första speltimman av Ep 2 känns mer som en otroligt vacker film med lite spelande inbakad men + för svensk text i dialogen.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar