Medlem
Gammal gubbe

Tjena! Jag är en gammal gubbe som tänkte lira lite q2 igen. Drog ner r1q2 (och har kört updatern) och försöker ansluta till fusters dm server men får bara connection refused! Och jag är alldeles för ringrostig för att komma ihåg hur jag skall felsöka detta. Någon som orkar hjälpa mig?!

Har jag fattat rätt att jag måste köra r1q2 för att överhuvudtaget kunna ansluta mot fuster?

Tack!
Andreas

Inaktiv

OK, frågar en gubbe så svarar en annan gubbe

Jag har r1q2 och spelar på Fusters DM utan problem. Om du har problem med connection kan det vara andra saker, t.ex. :

1. Brandvägg som stoppar connection
2. Du ansluter med fel klient (quake2.exe <-> r1q2.exe) om du t.ex. använder ASE

Det är i ärlighetens namn allt jag kan komma på just nu.


signatur

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.
quakenet@#plus30

Medlem

Tack för svaret men det verkar vara något annat...

Men nu funkar det! Strange! Testade först mot BTF Gaming Society TDM #2 Germany utan problem. Sedan en tastyspleen server och det funkade också! Och nu går det fint mot fuster!

Antar att det var sbs trots allt! Tack igen!

/Andreas

Medlem
Skrivet av alientourist:

Tack för svaret men det verkar vara något annat...

Men nu funkar det! Strange! Testade först mot BTF Gaming Society TDM #2 Germany utan problem. Sedan en tastyspleen server och det funkade också! Och nu går det fint mot fuster!

Antar att det var sbs trots allt! Tack igen!

/Andreas

Kom igen nu och säg som det är! Du hade missat att ASE pekade mot quake2.exe och det var för pinsamt att erkänna....kom igen...erkänn!!

1
Skriv svar