Vilket Quake är det som gäller?

Medlem
Vilket Quake är det som gäller?

Vilket Quake är det som gäller? Vilket Quake har störts multiplayerfront?
har Quake 3, men stör mig lite på att jag bara träffar på ryssar hela tiden och inte kan komma in på typ 95% av alla servers.
Har testat Quake 4, men min dator är lite för seg för det. Hur är det med ettan och tvåan då? spelas de mycket online?

Medlem

Q3 har väl störts antal spelare skulle jag kunna tro, men Quakespelen körs mest i 1v1 samt att TDM och CTF brukar ordnas mha pickupkanaler på IRC och därför kan det verka lite tomt på servrarna.

Vill du lira VQ3 mot svenskar kan kanske #tdmpickup.se vara något. Annars så har du #cpmpickup om du vill spela CPM.

(Båda två besöker du på QuakeNet)


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

quake1, dvs quakeworld spelas rätt mycket
kolla #eql och #nqr på quakenet ircen

finns lite ligor och sidor med:
www.qwdrama.com
www.quakeworld.nu
qw.fragzone.se/eql
www.nqr-network.nu

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

2

Inaktiv

2an är ju tråkigast, iofs inte spelat så mycket då jag tyckte att det inte fanns ngn känsla i spelet eller i vapnen.

1an är roligt, men 3an är bästa all-round spelet tycker jag.

4an är inte speciellt bra, gillar du känslan i q2 och vill ha lite fart från q1 så kanske det passar, dock så gillar inte jag det...

det är mina åsikter...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av cribba:

Q3 har väl störts antal spelare skulle jag kunna tro, men Quakespelen körs mest i 1v1 samt att TDM och CTF brukar ordnas mha pickupkanaler på IRC och därför kan det verka lite tomt på servrarna.

Problemet är att 90% av Q3-spelarna är utspridda på mongomoddar av olika slag. Så är man intresserad av något speciellt spelläge har man typ 10% av totala antalet spelare att välja på, vilket suger. Q3 är dock ganska intressant 1on1 men i 2on2 och 4on4 så suger det. För att inte tala om CTF-läget - där är det Q2 som är kung (synd att skiten är förstört av diverse fusk bara, som quadtimers t.ex.).

Nej, vill du ha något riktigt fett så är det Quakeworld som gäller. Där spelas det olika varianter (1on1, 2on2, 4on4 osv) av gammal renodlad dödsmatch. För att komma igång kan man läsa min korta guide på ESReality eller fråga folket i #qwhelp på Quakenet.

Tilläggas bör att jag önskar er lycka och välgång i sommarsolen vilket Quake ni än spelar dock. Huvudsaken är att man spelar ett spel där det inte finns headshots.


signatur
Medlem

QW Utan tvekan, bra tempo.


signatur

There are few problems that cannot be solved with the usage of high explosives

Medlem

Q3 har väl störts antal spelare skulle jag kunna tro, men Quakespelen körs mest i 1v1 samt att TDM och CTF brukar ordnas mha pickupkanaler på IRC och därför kan det verka lite tomt på servrarna.

eller inte Q2 och Q3 har mycke spelare iallafall Q2


signatur

You can't win the game...

1
Skriv svar