Svårt att komma igång?

Inaktiv
Svårt att komma igång?

Har alltid kört cs men alltid tyckt att quake verkar coolare när man ser filmer på proffs som kör. Har dock aldrig börjat spela quake pga att det ska vara så bra motstånd (få som spelar men de som spelar är bra). Hur är det med den biten?

Hur svårt är det att lära sig spela så att man får ut nått av spelet? Har aimet från cs.


signatur
Medlem

Inte så mycket svårare än något annat spel egentligen. Handlar om att kolla mycket på demos, ta efter taktik/strategi efter bra spelare, spela mycket och kolla på sina egna demos och analysera vad det är man gör för fel när man förlorat. Sen kommer det mesta utav sig själv.

Practice, practice, practice, practice, practice, practice

Inaktiv

Du kan inte säga att quake4 är lika lätt som cs att komma in i? Anyway hur lär man sig bunny hoppa genom att kolla på ett demo föresten?


signatur
Inaktiv

Nog är Quake4 aningen svårare att komma in i med tanke på att inte lika många spelar spelet. Men det finns ju nybörjare i varje spel, så de är bara leta rätt på dom och kanske träna med dom tills du känner dig mogen för lite bättre motstånd.

Medlem

Svårare att komma in i, ja. Men själva grunden för hur man går tillväga för att förbättra ens spel för att alls få ut något av det är i stort sett detsamma oavsett spel. Givetvis hjälper det med motstånd på ens egen nivå till en början, men får jag välja så tar jag hellre ett mycket bättre motstånd direkt då det ger mer, enligt mig dvs.

Medlem

Jingai, det måste ju helt bero på personens humör. Själv blir jag bara enormt irrterad och lägger ner ett tag. Omväxlande motstånd samt att man har roligt när man spelar imho ger mest. Nån som vet hur det går med support för vista? :S


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Inaktiv

Vilken patch är det som gäller föresten? Är det 1.3 eller 1.4 beta nånting?


signatur
1
Skriv svar