Half Life 2- Episode 2 hänger sig..

Medlem
Half Life 2- Episode 2 hänger sig..

Hej! Jag har kört ganska långt på Episode 2 då spelet vid en punkt (en bit in på rebellbasen i White Forest) plötsligt börjar hänga sig, och det kommer ett meddelande som säger ?Instruktionen på (siffer/ bokstavskomb) refererade till minnet på (siffer/ bokstavskomb). Det gick inte att utföra minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be read.?

Allt hade funkat felfritt tills dess. Jag tänkte att det kanske har en hårdvarurelaterad orsak, att RAM-minnena börjar flippa ur. Men jag körde memtest och loopade det under en timme, 0 fel. Körde därefter 3D Mark -06 utan några problem. Fick ungefär samma poäng som vid en tidigare körning.

Jag körde Quake Wars och det funkade fint. Och intressant är att när jag kör Episode 2 från en tidigare save längre bak i spelet verkar det funka.

Hur kan det komma sig att det började hänga sig just där, och hur kommer jag förbi den där punkten?

Tack på förhand för svar!

Medlem

Om du kör vista så prova att lägga in denna patch.
http://support.microsoft.com/kb/940105

Medlem

Tack för tipset! Men tyvärr, jag kör XP Home. Och det är uppdaterat via Win Update. Även grafik- och moderkorts drivisarna är de nyaste.

Inaktiv

Kolla in Steams forum, där finns en del trådar som behandlar ämnet.

http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=81

Inaktiv

Jag hade samma problem fast på en punkt efter att man blir jagad av en Guardian. Det löser sig om man knappar in r_rootlod 3 i command prompten. När man kommit förbi problemet kan man knappa in r_rootlod 0 igen så texturerna på alla npc er blir normala igen.

Medlem

Ok, tack pinnen och gibbs för era svar! Jag ska pröva dem i min stävan att kunna spela klart Ep2

Medlem

lycka till


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Du har ju redan postat denna fråga för några dagar sedan!! Aj aj............:evil:

Inaktiv

Kanske inte mycket till hjälp, men jag vet att många människor som laddat ner det har fått detta problem med en viss release. Tur att de inte vet att det finns andra rippar som funkar.

1
Skriv svar