Kan inte spela upp demos

Inaktiv
Kan inte spela upp demos

Har rätt version av q4 för att köra demot. Har rätt version av q4max för att köra demot. Har rätt karta för att köra demot. När jag kör ett program som heter q4replay så står det att jag har alla filer som behövs för att spela upp demot.

När jag försöker spela upp demot, både genom dfet programet och i spelet (inne i q4max) så händer inget annat än att jag åker tillbaka till q4max huvudmenyn. Får inget felmedelande, ingenting... Åker bara tillbaka till huvudmenyn.

Hur ska jag göra för att kunna spela upp ett demo när jag har allt och tydligen gör allt rätt?

För övrigt så börjar man fatta varför communityn är så liten som den är. Jämför med hur lätttillgängligt cs är egentligen. I och med steam så har man alltid nyaste patchen. Har man inte en bana så kör det autodownload på den banan och sen är man inne i spelet. Demos funkar alltid att kunna på, bara att ladda ner och köra oavsett när demot spelades in.

Här måste man ha exakt rätt version av allt för att få någonting att funka. För min del så spelar det inte så stor roll eftersom jag så gärna vill testa quake4, men för 90% av alla som tänkt börja så slutar detta med att de skiter i det och kör cs istället.

Är detta någon medveten taktik av ID för att hålla antalet spelare kraftigt nere eller har de helt enkelt inte fattat vad folk vill ha? Eller gör de det av nostalgi känsla så att de som började spela q1 ska känna igen sig med den dåliga användarvänligheten ?


signatur
1
Skriv svar