Hur lära sig strafe jumpa?

Inaktiv
Hur lära sig strafe jumpa?

Finns det någon guide på nätet där det står hur man gör för att lära sig? Är ju lönlöst att spela om man inte behärskar det.


signatur
Medlem

Om du har Q3 liggandes så finns en fin guide här, i första demot snackar han om grunderna till strafehopp..

Egentligen så handlar det bara om att trycka både upp och vänster/höger när du hoppar samtidigt som du drar musen i en båge..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Har inte quake 3... finns det någon för 4:an?


signatur
Inaktiv

http://www.truecarnage.com/quake-4-crouch-sliding-tutorial-r7...

Crouchjump är inte fel i q4,nice move.
Mvh


signatur

C2Duo@3200Mhz, 2 gig ram,1,4 tb Hdd, X1900xt@xtx, Viewsonic 21",Psp,Xbox,2 andra burkar.

Inaktiv

Någon som känner till nått demo i quake 4 där de bara visar hur man strafejumpar? Dvs inte ett matchdemo utan ett intruktionsdemo snarare.


signatur
Inaktiv

Tryck på space dra musen åt höger och tryck på a+w, när du nästan har landat trycker du på space igen och drar musen åt vänster samtidigt som du håller in d+w.

Börja sedan från början igen. Efter någon dag har du lärt dig det och kan börja ha kul

Inaktiv
Skrivet av Thunde:

Tryck på space dra musen åt höger och tryck på a+w, när du nästan har landat trycker du på space igen och drar musen åt vänster samtidigt som du håller in d+w.

Börja sedan från början igen. Efter någon dag har du lärt dig det och kan börja ha kul

Fan va kul de e att trycka på a+w och space varvat med d+w.
Har inte haft så roligt på länge............... aw dw aw dw..... betyder detta något speciellt eller någon sorts kod kanske

Va trött jag blir på personer som förutsätter att man använder wasd

Medlem
Skrivet av Fyllemånen:

Va trött jag blir på personer som förutsätter att man använder wasd

+1. RDFG ftw.

Men jag blir nästan mer trött på personer som bumpar 2 år gamla trådar utan anledning.

Medlem

Gäller samma sak i quake live?
Annars ge link satt i en timme och föröker få ihop de där sträf hoppen på high speed tutorial

Medlem

Är exakt samma sak i quake live.

1
Skriv svar